Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Jokaisen pitää itse elättää itsensä"

Vierailija
23.12.2024 |

Onko joku onnistunut taikomaan rahaa tyhjästä? Vaikka olisit yrittäjäkin, niin siinäkin muut elättävät sinua, kun kuitenkin tarvitset niitä maksavia asiakkaita. Mielestäni tämän lauseen hokemisen sijaan pitäisi tajuta, ettei täällä kukaan elätä itseään ellei ole 100% omavarainen, vaan me kaikki elätämme toisiamme. Sinäkin olet muiden elätti, joka täällä huutelet että menkää töihin loiset.

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko jutulta (elätä itsesi) on viety pohja, kun palkat-edut-lisät on poljettu ja samalla hintataso noussut, eli erittäin moni jopa kokopäiväisesti töissä käyvä elää tukien varassa, eikä palkallaan, eli töissä käymisellä ei saa enää elätettyä itseään ja siinä se motivaatio onkin sitten monelta kadonnut, eikä voi kyllä syyttää.

Vierailija
62/74 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin samaa mieltä. Ite oon vammainen nainen 49-v, eikä kunnon töitä, esim kaupasta, kauppias yms. Oon ollu tällainen jo monta vuotta, ainakin rippikoulun jälkeen sain oman pankkikortin JA eläkettä. Pienihän se siihen aikaan oli, mut mukava. Ja kuitenkin oon saanu kokin paperit täytettyäni 18-v sieltä valmistuttuani. Eikä mitään töitä sieltäkään ! Olen täysin pätevä henkilö. Olen tehnyt jotakin ruokaa aika usein, eikä KUKAAN ole kuollut siihen...............en tosin edes toivo kenenkään kuolemaa, vaik o olemas ihmisii, jotka olis sen ansainnut.............liikaakin ! Ja kuka antaa oikeita töitä oikealla palkalla vamamisille henkilölle, vaik hän saisi ties mitä tukia ? En taida tietää yhtään ! Tietääkö kukaan muu ? Mahtaa olla aika hankalaa moinen............pitäisi olla niin, että vammaisetkin henkilöt voisivat saada kunnon töitä oikealla palkalla, vaikka mitä tukia saisivatkin. Ja oikea työpaikka vain vammaisille henkilöille ! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Aikansa elänyt lause. Ei se ole ihan noin helppoa tai ollenkaan. Kaikilla ei ole rahan lähteitä tai asiaa firmoihin. Ehkä nuori ja terve kelpaa. Varsinkaan kiltti ihminen ei pysty edes laittomaan pilven myyntiin tai mihinkään epäeettiseen firmaan. Tiedostava tiedostaa kaikki asiat ja tunteet. Moni toivonut muutosta positiiviseen, osa taas estänyt hyvät muutokset ja inhimillisyyden.

Vierailija
64/74 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toiset tekee asioita (työtä) jolla ansaitsevat elannon, eli osallistuvat yhteiskuntaan. Toiset ovat tukien varassa eivätkä anna välttämättä mitään takaisin. Se siinä on erona. 

Ei suoraan noinkaan. Meillä on valtava Kela- ja sossuarmeija. Tukia saavien ansiosta heillä on töitä. Muuten hekin olisivat työttömiä.

Vierailija
65/74 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtion ja kuntien työntekijäthän elätetään verorahoilla. He toki tekevät työtä vastineeksi, mutta ei pitäisi olla liian älleitä heidänkään.

Vierailija
66/74 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, otetaanko lause kirjaimellisesti niin, että jokaisen on esim. kasvatettava itse oma ruokansa, teurastettava eläin, jos haluaa lihaa tai kalaa jne.

Vai ansaitseeko elatuksen tekemällä työtä? Sitäkö se tarkoittaa?

Ja mikä lasketaan työksi? Moni eläkeläinenkin on samalla myös omaishoitaja. Elättääkö hän silloin itsensä työllään?

Vierailija
67/74 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toiset tekee asioita (työtä) jolla ansaitsevat elannon, eli osallistuvat yhteiskuntaan. Toiset ovat tukien varassa eivätkä anna välttämättä mitään takaisin. Se siinä on erona. 

Toisaalta tukia saavatkin asioivat kaupoissa ja ostavat tavaroita ja palveluja (esim. matkaliput), joten heidän saamillaan tuilla elätetään esimerkiksi kauppiaita.

Vierailija
68/74 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
69/74 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
70/74 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl te saatte nyt vaan elättää mut loppuun asti kun ette työpaikkaakaan antaneet. Repikää siitä.

Vierailija
71/74 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Polttoainetta ostaessa elättää myös lähi-idässä asuvia.

Persut tankkaa teboililla elättäen putinia.

Vierailija
72/74 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtion ja kuntien työntekijäthän elätetään verorahoilla. He toki tekevät työtä vastineeksi, mutta ei pitäisi olla liian älleitä heidänkään.

Ei täysin. Peritäänhän monista kunnan ja valtion palveluista maksu.

Vierailija
73/74 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse en ainakaan kolmen alle 5-vuotiaan lapsen äitinä olisi pystynyt elättämään itseäni. Onneksi olin (ja edelleen olen) naimisissa. Työmarkkinatukea tietysti sain, koska viransijaisuus päättyi juuri ennen ensimmäisen lapsen syntymää. Onneksi näin, niin oli varaa olla kotiäitinä 8 vuotta.

Vierailija
74/74 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunta voisi sitten tehdä jotain sen mahdollistamiseksi.

Omalla kohdallani vatuloivat vuosikymmenen kuntoutuksen kanssa, vaikka minulla oli koko ajan motivaatio kuntoutua työkykyiseksi, kun eläkeikään oli aikaa sellaiset 50 vuotta. Yhä on 40 vuotta aikaa, mutta vuosikymmen jätti jälkensä työkykyyn. Mielenkiinnolla odotan, mitä seuraavaksi. Pariin otteeseen on jo rivien välistä ilmaistu, että olisi pitänyt kuntoutua nopeammin, mutta kun kysyn, miten se olisi ollut tarkoitus tehdä, kun ei haluta kuntouttaa, vastassa on hiljaisuus tai vihjataan, että vika on minussa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi