Käyttääkö uskovaiset ehkäisyä?
Kommentit (12)
Kondomi on ok, ja monen mielestä myös ehkäisypillerit, jotka estävät munasolun irtoamisen.
Abortoitavat ehkäisyvälineet, kuten esim kierukka, ei ole ok. Siinä tapahtuu sama kun abortissakin, että hedelmöittynyt munasolu tapetaan. Tuollainen ehkäisyväline estää hedelmöittyneen munasolun kiinnittymästä kohdun seinämään, ja hedelmöitynyt munasolu tuhoutuu.
Ihmiselämä alkaa hedelmöityksestä !
Jeesus oli vain muutaman päivän tai viikon ikäinen äitinsä kohdussa, kun Maria meni tapaamaan tulevan Johannes Kastajan äitiä. Johannes hypähti äitinsä kohdussa ilosta samaan aikaan kun Maria tervehti Elisabethin ja Elisabeth täyttyi Pyhällä Hengellä. Raamatun mukaan siis jo muutaman päivän tai viikon ikäinen sikiö on ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Ei käytetä. Sadan naisen kanssa olen ollut ja jokaiselle on lapsi. Tulivat kerrasta raskaaksi. Pakenin Argentiinaan elatusmaksuja pakoon.
Siinä on, ehkä syy.
Vierailija kirjoitti:
Jeesus oli vain muutaman päivän tai viikon ikäinen äitinsä kohdussa, kun Maria meni tapaamaan tulevan Johannes Kastajan äitiä. Johannes hypähti äitinsä kohdussa ilosta samaan aikaan kun Maria tervehti Elisabethin ja Elisabeth täyttyi Pyhällä Hengellä. Raamatun mukaan siis jo muutaman päivän tai viikon ikäinen sikiö on ihminen.
Raamatun mukaan ihmiselämä alkaa heti hedelmöityksestä.
Uskovan kohdalla kyse on avioliittoseksistä. Jumalan käsky on että ihmisen seksuaalisuus tulee toteuttaa vain ja ainoastaan miehen ja naisen välisessä avioliitossa.
Vierailija kirjoitti:
Ei käytetä. Sadan naisen kanssa olen ollut ja jokaiselle on lapsi. Tulivat kerrasta raskaaksi. Pakenin Argentiinaan elatusmaksuja pakoon.
Kuulostat tekopyhältä, et tosiuskovaiselta
Riippuu uskovaisesta. Ei uskonnollisilla ihmisillä ole yhteistä kantaa. Helluntalaisella, lestadiolaisella ja herännäisellä on paljon eroa käsityksissään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat tekopyhältä, et tosiuskovaiselta
Minusta sarkastiselta.
Eiköhän uskovaisten lapsiluvuista jo voi päätellä, että ei käytetä ehkäisyä. Kaikki roiskaistaan sisuksiin. Voisivat joskus edes laskea lakanalle tai navalle...
Homot eivät käytä, mutta hakkaavat naisia.
Kyllä heluntai ja vapaaseurakuntalaiset käyttää. Monilla oli vain kaksi lasta jo 70 ja 80-luvuilla. Lestadiolaisista harva käyttää. Ne yleensä vaan joissa nainen on koulutettu ja asuvat Etelä-Suomessa.