Kinkun viimeinen käyttöpäivä 25.12.2024
Laitan pientä harmaasuolattua pinkkukinkkua uuniin. Vasta huomasin, viimeinen käyttöpäivä 25.12.
Kaitpa tuo kypsennys lisää käyttöaikaa, mitä sanovat paremmat kotikokit?
Kommentit (14)
TIETYSTI !
Paistaminen "katkaisee " tuon päiväyksen
Ei ne kokolihassa ole niin päivän päälle ne päiväykset, jos on säilytetty oikein.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne kokolihassa ole niin päivän päälle ne päiväykset, jos on säilytetty oikein.
Lisäksi se on suolattu, miksikään mene. Ainakin ennen kaupassakin säilytettiin lihoja omassa veressä ties kuinka kauan eikä ne menneet miksikään.
Vierailija kirjoitti:
TIETYSTI !
Näin minä ajattelen, jouluvieraani toista mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TIETYSTI !
Sano, että menee kotiinsa paistaa oman kinkun pitkällä päiväyksellä, jos ei kelpaa.
Paista sisältä 100-asteiseksi, niin sitten ainakin.
Minä paistan jokaisen kinkun 100-asteiseksi.
Ei se just sinä päiväyksenä vanhene ja kyllä, paistaminen pidentää käyttöaikaa. Voit myös osan pakastaa .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi se on suolattu, miksikään mene. Ainakin ennen kaupassakin säilytettiin lihoja omassa veressä ties kuinka kauan eikä ne menneet miksikään.
Laitoskeittiöissä on 50-luvulla liotettu vanhahkoja lihoja etikassa, jotta niistä tulisi tuoreemman tuntuisia.
Totta kai säilyy, paistamisen jälkeen useita päiviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TIETYSTI !
Älä sano ruokavieraalle mitään vkp:stä ja muista laittaa päivämäärätarra roskiin ajoissa.
Kinkku säilyy paistamisen jälkeen viikon jääkaapissa.
Se kinkku syödään 24. päivä ja piste.