Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Jokaisen pitää itse elättää itsensä"

Vierailija
23.12.2024 |

Onko joku onnistunut taikomaan rahaa tyhjästä? Vaikka olisit yrittäjäkin, niin siinäkin muut elättävät sinua, kun kuitenkin tarvitset niitä maksavia asiakkaita. Mielestäni tämän lauseen hokemisen sijaan pitäisi tajuta, ettei täällä kukaan elätä itseään ellei ole 100% omavarainen, vaan me kaikki elätämme toisiamme. Sinäkin olet muiden elätti, joka täällä huutelet että menkää töihin loiset.

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi rikkaat tarvitsevat isoja sopeutumis työttömyyskorvauksia joissa ei ole tarveharkintaa ollenkaan, elikkä erilaisia isompia työttömyyskorvauksia tavallisen kansan mitättömiin pieniin työttömyysturva korvauksiin nähden joissa ovat kovat tarveharkinnat omaisuuden suhteen.

Kansanedustajan ei tarvitse myydä ja käyttää omaisuuttaan elääkseen ja saadakseen yhteiskunnan tukia niin kuin muiden kansalaisten pitää olla ihan ihan keppi kerjäläinen jotta saa tukia. Rikkaat saavat pitää omaisuutensa ja saavat tuplaten tukia sen lisäksi.

Miksi näitä ihan samoja tyhjäntoimittajia äänestetään joka vuosi eduskuntaa kun ne eivät tee siellä yhtään mitään muuta kuin istuskelevat vain tv- esityksen ajan siellä.

Vierailija
42/74 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Homot töihin!

Valitettavasti moni työnantaja ei halua palkata homoja ollenkaan.

Ei niitä haluta pukuhuoneisiin eikä saunailtoihin. 

Vierailija
44/74 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi joku on voinut elättää itse itsensä joskus 50-luvulla pientilallisena jos oli selvinnyt sodasta elossa ja saanut tontin ja onnistunut rakentamaan talon jossa elää oman peltonsa perunalla ja vettä kaivosta, ehkä metsästänyt ja kalastanut vielä lisäksi, kunnes siitäkin on alettu periä kohtuuttoman hintaisia lupia ja lupamaksuja.

Pian on varmasti alettu periä myös kiinteistöveroa tai vastaavaa ja sen vuoksi on pitänyt rueta etsimään lisätulonlähteitä, joita tosin sotien jälkeen kasvavassa Suomessa varmasti on työpaikkojen muodossa ollutkin.

Nyt on täysin erilainen aika, kaikenlaisia maksuja ja veroja on niin helvetisti, että pelkästään pakollisista maksuista selvitäkseen pitäisi olla aika isot tulot, mutta tulonlähteitä ei ole enää juuri lainkaan jäljellä automaation, työpaikkojen siirron halpamaihin ja kuin syövän lailla levinneen ahneuden ja ihmisten riistämisen takia.

Vierailija
45/74 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kukahan antaa kunnon oikeita töitä vammaisille henkilöille oikealla palkalla ? Onko tietoa ? Tuskin. Ja vielä, että ne nolot kiinalaiset ja japanilaiset esim sairaanhoitajat ja lääkärit, kun he tänne Suomeen änkeää viemään meiltä suomalaisilta työmme.........ei suomalaisille ole töitä siksi ! Ei auta, vaik hakis tuhanteen paikkaan, ei pääse, ku Kirotut kiinalaiset ja japanilaiset vievät työt. Mäkin oon ammatiltani kokki, olen vammainen 48-v nainen. Töitä ei alalla ole ! Kukaan ei huoli ammattitaitoista vammaista naista töihin oikealla palkalla, ellei ole töissä joka päivä tunteja.......ja taukoja ei saa pitää.......pitää myös olla tasan NS sovittuun aikaan työpaikalla........ja edellisessä paikassa, että sitäkin sai hävetä paljon, oli eräs nyt jo purettu koulun ruokala. Kelpasin vain tiskariksi !!!!!!!! Vain pari hassua kertaa sain tehdä jotakin tarpeetonta pjaskaa (miinus j-kirjain !!) siellä. Ei muuta ! Ja aina mä jouduin nostamaan ne kirotut tuolitkin alas ennen, kuin syöjät tulivat. Jokainen laskee tuolissa itse alas, ja viimeisin käyttäjä nostaa sen itse ylös. Yksinkertaista ! Sen osaa lapsikin, kunhan se vaan sille opetetaan. Mä elän nykyään vain tuilla. 

Vierailija
46/74 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kukahan antaa kunnon oikeita töitä vammaisille henkilöille oikealla palkalla ? Onko tietoa ? Tuskin. Ja vielä, että ne nolot kiinalaiset ja japanilaiset esim sairaanhoitajat ja lääkärit, kun he tänne Suomeen änkeää viemään meiltä suomalaisilta työmme.........ei suomalaisille ole töitä siksi ! Ei auta, vaik hakis tuhanteen paikkaan, ei pääse, ku Kirotut kiinalaiset ja japanilaiset vievät työt. Mäkin oon ammatiltani kokki, olen vammainen 48-v nainen. Töitä ei alalla ole ! Kukaan ei huoli ammattitaitoista vammaista naista töihin oikealla palkalla, ellei ole töissä joka päivä tunteja.......ja taukoja ei saa pitää.......pitää myös olla tasan NS sovittuun aikaan työpaikalla........ja edellisessä paikassa, että sitäkin sai hävetä paljon, oli eräs nyt jo purettu koulun ruokala. Kelpasin vain tiskariksi !!!!!!!! Vain pari hassua kertaa sain tehdä jotakin tarpeetonta pjaskaa (miinus j-kirjain !!) siellä. Ei muuta ! Ja aina mä jouduin nostamaan n

Turhaan ulkomaalaisia työntekijöitä haukut, hyötyähän heistä on yhteiskunnalle. Mutta totta tuo, että kaikille ei työtä riitä ja näin ollen työttömien haukkuminen on typerää.

Vierailija
47/74 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajalla hyvä pointti. Kukaan ei täällä yksin pärjää, kaikki elätämme toisiamme.

Itsestäänselvyys, ei mikään uusi oivallus. Sitä paitsi saivartelua. Kyse on työnteolla itsensä elättämisestä, ei tukirahoilla oleilusta.

Vierailija
48/74 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen toistakymmentä työtöntä. Kellään ei ole aikomustakaan mennä töihin. Hyvin pärjäävät sossun rahoilla. 

Vierailija
49/74 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
50/74 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen toistakymmentä työtöntä. Kellään ei ole aikomustakaan mennä töihin. Hyvin pärjäävät sossun rahoilla. 

Etkä tunne, ne kuusi ovat oman pienen mielesi sisällä olevia mielikuvitusolentoja tai sivupersooniasi.

Vierailija
51/74 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon töitä on viime vuosikymmeninä ulkoistettu halpamaihin tai tehostettu kokonaan pois. Mitään ei ole tuotu tilalle.

Miten suuret massat elättävät itsensä kun esim. yksinkertaiset tehdastyöt on viety pois?

Vierailija
52/74 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
53/74 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole käytännössä niin että elätetään tuosta vain itsensä. On monia muuttuvia tekijöitä ja arvaamattomia tekijöitä, sen hokeminen on jo mennyttä aikaa. Lisäksi rahastus on todella kovaa kaikessa. Ihmiset jätetään helposti ilman mitään tai ilman rahaa. Kuvitellaan että ihminen elää tyhjästä tai selviää siten. On aika pihalla jos todella luulee niin. Mikä eläin voi jättää muut ilman. Naiset eivät ole myös miehiä, osa kai on.

Vierailija
54/74 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juupajoo. Ja vaikka tuntisitkin, niin ihmisillä on vaivoja, mitkä eivät näy ulospäin.

Vierailija
55/74 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nämä lois-huutelijat oikeasti välittäisivät siitä, että yhteiskunnalla menee hyvin, niin he eivät kiusaisi ja haukkuisi muita. Kaikkien tiedossa kun kuitenkin on, että kiusaaminen yleensä heikentää mielenterveyttä ja mt-ongelmat ovat kovin usein syy työkyyttömyyteen.

Eri ihmiset tekevät hyvää yhteiskunnalle eri tavoilla. Jotkut ihmiset ovat todella ystävällisiä, avuliaita ja heidän positiivisuus tarttuu muihinkin. Toisaalta taas joku kylmä bisnesihminen saattaa maksaa paljon veroja, ja sekin auttaa muita.

Vierailija
56/74 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empatia on nykyään heikkoa. Lyötyjä lyödään

Vierailija
57/74 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliitikotkin elävät muiden rahoilla, silti polleana aukovat muille päätään, kuinka ovat niin tärkeitä ja muut velttoja ja liian hyvään tottuneita.

Yhteiskunnan varoilla nämä elää.

Vierailija
58/74 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu varmaan tunnet noin monta ja itse olet työssäkäyvä.

Vierailija
59/74 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Homot töihin!

No ei ainakaan meille. Tänne palkataan valkoisia lihaa syöviä heteroita miehiä, muut pysykööt poissa.

Vierailija
60/74 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sos.tukia on paljon: lapsilisät, kelakorvaukset, matkakorvaukset ym ja kyllä näitäkin hyvällä omalla tunnolla nostellaan, eikä elätetä itse itseään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme