Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eräs omaishoitaja toivoi potilaansa kuolevan

Vierailija
23.12.2024 |

Avautui minulle vaikeuksista. Mietin, soitanko poliisit.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omaishoitajat tekevät loputtoman pitkää päivää seitsemänä päivänä viikossa. He ovat väsyneitä, mutta väsymys  ei ole rikos. Poliisi ei tee heidän asialle yhtään mitään. Perättömien ilmoitusten tekoa he eivät katsele hyvällä

Hän sanoi, että haluaisi omaisen kuolevan, koska hänen hoitamisensa on hyvin raskasta. Miksi hän sen ääneen sanoi? 

AP

Hän halusi avautua ja siten purkaa taakkaansa.

Vierailija
22/43 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin toivon äitini kuolemaa. On äärestä kamalaa katsoa aktiivista ihmistä makaamassa sängyssä kun pää toimii, mutta kroppa ei. Joka kerta tulee itku kun nostaa sen ainoa toimivan kätensä ja sanoo että kyllä hän pärjää. Kumpa hän saisi jo mennä. 

Minun isä on tuossa tilanteessa. On äärettömän raskasta kuulla, kun hän aina sanoo, että tuokaa haulikko, niin hän ampuu itsensä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omaishoitajat tekevät loputtoman pitkää päivää seitsemänä päivänä viikossa. He ovat väsyneitä, mutta väsymys  ei ole rikos. Poliisi ei tee heidän asialle yhtään mitään. Perättömien ilmoitusten tekoa he eivät katsele hyvällä

Hän sanoi, että haluaisi omaisen kuolevan, koska hänen hoitamisensa on hyvin raskasta. Miksi hän sen ääneen sanoi? 

AP

Hän halusi avautua ja siten purkaa taakkaansa.

Kyllä minä luulen, että hän yritti sondata, olisinko valmis häntä auttamaan.

AP

Vierailija
24/43 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian hyväkuntoinen saattohoitoon?

Vierailija
25/43 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia. Ei ole hätää eikä tarvitse tehdä mitään. Se on uskomattoman raskasta ja kuluttavaa olla sidottu toiseen sillä tavalla kuolemaan saakka, on ymmärrettävää että toivoo sen loppuvan joskus. Harva siitä erityisemmin nauttii ja tekee koska on pakko. Se on kova maailma, siskoseni

Vierailija
26/43 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa toivoin oman äidin kohdalla, en kyllä ollut omaishoitaja, siskoni oli. Välillä hoidin äitiäni, että sisko sai vapaapäiviä. Äidillä lopussa ei pelannut enää mikään, makasi sängyssä täysin toisten autettavana, pari viikkoa loppuajasta oli sairaalassa ja siellä kuoli. Ei se sängyssä oleva ollut enää sama äiti, joka oli ollut edelliset 88v.

Minusta tuntuu, että tuo ystäväsi ei päätä tuon omaisensa päiviä, kun uskaltaa sanoa huolensa. Mitä olen lukenut näitä juttuja, ei niissä ole monessakaan ollut, että toivoisivat omaisensa kuolevan.

Vierailija
27/43 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo ole jokaisen omaishoitajan toive? Ainakin minun olisi, jos olisin omaishoitaja.

Vierailija
28/43 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin kuvitella, että tunne on yleinen. Mielestäni sinun pitäisi kysyä, miten voit auttaa, sen sijaan että poliisille soittelet. Sitä paitsi mitään rikosta ei ole edes tapahtunut. Ei ole rikos olla uupunut tai odottaa jonkun kuolemaa.

Miten minä työkiireiltäni häntä ja minulle täysin tuntematonta ihmistä ehtisin auttaa? Voin ehkä estää rikoksen, jos soitan poliisit. Pakkohan heidän on asia tutkia!

AP

Taidatpahan suoltaa ihan täyttä potaskaa! Noin kauniisti sanottuna. Aloituksessasi väität hänen avautuneen sinulle.  Ja heti perään hänen olevan sinulle täysin tuntematon, ei ehdi auttaa. Sinulla on kyllä aikaa roikkua täällä kirjoittelemassa typeryyksiä. Ei millään pahalla, mutta täysin tuntemattomille ei avauduta

Vierailija
29/43 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuo ole aika yleistä. Itse toimin isäni omaishoitajana 7 vuotta ja viimeiset 2 vuotta toivoin todella hartaasti, että hän pääsisi pois täältä. Mihin tuossa tilanteessa poliisia tarvitsee?

Ettei vain tuo omainen löydy kuolleena.

AP

Jos noin huolettaa niin sähän voit alkaa kyseisen henkilön omaishoitajaksi eli palkattomaksi 24/7 hoitajaksi. Pääsee se omainen vähän hengähtämään ja varmistaa ettei hoidettava löydy hengettömänä. Ooops, paitsi kunnes löytyy =0 Olikohan  omaishoitajan tarpeeseen joku syy, oliko?

Vierailija
30/43 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin kuvitella, että tunne on yleinen. Mielestäni sinun pitäisi kysyä, miten voit auttaa, sen sijaan että poliisille soittelet. Sitä paitsi mitään rikosta ei ole edes tapahtunut. Ei ole rikos olla uupunut tai odottaa jonkun kuolemaa.

Miten minä työkiireiltäni häntä ja minulle täysin tuntematonta ihmistä ehtisin auttaa? Voin ehkä estää rikoksen, jos soitan poliisit. Pakkohan heidän on asia tutkia!

AP

Mikä rikos tässä olisi tapahtumassa? 

Vierailija
31/43 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollet ole ap provo niin ilmeisesti sinulta ei ole yhtäkään läheistä kuollut sairauteen tai vanhuuteen niin, että olisi tarvinnut apua ja hoivaa? Nimittäin on erittäin raskasta huolehtia esim ikäihmisestä vaikka ei olisikaan omaishoitaja. Omaishoitajalla vielä moninkertainen taakka. Älä siis arvostele vaan auta. Ja jos et siihenkään pysty niin ole hiljaa. On normaalia "tuulettaa" tunteita raskaassa tilanteessa. Sinä et valitettavasti ollut luottamuksen arvoinen, toivottavasti asia selviää myös ystävällesikin.

Vierailija
32/43 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Taidatpahan suoltaa ihan täyttä potaskaa! Noin kauniisti sanottuna. Aloituksessasi väität hänen avautuneen sinulle.  Ja heti perään hänen olevan sinulle täysin tuntematon, ei ehdi auttaa. Sinulla on kyllä aikaa roikkua täällä kirjoittelemassa typeryyksiä. Ei millään pahalla, mutta täysin tuntemattomille ei avauduta

En tunne hoidettavaa.

AP

Vierailija
33/43 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Mikä rikos tässä olisi tapahtumassa? 

Murha.

AP

Vierailija
34/43 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen hoivakotipaikan saa vasta, kun on todella huonossa kunnossa.

Vierailija
35/43 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jollet ole ap provo niin ilmeisesti sinulta ei ole yhtäkään läheistä kuollut sairauteen tai vanhuuteen niin, että olisi tarvinnut apua ja hoivaa? Nimittäin on erittäin raskasta huolehtia esim ikäihmisestä vaikka ei olisikaan omaishoitaja. Omaishoitajalla vielä moninkertainen taakka. Älä siis arvostele vaan auta. Ja jos et siihenkään pysty niin ole hiljaa. On normaalia "tuulettaa" tunteita raskaassa tilanteessa. Sinä et valitettavasti ollut luottamuksen arvoinen, toivottavasti asia selviää myös ystävällesikin.

Minusta on outoa toivoa toisen kuolemaa.

AP

Vierailija
36/43 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On suurin rakkaudenosoitus toivoa kuolemaa kärsivälle omaiselle. Vain itsekäs ihminen toivoo kärsivän elävän mahdollisimman pitkään. 

Jos hän avautui myös omasta jaksamisestaan, niin huoli-ilmoitus hyvinvointialueella, niin saisi omaishoidon vapaat pyörimään. Jos hänellä oli joku urhasuunnitelma, niin sitten voi harkita poliisia. Luultavasti hän vaan kaipasi empatiaa sinulta. 

Vierailija
37/43 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin tuota omaishoitajaa. Olin vaikeavammaisen ja sairaan lapseni omaishoitaja vuosia. Kun hän oli huonossa kunnossa ja kärsi, ajattelin, että hänen olisi helpompi kuolla. Voitte kuvitella, millaista on olla äiti tilanteessa, jossa omalle jälkeläiselleen toivoo näin. Nyt lapsi on parempi, eikä edes asu enää koko aikaa kotona. Rakastan häntä valtavasti, mutta tällaisen lapsen kanssa kaikki aika on rajallista ja suru aina läsnä, hyvinäkin aikoina. 

Vierailija
38/43 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisonsa omaishoitajat ovat lujilla, ei ole harvinaista että omaishoitaja itse kuolee ennen hoidettavaansa. 

Vierailija
39/43 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo kymmenen vuotta toivonut äitini kuolevan. Sain hänet hyllytettyä laitoshoitoon neljä vuotta sitten. Minulla on elämä, äidilläni ei ollut enää. En suostunut omaishoitajaksi. Miksi kukaan suostuu? Ihmisellä on sen pituinen elämä kuin on, sitä ei pidä pitkittää sen jälkeen kun elämä ei ole enää hyvää. 

Vierailija
40/43 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko nähneet vanhusta, joka liikkumattomana makaa sängyssä, hengittää suu auki koristen, ei puhu, ei kommunikoi mitenkään,  ehkä vähän nielee kun lientä pistää suuhun?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän