Eräs omaishoitaja toivoi potilaansa kuolevan
Avautui minulle vaikeuksista. Mietin, soitanko poliisit.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuo ole aika yleistä. Itse toimin isäni omaishoitajana 7 vuotta ja viimeiset 2 vuotta toivoin todella hartaasti, että hän pääsisi pois täältä. Mihin tuossa tilanteessa poliisia tarvitsee?
Ettei vain tuo omainen löydy kuolleena.
AP
Voisihan ap soittaa Sotelle asiasta.
Miksi ei mieluummin etsi hyvää hoitokotia kuin odottaa kuolemaa. Toivoisiko itse että joku odottaa sellaista ihan romuna, kunhan vain saa asua kotona?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei mieluummin etsi hyvää hoitokotia kuin odottaa kuolemaa. Toivoisiko itse että joku odottaa sellaista ihan romuna, kunhan vain saa asua kotona?
Ei heillä ole rahaa maksaa 8000 €/kk.
AP
Vierailija kirjoitti:
Voisihan ap soittaa Sotelle asiasta.
Kuka se on?
AP
Kun ihminen alkaa olla hyvin huonossa kunnossa, niin paras mitä hänelle voi toivoa on kuolema.
Ikävää että luotti sinuun ja avautui sulle, et ollut sen arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuo ole aika yleistä. Itse toimin isäni omaishoitajana 7 vuotta ja viimeiset 2 vuotta toivoin todella hartaasti, että hän pääsisi pois täältä. Mihin tuossa tilanteessa poliisia tarvitsee?
AP
Sehän olisi kaikkien kannalta hyvä juttu, varmasti eniten itse omaishoidettavan. Hän hyvin todennäköisesti toivoo sitä itsekin.
Joku kaunis päivä siinä sitten käy niin, mutta todennäköisesti siihen menee vielä vuosia. Sinun tehtäväsi on tukea tätä omaishoitajana toimivaa ystävääsi ja jos mahdollista järjestää hetken irtiottoja raskaasta arjesta.
Minusta sen toivominen/odottaminen kuuluu aina vain asianomaiselle itselleen. Muilta se on heijastelua.
Katsopa ap elokuva Rakkaus vuodelta 2012.
Voisin kuvitella, että tunne on yleinen. Mielestäni sinun pitäisi kysyä, miten voit auttaa, sen sijaan että poliisille soittelet. Sitä paitsi mitään rikosta ei ole edes tapahtunut. Ei ole rikos olla uupunut tai odottaa jonkun kuolemaa.
Ei se ole helppoa kenellekkään hoitaa dementoitunutta tai muuten vaativaa potilasta. Kyllä siinä tulee kaikkea mieleen vaikka toisesta välittää tai rakastaa. Nämä asiat pitää itse kokea niin ymmärtää ihmisen mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Jokainen meistä kuolee ajallaan.
Minäkin toivon äitini kuolemaa. On äärestä kamalaa katsoa aktiivista ihmistä makaamassa sängyssä kun pää toimii, mutta kroppa ei. Joka kerta tulee itku kun nostaa sen ainoa toimivan kätensä ja sanoo että kyllä hän pärjää. Kumpa hän saisi jo mennä.
Vierailija kirjoitti:
Voisin kuvitella, että tunne on yleinen. Mielestäni sinun pitäisi kysyä, miten voit auttaa, sen sijaan että poliisille soittelet. Sitä paitsi mitään rikosta ei ole edes tapahtunut. Ei ole rikos olla uupunut tai odottaa jonkun kuolemaa.
Miten minä työkiireiltäni häntä ja minulle täysin tuntematonta ihmistä ehtisin auttaa? Voin ehkä estää rikoksen, jos soitan poliisit. Pakkohan heidän on asia tutkia!
AP
Vierailija kirjoitti:
Minusta sen toivominen/odottaminen kuuluu aina vain asianomaiselle itselleen. Muilta se on heijastelua.
Kyllä jokainen voi toivoa mitä haluaa. Eri asia miten toimii. Tuskin ap:n tuttu on murhaa tekemässä vaikka kuolemaa toivookin.
Omaishoitajat tekevät loputtoman pitkää päivää seitsemänä päivänä viikossa. He ovat väsyneitä, mutta väsymys ei ole rikos. Poliisi ei tee heidän asialle yhtään mitään. Perättömien ilmoitusten tekoa he eivät katsele hyvällä
Vierailija kirjoitti:
Omaishoitajat tekevät loputtoman pitkää päivää seitsemänä päivänä viikossa. He ovat väsyneitä, mutta väsymys ei ole rikos. Poliisi ei tee heidän asialle yhtään mitään. Perättömien ilmoitusten tekoa he eivät katsele hyvällä
Hän sanoi, että haluaisi omaisen kuolevan, koska hänen hoitamisensa on hyvin raskasta. Miksi hän sen ääneen sanoi?
AP
Ihan normaali toive. Onneksi mieheni kuoli sairaalassa, niin asiasta ei ollut mitään epäselvyyksiä.