Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ollaan tutuille lepopaikka että toinen puoliso saa levätä?

Vierailija
23.12.2024 |

Miehen kaverin puoliso lähettää perheensä meille, että saa itse levätä.

Alkuun ajattelin, että onpas mukava kun lapset saa leikkiä ja itse kahvitella. Ja toki, että mukava hieman auttaa väsynyttä kaveripariskuntaa (jos vaikka itsekin joskus....) Vastavuoroista kutsua ei kuitenkaan ole tullut. Päinvastoin, heidän mies alkoi olla lastensa kanssa meillä lähes joka viikonloppu / loma. Nyt eilen viimeksi olivat ja kun kysyin milloinkas me voidaan käydä heillä pitkästä aikaa, niin vastaus oli että, "täytyy kysyä puolisolta!".

Saattaa soitella ja kysellä että sopisiko lasten olla yötä meillä, harvoin olen kieltäytynyt, mutta sitten kun kiellon jälkeen pyydän kylään, niin eivät pääsekään kun on vihdoinkin oman perheen kesken joku juttu. Eli siis vain heille käydessä olisivat tulossa? ymmärtääköhän tästä kukaan.

Mitä ihmettä? liikkuu heidän päässä, vuosia jo olemme ottaneet vastaan, ruokkineet, viihdyttäneet, auttaneet.

Kun harvan kerran heillä käyty, on tullut jo kiire kotiin kahden tunnin päästä kun heillä painaa päälle pesut tai ruokailu. Meillä ollessa viipyvät jopa 9h! (että se kotona yksin oleva puoliso saa levätä!)

Mitä tekisitte?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa että autat. Heillä varmasti on voimavarat todella lopussa ja juuri tuollainen apu mitä tarjoat on kaikista parasta. Mä itse otan myös aina ystävieni lapset hoitoon jos vaan tarve on, oon hakenut jopa yöllä heitä luokseni. Elämässä kaikki vaan ei ole vastavuoroista, vaan jokainen toimii omien voimavarojen mukaan. Jos tilanne on sinulle liian raskas, niin sun pitää rajata näitä kyläilyitä. 

Näin juuri. Olen ollut lukemattomien lasten ja kavereiden epävirallinen tukiperhe ja aikanani saanut viettää öitä lasten kanssa kaveriperheen kotona. En jaksa enää laskea sulle, mulle.. ei asiat toimi niin. Itsellänikin perhe joka auttoi, oli eri perhe jota itse autoin (autoin useampaa). 

Ei se perhe kaipaa apua, olen kysynyt.

Vierailija
22/27 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse miehesi kaverista. Hoitakoon miehesi nämä vierailut ja lähdet siksi aikaa viettämään omaa aikaa. Ja vierailut enintään kerran kuussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävä kyllä nyt ei sovi, meillä on muuta menoa. 

Mukaaa viikonloppua!

Minusta tuo viikonlopuntoivotus on tyly ja toksinen, itselleni tulisi tuosta olo ettei seuraani kaivata jatkossa. Oliko tämä se, mitä ap haki?

Onko se niin vaikeaa sanoa miten asia on ilman tuollaista turhaa tylytystä. Esimerkiksi, että voi harmi, mutta tänä viikonloppuna meillä on Mairen synttärit ja pihatöitä. Ensi viikonloppuna tai x päivänä sopisi. Mennäänkö vaihteeksi retkelle x paikkaan, kyllästyttää olla aika kotona. Sopiiko teille?🤗

Vierailija
24/27 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ongelma on päinvastainen eli mies on aika usein auttelemassa kaveriaan autonlaitossa ja muussakin. Vastineeksi mies saa käyttää kaverin hallia oman auton tai pyörän korjaamiseen, on hyvät ammattilaistason laitteet ja välineet. Minä ja lapset olemme kotona tai omissa menoissa, ei ole meille ongelma.

Mutta kaverin vaimolle on. Hän on monta kertaa pyytänyt, että mies ottaisi lapset mukaan heille leikkimään ja vastavuoroisesti minä ottaisin välillä heidän lapset meille. Kiitos ei, en halua vastuuta vieraista lapsista ja esim. lauantaisin on harrastuksia, joihin kuljettamisen takia minulla ei olisi oikeasti aikaakaan muille. Iltaisin taas en millään viitsi laittaa lapsia miehen matkaan, kun ei ole tietoa, meneekö kaverilla tunti vai viisi. Niin ja ihmettelijöille: ei mies ole siellä joka ilta ja joka viikonloppu, ehkä 1-2 iltaa ja viikonloppua kuukaudessa, joskus lauantainakin vain tunnin eikä koko päivää.

Jos kaverin vaimolle ei sovi, että mies huoltaa autoaan, niin en minä halua olla joku hemmetin vastavuoroinen lastenhoitoapu tilanteessa, jossa itse en apua kaipaa.

Vierailija
25/27 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse miehesi kaverista. Hoitakoon miehesi nämä vierailut ja lähdet siksi aikaa viettämään omaa aikaa. Ja vierailut enintään kerran kuussa.

Munko pitäisi lähteä pois kotoani pois tieltä, kun se mies lapsineen tulee meille, että kaveriperheen äi-ti saa olla kotonaan yk-sin ja levätä??

Vierailija
26/27 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas ne tuppaa tänne!

Vierailija
27/27 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä suostu enää. Vidduun hyväksikäyttäjät!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän