Hurjaa ja kaikenkertovaa että ihmiset eivät enää käy edes joulukirkossa?
Hurjaa ja kaikenkertovaa että ihmiset eivät enää käy edes joulukirkossa?
Kommentit (64)
No jos siellä on näitä nousuhumalahakuisia ehtoollisviinin perään olevia alkoholiin intohimoisesti suhtautuvia, niin ei kyllä edes tee mieli itsekään mennä.
Menisin, mutta ihmiset paheksuisivat, kun olen ihan päissäni.
Olen 70+ enkä ole IKINÄ käynyt joulukirkossa. MIKSI pitäisi muka edes käydä!
Se kertoo että sosialistinen ateismi on uponnut rahvaaseen.
Ketkä Kallion ateistit?
Ei kristityt ulkkarit
En ole koskaan ollut joulukirkossa, niin paljon on aina tekemistä aattona.
Jaa. Kirkkouskovaisuus on minusta kaukana, vaikka hengelliseksi tunnustaudunkin. Kirkko seurakuntineen ei anna minulle mitään. Enkä voi sietää joululauluja.
Vierailija kirjoitti:
No jos siellä on näitä nousuhumalahakuisia ehtoollisviinin perään olevia alkoholiin intohimoisesti suhtautuvia, niin ei kyllä edes tee mieli itsekään mennä.
Joulukirkossa ehtoollisviiniä? Et ole tainnut koskaan itse käydä joulukirkossa.
Joulun aaton ajan kirkot ovat vuosikausia keränneet huonoa mainetta: täynnä ihmisiä, lapset huutavat ja seassa pyörii aina täysiä sekopäitä ottamatta muita huomioon. Siihen päälle hautuumaille letkassa jonottavat autot sekä autoista purkautuvat määrät ihmismassaa ei enää houkuttele mukaan. Joulua ennen saa olla osana jouluruuhkaa tavarataloissa, niin kirkkoonkaan ei mennä kokemaan enää joulun rauhaa tai sen sanomaa. Järkevä jää kotiin ja kuuntelee radiosta, jos sellaista kaipaa.
Onneksi meille introverteille on olemassa tämä Vauva AV. Ei kaikkien tarvitse olla sosiaalisia. Joulun voi viettää hyvillä mielin myös yksin.
Hyvä, että on edes piirunverran omatuntoa kaikilla narsistikusipäillä olla menemättä kirkkoon. Mitä ne siellä tekee tai mitä ne sieltä hakee? Mitä ne sieltä luulee saavansa. Niiden oma herra on vähän toista maata, ja samaa maata ovat ne itsekin.
Joulukirkko on perhejuhla. Sinkkujen määrän lisääntyessä moni jää kotiin.
Olin ruotsinkielisessä joulukirkossa. Kirkko oli täynnä ja tunnelma oli harras. Yhteisöllisyys oli näkyi koska moni tunsi toisensa ja jäi juttelemaan kirkon jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Sitä alkoholia on joku yks millilitra. Enempi saat alkoholia hammashuuhteesta. Oletko ihan terve päästäsi? Ehtoollisella et ainakaan ole käynyt.
Kirkko tarjoaa nykyihmiselle kovin vähän. Ehkä eniten eläkeläiset kokevat kirkkoseremoniat henkisesti rikastuttaviksi.
Jos kirkko olisi paimen, niin vain kymmenesosa lampaista olisi vielä tallessa. Puolet olisi löytänyt vihreämpiä laitumia ihan matkan varrella ja pienempi osa olisi lähtenyt toisen pamenenen matkaan.
Ateistien ja yhteisöstä syrjäytyneiden ihmisten määrä on kasvanut.
En päässyt joulukirkkoon, koska on flunssa/influenssa, mikä lie. En lähde sitä tartuttamaan kirkkoon.
Mitä kaikkea se sulle kertoo? Mulle se ei kerro mitään.