Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eräs omaishoitaja toivoi potilaansa kuolevan

Vierailija
23.12.2024 |

Avautui minulle vaikeuksista. Mietin, soitanko poliisit.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo ole aika yleistä. Itse toimin isäni omaishoitajana 7 vuotta ja viimeiset 2 vuotta toivoin todella hartaasti, että hän pääsisi pois täältä. Mihin tuossa tilanteessa poliisia tarvitsee?

Vierailija
2/43 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuo ole aika yleistä. Itse toimin isäni omaishoitajana 7 vuotta ja viimeiset 2 vuotta toivoin todella hartaasti, että hän pääsisi pois täältä. Mihin tuossa tilanteessa poliisia tarvitsee?

Ettei vain tuo omainen löydy kuolleena.

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisihan ap soittaa Sotelle asiasta.

Vierailija
4/43 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei mieluummin etsi hyvää hoitokotia kuin odottaa kuolemaa. Toivoisiko itse että joku odottaa sellaista ihan romuna, kunhan vain saa asua kotona?

Vierailija
5/43 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei mieluummin etsi hyvää hoitokotia kuin odottaa kuolemaa. Toivoisiko itse että joku odottaa sellaista ihan romuna, kunhan vain saa asua kotona?

Ei heillä ole rahaa maksaa 8000 €/kk.

AP

Vierailija
6/43 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisihan ap soittaa Sotelle asiasta.

Kuka se on?

AP

Vierailija
7/43 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ihminen alkaa olla hyvin huonossa kunnossa, niin paras mitä hänelle voi toivoa on kuolema.

Vierailija
8/43 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää että luotti sinuun ja avautui sulle, et ollut sen arvoinen.

Vierailija
9/43 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Sehän olisi kaikkien kannalta hyvä juttu, varmasti eniten itse omaishoidettavan. Hän hyvin todennäköisesti toivoo sitä itsekin.

Joku kaunis päivä siinä sitten käy niin, mutta todennäköisesti siihen menee vielä vuosia. Sinun tehtäväsi on tukea tätä omaishoitajana toimivaa ystävääsi ja jos mahdollista järjestää hetken irtiottoja raskaasta arjesta.

Vierailija
10/43 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sen toivominen/odottaminen kuuluu aina vain asianomaiselle itselleen. Muilta se on heijastelua.

Vierailija
11/43 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsopa ap elokuva Rakkaus vuodelta 2012. 

Vierailija
12/43 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kuvitella, että tunne on yleinen. Mielestäni sinun pitäisi kysyä, miten voit auttaa, sen sijaan että poliisille soittelet. Sitä paitsi mitään rikosta ei ole edes tapahtunut. Ei ole rikos olla uupunut tai odottaa jonkun kuolemaa.

Vierailija
13/43 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole helppoa kenellekkään hoitaa dementoitunutta tai muuten vaativaa potilasta. Kyllä siinä tulee kaikkea mieleen vaikka toisesta välittää tai rakastaa. Nämä asiat pitää itse kokea niin ymmärtää ihmisen mieltä.

Vierailija
14/43 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Jokainen meistä kuolee ajallaan.

Vierailija
15/43 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin toivon äitini kuolemaa. On äärestä kamalaa katsoa aktiivista ihmistä makaamassa sängyssä kun pää toimii, mutta kroppa ei. Joka kerta tulee itku kun nostaa sen ainoa toimivan kätensä ja sanoo että kyllä hän pärjää. Kumpa hän saisi jo mennä. 

Vierailija
16/43 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin kuvitella, että tunne on yleinen. Mielestäni sinun pitäisi kysyä, miten voit auttaa, sen sijaan että poliisille soittelet. Sitä paitsi mitään rikosta ei ole edes tapahtunut. Ei ole rikos olla uupunut tai odottaa jonkun kuolemaa.

Miten minä työkiireiltäni häntä ja minulle täysin tuntematonta ihmistä ehtisin auttaa? Voin ehkä estää rikoksen, jos soitan poliisit. Pakkohan heidän on asia tutkia!

AP

Vierailija
17/43 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta sen toivominen/odottaminen kuuluu aina vain asianomaiselle itselleen. Muilta se on heijastelua.

Kyllä jokainen voi toivoa mitä haluaa. Eri asia miten toimii. Tuskin ap:n tuttu on murhaa tekemässä vaikka kuolemaa toivookin.

Vierailija
18/43 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaishoitajat tekevät loputtoman pitkää päivää seitsemänä päivänä viikossa. He ovat väsyneitä, mutta väsymys  ei ole rikos. Poliisi ei tee heidän asialle yhtään mitään. Perättömien ilmoitusten tekoa he eivät katsele hyvällä

Vierailija
19/43 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omaishoitajat tekevät loputtoman pitkää päivää seitsemänä päivänä viikossa. He ovat väsyneitä, mutta väsymys  ei ole rikos. Poliisi ei tee heidän asialle yhtään mitään. Perättömien ilmoitusten tekoa he eivät katsele hyvällä

Hän sanoi, että haluaisi omaisen kuolevan, koska hänen hoitamisensa on hyvin raskasta. Miksi hän sen ääneen sanoi? 

AP

Vierailija
20/43 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali toive. Onneksi mieheni kuoli sairaalassa, niin asiasta ei ollut mitään epäselvyyksiä.