Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elatusapu

Vierailija
23.12.2024 |

Tässä on tehty naisporukalla laskelmia tulevasta elatusavusta kahdesta lapsesta ja alkaa tuntumaan aika kummalliselta.

Tuleva ex-mies tienaa hyvin (melkein 50% enemmän ku minä) ja vaikka kuinka pyöritellään laskuria niin miehen ei tarvitsisi maksaa kuin joku 50€ yhteensä kummastakin lapsesta. OK meillä tulee olemaan yhteishuoltajuus ku exällä on säännölliset työajat ja mulla vuorotyö niin on paljo helpomaa näin. Asutaan kuitenki kumpikin samalla paikkakunnalla.

Tulevalle exälle tietty kokonaisasuinkustannukset kovemmat ku mulla tulevaisuudes vuokralla. Joku nyt ei täsmää....

Pitääkö olla käytännös yksinhuoltaja, että saa kunnollisen elatusavun?

Saanko mitään asumistukea jos tienaan 2600€/kk ja meillä olis yhteishuoltajuus?

Onko mitään keinoa saada tämä yksinhuoltajuus edes papereilla?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän laskuria sinä olet katsonut. 

Vierailija
2/6 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lokin elämä voi olla vaikeaa,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

älkää ihmiset jaksako näistä vääntää. Sovitte asiat kuten aikuiset ihmiset ja siinä se 

Vierailija
4/6 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se menee. Jos olisit työtön tai opiskelija niin olisi elatuapu suurempi, mutta yleensä siinäkin vain jää häviölle loppupeleis. Totta kai yksinhuoltaja saa suuremman elatusavun yms mutta silloin kaikki talouskuorma on yh:n niskassa. Ota huomioon jos hommaat uuden kumppanin niin hän tulee myös jakamaan taloudellista vastuuta ja tällä statistiikalla joudut itse maksamaan elatusapua.

Vierailija
5/6 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa oikeasti maksetaan tosi pieniä elatusmaksuja. Minun mielestäni esim. 100€/kk on varsin pieni Summa siitä, että exä kasvattaa sun lasta 

Vierailija
6/6 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lokki sanoo KRÄÄK KRÄÄK

KRÄÄK KRÄÄK

KRÄÄK KRÄÄK

KRÄÄÄÄÄÄK KRÄÄÄÄÄÄÄÄK

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan