Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi niin moni inhoaa kaupunkielämää?

Vierailija
23.12.2024 |

Minusta se on ihanaa. Kulttuuria, kahviloita, ravintoloita, kauppoja, ihmisiä ja elämää.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tungosta, ahdasta, rumaa asfalttia, ihmisiä, melua, liikkuminen omalla autolla hankalaa. Mieluummin vietän aikani luonnossa nauttien kuin kahvilassa sisällä nököttäen. Onneksi miun ei tarvii ikinä muutta kaupunkiin! 

Vierailija
22/29 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungissa ei ole talvella mitään tekemistä, maaseudulla sentään voisi ajaa moottorikelkalla ja retkeillä luonnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvilat ja ravintolat ovat ylihinnoiteltua kuraa nykyään. Itse en ainakaan tue enään sellaista.

Vielä 2000 luvulla pizza maksoi noin 5 euroa, nykyään 13-15 euroa. Lounas maksoi 5 euroa, nykyään 12 eurosta ylöspäin. Pullakahvn sai parilla eurolla, nykyään hinnat taitaa alkaa 5 eurosta. Kerroshampurilaisia sai ennen 2 eurolla.

Vierailija
24/29 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin 39v aikonaan ihan Helsingin keskustassa 5 kk. Eerikin katu 12.   Myönnän, oli silloin upeaa. Kaikki oli lähellä.

Varmaan  vieläkin, mutta ei ole  varaa lähellekkään.

Vierailija
25/29 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en jaksa juosta pakoon.

Vierailija
26/29 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä päättelet että moni inhoaa? Niissä kuitenkin asutaan. Olen asunut kaupungissa ja maalla - aikansa kutakin ja myös miten elämä heittelee. Kummassakin hyvää ja huonoa.

Vierailija
27/29 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maa on ollut likainen kaupungissa, roskakatoksia joka kohdassa ja roskiksia. Hajua jos sulaa. Se ei mieltä ylennä, jos etsii suht puhdasta maastoa. Näköaloja?

Vierailija
28/29 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkustin joulun alla Helsinkiin. Yäk vesisadetta, mustaa asfalttia, keinovaloja, älyttömästi ihmisiä, ihan harmaa taivas. Iski kaamosmasennus.

Kaipaan kotiin Lapin kaamokseen luminietoksiin, hiljaisuuteen, katsomaan kaamoksen punertavaa taivasta, kuuntelemaan pakkasen narskuntaa.

Meinaatko, ettei Lapissa ole siirtymävaihetta talveen ja talvesta kevääseen? Eteläiseen kärkeen talvi tulee myöhemmin, tammikuussa on melkein aina lunta.

Helsinkiin ei ole mitään järkeä matkustaa joulukuussa ulkoilemaan, vaan suosittelisin sinulle lämpimästi piipahdusta sisätiloihin kuten museoihin ja ravintoloihin. Ja anna mä arvaan, piipahdit rautatientorille ja luulit, että se on koko Helsinki?

Nyt väärät luulot sinulla. Älä oleta ystäväiseni. Olen asunut Helsingissä pitkään ja tunnen vuodenajat täällä. Enkä ole käynyt tällä reissulla Rautatientorilla enkä edes kantakaupungin alueella. Mutta kotona Lapissa on mielestäni parempi. Mutta se on vain minun mielipiteeni, sinulla saa olla omasi.

Vierailija
29/29 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä tiedä ketään, joka inhoaisi. Päin vastoin, eihän kukaan mihinkään pöndelle halua muuttaa. Valtaosa suomalaisista asuu kaupungeissa ja maaseutu autioituu.

Maaseutua autioitetaaan hyvin määrätietoisesti. Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa haluaisivatko ihmiset asua siellä. Tuosta saa tehtyä sekä kallista että vaikeaa, tai ainakin parhaansa tekevät.

Olen melko varma että tämä ei ole vielä nähty miten tässä käy. Vaihtoehdot ovat aina hyvästä. Miksei tämän asian monimuotoisuus yllättäen olekaan arvo? Jokainen miettiköön.