Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs on kaikki maalikset ?? Ei kait joukkosynnytys ole alkanut viime yönä ?? Olen jotenkin tottunut siihen, että pino on iso, kun tähän aikaan tulen lukemaan :-))

Täällä ei erityistä vaan itutusta, Kelassa tekivät kolmannen väärän päätöksen ja tuntuu, ettei tämä käsittelijä saa mitään tolkkua tähän asiaan. Onko teillä mitään neuvoa, miten edetä tämän hakemukseni kanssa. Olen siis freelancer ja palkkatodistuksia on neljältä eri työnantajalta, mutta kaikki ko. todistukset ovat helppolukuisia, eli niiden kanssa ei pitäisi olla ongelmaa, jos kaikki on tuolla päänupissa kotosalla.

Masu painaa miljoona kiloa, vauvan pää painaa alaosastoon, ja iltaisin on aina tuskallista, kun silloin alkaa se supistelu, miksei sitä ole aamulla tai päivällä ?? Tänä aamuna tuli todella ' vetistä' v.vuotoa, oikein lorahti housuihin ja pelästyin, että nyt lorahti jotakin muuta, mutta ei, sitähän se vai oli. Kävelyt on kävelty mun osalta, ja seuraavan kerran lähdenkin lenkille sitten kera vaunujen ja vauvan :-))

Onkos teidän muiden masuasukeillä tilaa liikkua masussa. Mulla on käynnyt tuo kupu ahtaakseni ja oikein tunnen miten pikkuinen siellä lyllertää siis kääntyilee ja työntää peppua ulos. Sekin sattuu tai tuntuu todella epämiellyttävältä.

Pian saan puhelun Kelasta ja nyt käyn sitä oottelemaan ja toivon, että virkailija (mikäköhän virkailija tuokin on) saa asiat järjestykseen tänään, eikä vääriä päätökisä enää tehdä. Onko teillä muilla ollut näin hankalaa Kelan päätösten kanssa ?

Hyvää maanantaita maaliksille ! t. emmi rv-36+1

Vierailija
2/53 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole nukkunut melkein ollenkaan. Piti jäädä mummille ja papalle yöx,kun toi mun nuori mies edelleenkin kieltäytyy kotiin tulosta.. ( Sohvalla on aika veemäistä nukkua tällä mahalla)

Menetänkö mä nyt meidän yhteenkuuluvuuden kokonaan,kun poika jo nyt protestoi uutta tulokasta näin vahvasti?

Ei se mitään pahaa sano vauvasta,eikä osoita mitään muutenkaan negatiivista pikkuista kohtaan,mut ei vaan halua enää kotia.Mä olen tietenkin sanoin kuvaamattoman pettynyt,kun mun elämäni tärkein pikkumies on jättämässä mut ja siirtymässä isovanhempien pojaksi.

No nyt on vesseli kuitenkin mennyt jo päiväkotiin kavereitten kanssa leikkimään.Pitäis varmaan tehdä oikeesti taas jotain.

Olkkarista puuttuu vielä verhot ( muuton takia siis), jos ne laittais valmiix ja sit pyytäisin jonkun kylään ja samalla ujuttaisin sen jakkaralle nousun tälle vieraalle.Mä en kyllä uskalla minnekään jakkaralle enää.

(.) Eilen klo 22 jälkeen ihan tajutonta möyrinää taas.Hikkakin tuli pienelle sen seurauksena. Hajuakaan ei ole vauvan asennosta taas ollenkaan.Oiskohan nyt kääntynyt oikeinpäin?

Ilkeeltä kyllä tuntui kun ne " mönkimiset" olivat niin isoja liikkeiltään ja rajun oloisia.

Selkäkipu on onnex taas yön aikana hiipinyt jonnekin muualle,mut kai se palaa taas jossain vaiheessa mun harmix.

Nyt kun mä olen nähnyt tuon enneunen vauvan sukupuolesta ( poika siis olis tulossa), niin olen miettinyt pääni puhki sopivaa nimeä.Se kun pitäis olla sama suomessa ja marokossa. Esim. Sami ja Joonas, kävis,mut kumpikaan ei oikein tällä hetkellä sytytä mua...

Netistäkään ei ole paljoo hyötyä.Googlasin niitä nimiä,mut help?

Aurinko hyvin nousussa,taidan lähteä eka tuulettaan " hermojani" ja palaan sitten vaklaamaan onko muut jo hereillä.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!!!

Hanan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotan sinulle paljon onnea tälle päivälle sinne sektioon. Et varmaan tule lukemaan näitä pariin päivään, mutta olen hengessä mukana!!

Tervetuloa takaisin nyytin kanssa!

Vierailija
4/53 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja uudet kujeet... kai?? Taitaa olla samat vaivat vaikka viikko vaihtuukin :)

Lomaviikko ohi, mies töissä ja esikoisen vein eskariin. Neitokainen jäi kotiin kun tuntuu olevan yskä niin tiukassa. Itsekin puolikuntoisena. Viime yö oli hel...ä, lonkkia pakottaa, liitoksia särkee ja supistaa. Mutta ei tarpeeksi! Olen jo ihan täynnä tätä paksua oloa. Kaikki odottaa valmiina mutta jos mennään entisen kaavan mukaan niin yli mennään että hurahtaa. Mutta jospas se nyytti kolmen viikon päästä olisi jo sylissä *toiveikkaana*

Eilen laitoin pinnasänkyyn liinavaatteet valmiiksi, kaivoin peitot ja muut hilavitkuttimet ja tuossa se nyt odottelee nukkujaa kaikessa valmiudessaan.

Ruusunpiikki kertoi, että lorahtelee... minulla on sama juttu. Ilman pikkuhousunsuojaa ei voi kyllä olla. Välillä tulee enemmän, välillä vähemmän. Minusta se on valkovuotoa?

Odottavan aika on pitkä ja malttamaton...

Zeldatar 38+2

Vierailija
5/53 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans kelan kanssa ollut ihan kiitettävästi ongelmia,olenkin haistattanut tosi usein pitkät peet sinne suunnalle.

Toivottavasti siel olis edes yx vähemmän lahopää,että saisit päätöksesi oikeeseen suuntaan!

Koita jaksaa :) ( Varmasti helpommin sanottu kuin tehty)

Vierailija
6/53 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hananille nimistä:

Eikös kaikki noi " raamatulliset" nimet käy kummallakin kielellä,sielä paljon kauniita pojan nimiä.Joona/joonas/joel/joakim,noa/nooa,samuel/simeon,aaron/aaro,

Lukas/luka

Jne.

Influenssa alkaa hellittää!

Pojan kanssa lähdössä puheterapiaan taas.Voimat kyllä aika finito!

Limatulpasta.Teillä joilla jotain vastaavaa irronnut,onko aina ollut veren sekaista??

Mulla kun tulee supistusten yhteydessä sellaista erittäin sitkeää keltaista limaa,paljon.

Suppareihin on alkanut tulla sellainen kk-kipumainen aalto.

Sängyt täytyy pedata ja menoksi.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Vauva uutisia odotellaan=)

Leanna ja nappulat sekä rv 36+3

Vierailija
7/53 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me annetaan etunimeksi jokin ' kansainvälinen' eli käy mm. englanninkielisissä maissa, jos vaikka joskus vielä muutetaan muualle asumaan, ja tietenkin sen nimen on oltava hyvä myös Suomessa ja mieheni kotimaassa. Toinen nimi saakin olla srilankalainen :-))

Meillä on oiekastaan aika helppoa/tai vaikeeta tuo etunimen antaminen, koska lapsen syntymän jälkeen täytyy lähettää syntymäajankohta, sekunnin tarkkudella mieheni äidille ja hän tettää vauvalle ns. ' syntymähoroskoopin' ja siinä horoskoopissa annetaan myös etunimen ensimmäinen kirjain ja sen kirjaimen mukaisesti pitää etunimi valita ja antaa, koska se tietää hyvää onnea lapsen elämään.

Mutta, jos jotakin tapahtuisi ' hätäkasteita' tmv tarvittaisiin niin silloin annetaan se nimi, mihin nyt ollaan tykästytty.

On tämä vaikeaa tämä kahden kulttuurin kohtaaminen :-))

Toivottavasti löydät mukavan ja sopivalta tuntuvan nimen !!! t. emmi

Vierailija
8/53 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olihan taas yö....

jätkä alkoin uskomattoman möyrimisen kun yritin mennä nukkumaan. ja kun molemmat lonkat on ihan hellinä ja se Hananin kadottama selkäkipu on siirtynyt tänne, niin missään asennossa en kyennyt olemaan. uni ei tullut millään, ja sit kun se tuli, heräsin aina tasatunnein vessareissulle.

jotenkin olin (taas kerran) ihan varma että yölä tulee lähtö. mutta täällä siis edelleen. onneksi aamuyön jälkeen sain muutaman tunnin nukuttua putkeen. mutta ihan poikki olen kyllä. miten tällaisten öiden jälkeen voi vielä jostain löytyä voimia synnyttämiseen...?

pitänee mennä kahvin keittoon. jos vaikka vähän edes heräisi...

ruusunpiikki 38+6, eli viikko +1 vielä laskettuun...

Vierailija
9/53 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

V.vuodosta tai värisävyistä (yök) ainakin eilen vuoto oli keltaista tai koko viikonlopun ollut keltaista ja tänään lorahti ihan kunnolla sellaista vetistä v.vuotoa, ja värikin oli taas valkoinen ... Mitä tuo keltainen sävytys tarkkoittaa ?? Mulla on myös ollut supistusten aikana sellaista kk-tunnetta alamasulla. Ja sitten vielä, viime yönä oli heräsin ihan erilaisiin suppareihin, tuntui aivan sähköiskulta :-// Niitä tuli muutama ja sitten lopahti .. Nyt mua pelottaa ihan oikeasti milloin lähdön hetki koittaa ...

Zeldatar: Olen myös kurkkuani myöten täynnä tätä isoa mahaani, ei taivu suuntaan tai toiseen, mies laittaa kengät jalkaan ja kiinni ja kun hän ei ole kotosalla niin talvikenkiä en saa jalkaan ... Ja kaikki kiristää, ostin viimeviikolla taas uudet housut, ja niistäkin oli kummari leikattava pois, kun oli niin ahdistavan oloiset.

Jos taas menisi pois :-)) Ei oo eukko vieläkään soittanut Kelasta .. hmmm t. emmi taas

Vierailija
10/53 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko paistaa ja mä kävin jo ulkosallakin. :) Heh, no onpa kehuttavaa, että kuljin reippahasti kävellen jopa 400m..

Menin sit eilen sanomaan, että toivottavasti noi tein migreenit ei tartu.. Ja illalla alkoi jomottamaan, koko yö meni pääkivun kanssa valvoen ja lääkepöllyssä. Aamusella neuvolaan pikapikaa tarkastuttamaan paineet ja valkuaiset, mutta kaikki oli hyvin eli se sit vaan on migreeni palannut mun elämääni. :( Peräti 6kk sain elää ilman lääkkeitä.

Sit jäin tossa pohtimaan, että jännä kun teillä noi lonkat ja muut särkee. Mulla kun jäi ne kaikki alapääkivut ja muut liitosjuttulat pois viikkoja sitten.

Että onko teillä jääny ne pois jossain vaiheessa ja tullu sit takas vai koko ajan särkeneet enempi ja enempi??

Kovasti on ollut helppo elää just sen takia, ettei oo enää ollut noita kipuja. Mut selkähän ei tot seisomista ja kävelyä oikein kestä, kun on tuo koripallo tuossa eessä ja lihakset rempallaan.

Toivottavasti EMMI saa selkoa siihen Kela-asiaan pikkuhiljaa. Onhan se niin, että siinä laitoksessa on vähän vaikeaa vissiin kaikilla.. Itsekin olen saanut useampaan otteeseen milloin mistäkin asioista olla yhteydessä, mutta äippäraha-asia tuli kuntoon kerralla (tosi isolla viiveellä).

HANANille nimistä; Kuten LEANNAkin sanoi niin eikös nuo raamatulliset ole ihan hyviä? Sieltä niitä kuitenkin löytyy vaikka millä mitalla. Noista toi Luka iski muhun, mut meillä on jo nimi valmiina niin ei sitä oteta. Saat sen, ole hyvä. ;-)

Ja harmi, että se poika nyt noin heittäytyi protestiin. Oot varmasti selittänyt, ettei voi etukäteen tietää paljonko se vauveli rääkyy..? Että jos tulis kotiin vaan ja ensin tutustutaan vauvaan, että onko rääkyvä pakkaus vaiko eikö ja sit saa lähteä mummolaan, jos vielä haluaa. :)

Masussa on ahdasta täälläkin. Kovasti hoen vaaville, että täällä on niiiin kamalan paljon enemmän tilaa venytellä, tule ulos. ;-) Tuntuu ilkeältä, kun tosiaan pukkaa jäseniä isosti masunahkaa venyttäen. Kaiken se kestää.. :)

Mä odottelen kovasti, josko mullakin lorahtelis v-vuotoa taikka limoja, mut eipä mittään näy. Taidan olla myöhässä aikataulusta muutenkin, kun ei noita suppareitakaan tule muutoin ko tahallaan hankkimalla. =D Vähän äksöniä ois nasta saada tähän muutoin niin tasapaksuun odotteluun.

Eilen päätin ottaa itseäni niskasta kiinni ja ryhtyä neulomaan villasukkia lapsille. Nuo tuolla luistellessa palelluttivat varpaitaan vaikka villasukat olikin niin lupasin sitten tehdä " paremmat" . Pitäis vissiin ihan ehtaa lammaslankaa hankkia ja siitä tehdä, mut hitsi kun se haisee niin kamalan pahalle.. :(

Jänskättää, että miten sillä Mimimarlella meneepi siellä sektiossa ja myös, että miten Tapilla ja Möhkiksellä siellä poleilla. Toivottavasti kaikki on kunnossa eli minä täällä peukut pystyssä. :)

Mutta minäpä taidan mennä nyt unille vielä, kun ehtii pari tuntia nukkua. Päänsärky vähän helpottamaan päin, kun on noita nappeja puputellut. Tosin masussa on yksi pieni Herra Vilkastus, joten saa nähdä miten sitä osaa uinahtaa, kun hän potkunyrkkeilee patjaa. =)

Papu ja Hermanni 37+3

Vierailija
11/53 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tot tekstiä tulee aina noin julmetun paljon, vaikka ihan vähän vaan koittaa kirjottaa!?? Tässä koneessa on joku vika.. =D

Vierailija
12/53 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tällä viikolla sitten kun vaihtuu MEIDÄN kuukausi :) Aatelkaatte kuin me ollaan jo tänne asti päästy!! Hienoa!

Papu:Auttako sulla siihen migreeniin panadol tai joku muu vastaava? Ja onko sulla normisti useinkin migreeniä..estolääkettä siihen tms.? Ja miten sitten imetysaika?

Ihan tässä vaan tosi hankalasta migreenistä kärsivänä kiinnostunut olen. Mulla on nyt loppuraskaus ollut todella helppo sen suhteen mutta normisti mulla estolääkitys on. Alkuraskauden mulla oli sen 5 viikkoa se jatkuva särky, ei kunnolla tullut kuin aina sillon tällöin mutta koko ajan kipuili vähän.

Tappi: Mulla oli tuossa vkoloppuna myös aivan samanlaisia mahaoireita, olin ihan sata varma että nyt tulee joku mahatauti ja sitten käynnistyy synnytys ja siellä mä mahataudissa sitten yritän ähertää vauvaa maailmaan. Mut outoa että se kesti vain yhden yön ja aamuun oli kadonnut koko mahakipu eikä siitä mitään mahatautia kehkeytynytkään :)

Hanna: Huh, mikä reissu sulla sairaalaan ollut, onneksi jo helpottanut, vai? Mä ainakin tiedän yhden entisen työkaverini jolla oli tuo Litalgin raskaudenaikaan käytössä ja käytti sitä tooodella usein vaikean migreenin takia.

Oli kait viikonlopun pinoissa jotain mitä aioin kommentoida mut kun kone on jostain syystä nyt etana-tuulella (mulla yks toinen ohjelma tuossa päällä ja se hidastaa) niin en mä viitsi lähtee aukomaan enää uudelleen sitä pinoa kun kestää ja kestää niin että ehkä sit myöhemmin palailen sihen..

(.) Jeps, supistelee yöllä noin kerran-kaksi sillain tosi kipeesti ja pitkään mutta se on vain joka yö sen parisen kertaa kun niin tekee eikä sen enempiä..tähänkö tyssäsi.. Jos ois anatanut olla tuon kassin pakkaamatta yms. niin varmalla ois menty jo ;)

Sinna 38+

Vierailija
13/53 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... eli taitaa keskustelijoita tippua palstalta sitä mukaa, kun vauvat putkahtelee maailmaan. En ole itse kyllä juurikaan kirjoittanut, kun on menossa jo 3. raskaus, niin mikään ei ole enää sillä tavalla " uutta ja jännittävää" .

JOUHIN kuulumisia tulin oikeastaan katsomaan, että onnistuiko teidän eilinen reissu, mutta ei ollut ainakaan tälle päivälle mitään.

Vauva on täällä sellainen on/off tyyppi. Eli silloin, kun liikkuu, liikkuukin paljon, mutta sitten kun on hiljaa, on tosi hiljaa. Melkein unohtaa koko raskauden :). Olo on niin paljon helpompi, kun vauva on laskeutunut tuonne lähtökuoppiin, ei paina niin kylkiluita ja selkäkivutkin ovat hellittäneet.

ONNITTELUT kaikille vauvan jo saaneille, sekä pahoittelut menetyksen kokeneille. Se on surullista, miten pitkä odotus saattaa kääntyäkin ihan muuhun, kuin ilon juhlaan.

Hyviä jatkoja ja keskiviikon polikäyntiä jo etukäteen jännittäen

7 kääpiötä

Vierailija
14/53 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papu: Mulla ainakin on välillä viikkojakin poissa liitoskivut ja sitten on taas useamman viikon niitä kipuja. Mutta kait sekin voi olla tosi yksilöllistä.

Tappi: En minäkään ennestään osannut noita väri juttuja tuohon esittelylistaan. Istuin tässä koneella varmaan neljä tuntia ja harjoittelin. Arvelin sen jotenkin menevän tuonne meikäläisen kaaliin.

Listasta puuttui muuten ainakin uupun ja mammuliinin tiedot, joten jos vilkuiletteonko muitten tiedot ajan tasalla.

Onko teillä muilla ollut semmosia supistuksia että tuntuu kuin kuristaisi kurkkua ja nousee silleen jännästi poskille kun on se huippu. Vai onko se jotain muuta? Neuvolassa ei osannut sanoa onko ne niitä kipeitä suppareita. Riippuu kuulemma niin paljon ihmisestä.

Masussa on jaksettu möyriä. Yölläkin heräsin vessaan niin alkoi mahoton potkinta mahassa. Taitaa meille tulla yö eläjä.

Ootteko huomannut onko suunnilleen aina sama kellon aika kun käytte vessassa tai heräätte muuten. Kun meillä päin väittäävät että vauva herää siihen aikaan yöllä syömään. Pitäisikö paikkansa?

Minä en ainakaan osaa kuvitella että se ois kohta synnytettäväkin. Onko muilla samoja ajatuksia.

Dumle rv 38+2

Vierailija
15/53 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vieläkin podetaan tautia. Eilen illalla oli kuumettä lähemmäs 39 ja parilla panadolilla se laski yön aikana niin että meni pari yöpaitaakin (kiva hikoilu kun kuume laskee). Vauva liikkui yöllä tosi vähän ja ajattelin jo nirhanneeni sen niillä panadoleilla, mutta kyllä se nyt ainakin jossain määrin hengissä on kun liikuskelee.

Tavarat on vielä laittamatta, kaiken maailman sairaalakassit pakkaamatta jne. mutta nyt ei todellakaan kykene ennen kuin tämä tauti hellittää...

Masun kanssa on jo aika raskasta olla. Mutta aika aikaansa kutakin ;-) eli koitetaan jaksaa. Teillä monella on jo niin loppusuoralla, että melkein käy kateeksi -itselläni kun laskettuaika on niin myöhään loppukuusta.

telma ja mahis 35+5

Vierailija
16/53 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

SINNA; Oon käyttänyt ennen raskautta ihan vaan vahvaa Ibuxinia ja jos pahasti on iskenyt niin sitten Ibuxin ja Panacod yhdessä. Pari kertaa piikillä joutunut käymään päivystyksessä. Yleensä siis antaneet lihasta rentouttavaa sekä tulehduskipulääkettä yhdessä. Kotiohjeeksi sain tosiaan, että näiden kahden edellä mainitun yhteisannostus isona auttaa parhaiten.

Kokeilin aiemmin muutamia sellasia migreenilääkkeitä, mut yhdestä se kipu vaan paheni, yhdestä tuli aivan järkky ihottuma ja yhdestä voin pahoin ja oksentelin ja lääkäri totesi, että ehkä parempi jättää sitten ne kokeilut siihen.

Että en mä välttämättä tät mun migreeniä NIIN pahaksi luokittelis, jos sen saa kert pois ilman estolääkitystä.

Mulla kans alkuraskaudessa iski se särky ja kävinkin silloin kerran pahana päivänä itkemässä äippäpolilla ja ne löi sit piikin Lithalginia kankkuun. (Puhkaisi sitten akka mun pakaralihaksen, joka siis edelleenkin oireilee tämän pienen piikin takia.) Mut tää helpotti hädin tuskin siihen saakka, että pääsin kotiin. Sain myös reseptillä samaa nappeina, mutta en sitä koskaan hakenut, kert ei auttanut.

Nyt oon syönyt 3 Panadolia ja yhden Panacodin tässä 12 tunnin aikana ja kipu helpottanut niin, että on suht siedettävä. Poishan se menee sitten joskus.

Lisäksi mä koitan välttää valoa, kun kohtaus pahimmillaan, paljon lepoa, kylmäpakkausta otsalla ja painelen myös noita migreenipisteitä. Suihku kuulemma auttaa myös, mut en mä kyllä siinä kivussa kykene missään suihkussa seisoskelemaan.

Imetysaikana vissiin saa käyttää Parasetamolia kuten nytkin, joten sillä kait sitä on pärjättävä. Toivottavasti vaan ei tulis näitä! Mulla yleensä kestää tää tällai pentele vuorokaudesta viikkoonkin. Sitä alkaa jo pinna mennä, kun ei mikään auta.

Toivon siis sulle kans mahdollisimman vähän niitä kohtauksia. Ja hyvä kuitenkin, että estolääkitys sopii sulle. Kyllä sitä antais mitä vaan, jos sais elää ilman särkyjä. :)

DUMLE; Mulla ainakin noi supparit vaihtelee Todella paljon. Toissapäivänä tuli sellasia, että tosiaan alkoi päätä kuumottaa, ihan päälaelta saakka tuntui sellai, et niinkö tulessa ois koko pää. Kurkkua kuristaa välillä. Välillä taas tulee sellasia, että menee jalkoihin se sama kuristava ja kuumottava tunne. Että eiköhän ne tavallaan aikast yksilöllisiä ole nuokin. Äsken tuli just sellai suppari, jonka takia piti nousta seisomaan, kun alavatsaa poltti ihan tajuttomasti. Nää on kivoja, kun vaihtelee niin paljon. Mut pääasiahan on, että ne sen hommansa hoitavat siellä kohdunsuulla. :)

Ja kyllä, mä herään sellai parin tunnin välein yöllä pissille. Eli lähes joka yö samaan aikaan. Tätä oon vähän ihmetellytkin, että miten sitä nyt voi jo mennä niin, kun yleensä se vauva sen rytmin päättää. Tosin jätkä kyllä nukkuu joka kerta, kun mä ravaan siellä veskissä. Kyllä mulle sopis varsin hyvin toi tollai rytmi. :)

Mitenköhän tän päivän taas käy, kun ei nukuta nyt, ko sais nukkua ja sormet on vähän turvoksissa niin ei toi villasukkaprojektikaan oikein oo kivaa. Puikot ei pysy käsissä. On tää niin kivaa, kun tässä kyllästyy näihin vaivoihin niin, että kohta sitä ihan suurella riemulla punnertaa sen vaavin pihalle. =D

Papu

Vierailija
17/53 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa niin upea ilma ulkona, että kohta on lähdettävä tallustelemaan metsään! Kuulemma liikkeitteni puolesta muistutan heräävää laiskiaista (kuten mies kauniisti asian ilmaisi; oli jossain nimittäin nähnyt filmin ko. tapahtumasta...), joten sinne metikköön nekin elukat varmaan parhaiten soveltuu... Kohtahan se nähdään!

LEANNA JA EMMI: Myös miulla tuli parisen viikkoa sitten valkovuodon ohella (siis sen normaalin vetisen ja valkoisen) keltaista klimppiä. Sitä tuli useampana päivänä ja eri kokoisina kasoina, se oli siis sellaista Tiimarin lötkölimaa, hyllyvää ja sitkeää. En tosin tiedä yhtään, oliko se vain jotain v. vuodon vaihtelunhalua vai sitä itseään, eli tulppaa. Nyt sitä ei ole sen jälkeen pahemmin tullut.

DUMLE: Huh, onneksi siellä on toinenkin, joka ei osaa kuvitella synnyttävänsä koskaan :) Tuntuu NIIN oudolta ajatella itseään siihen hommaan. Ehkä en synnytäkään; meneehän tämä näinkin. Mutta toisaalta: olisi niin kiva jo laittaa normivaatteet päälle (ja tietysti uusiakin saada), että ehkä sittenkin? Mutta OUTOA se on, ja se kun voi tapahtua milloin vain. Huh huh...

Omaan mahaan ei mitään uutta auringon alle. On supistellut, kipeästikin, mutta tulos: nothing. Kakara möyryää, ja nimenomaan MÖYRYÄÄ. Sillä tosiaan tuntuu olevan aika vähän tilaa liikkua, joten yksittäisiä potkuja tai iskuja tuntee enää harvemmin, vaan liikkuminen on sellaista yhtäjaksoista möyrimistä. Paineet on edelleen pilvissä ja turvotus valtaisaa. Yöt alkaa olla sen vuoksi hankalia, kun hengitystietkin uhkaa turvota umpeen ja tuntuu, ettei saa happea, eikä tuo nenän tukkoisuuskaan asiaan auta. Onko muilla samanlaista? Lisäksi naama on kuin lehmällä ja kädet ja jalat kuin isot lihapiirakat. Aika järkyttävä olo siis, etenkin kun ennen raskautta olen koko ikäni ollut lievästi alipainoinen. Yritän kuitenkin muistuttaa aina peilin edessä, että tulos on kaiken tämän arvoista :)

Nyt eka syömään ja sitten ulos aurinkoon!

Raisa 37+1 (HUI!)

Vierailija
18/53 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä aika levottomasti nukuttu yö takana. Heräsin VIISI kertaa pissalle. Onneksi sain kuitenkin heti vessareissujen jälkeen unen päästä kiinni. Aamulla olisi nukuttanut niin makoisasti. Mies lähti kahdeksan tienoilla salille ja poika tietenkin heräsi samaan aikaan. Nyt on muksu jo päiviksillä ja mulla on hetki taas aikaa istua koneelle... :) Kirjoittelen ihan lyhyesti kuulumisiani...Loppupäivän voinkin vain löhöillä, sillä mummo hekee pojan hoitoon.

Kyllä toi mummon apu onkin taas tarpeen. Päätä juilii ja Litalginikaan ei tuo näköjään helpotusta. Mulla on sellainen tunne, että mun silmät harittaa joka suuntaan. Hassu tunne!! Täällä mä yritän siis porskuttaa... Mies on palannut töihin. Ei tule olemaan helppoa enää tämä loppuaika. Huomenna olisi viimeinen ultra ja saapi nähdä millaisen tuomion siellä saan... Toivottavasti saisin sen käynnistysajan parin viikon päähän, niin helpottaisi sitten tämä päänsärkykin... Mä hajoon, jos lääkäri käskee vaan kärsivällisesti odottelemaan!!!!

Masussa voidaan hyvin! Eihän masussa olla huonosti voitukaan missään vaiheessa. Ainut kuka voi huonosti on minä!! Näyttää hyvin vielä olevan tilaa, kun niin kovasti myllää. Meidän masuasukilla on todella useasti hikka. Hassun tuntuista, kun masu hyppii tasaiseen tahtiin!!

Mites täällä meidän pinossa on nyt näin hiljaista??

Missä on Tappert, K@tju ja kumppanit??

Hanna rv 37 *Poks* Loppu siis häämöttää!!

Vierailija
19/53 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis mennä uloskin, mutta tuo ilma on jotenki harmaa. Ei siellä ole isommin kylmäkään kymmenkunta astetta pakkasta, mutta taivas on ihan harmaa ja lunta satelee hiljalleen.

Tylsyys meinaa iskeä, pitäis varmaanki purkaa nuo kassit ja aloittaa joku iso homma, niin lähtis jotain tapahtumaan ;) Äitipolillekki saa soitella vasta myöhemmin eikä ne edes vastaa nyt aikasemmin :/

Mun pitäis varmaan aloittaa joku lenkkeily tai jotain niin lähtis käyntiin tämä homma, kun viikon päästä alkais pojalla hiihtloma niin ikävää olis täällä kotona kärvistellä sen kans ku mieskin on töissä :( Ei oikein tahdo mennä ihan selkeästi perille, etten tästä repeä oikein ihmesuorituksiin. Viikonlopun lämmityksestä oman osuutensa(puitten kannon) hoiti kyllä ihan mallikkaasti, mutta jotenkin on poika hieman levoton, liekkö kaikkien puheet hiihtolomareissuista masentaa, kun itse ei pääse mihinkään :( Onhan se itsestäkin ikävää, mutta katsotaan sitten videoita ja laiskotellaan jos ei muuta keksitä.

Ässät on todettu tehottomiksi, joten niihin on turha vedota. Ehdotin miehelle eilen, että mitähän tässä pitäis tehdä, jotta hänkin pääsis lomalle ;). Nyt kun vielä odottelen aikaa sinne kokoarvioon niin entistä monimutkaisempaa on tämä odotus. Entä jos synnytys käynnistyykin ennen kokoarviota tai odotellaanko kaksi viikkoa, että vauva kasvaa isoksi ? Kumpihan nuista olis kivempi vaihtoehto... varmaanki ensimmäinen. Onhan se hyvä jos pääsis arvioon, kun ei edelleenkään ollut oikein varman oloinen tuo neuvolalääkäri(vaikkei ollutkaan sama kuin eka kerralla). Lisäksi multa jäi puuttumaan se synnytystoivelappunen, jonka kuulemma saa neuvolasta ja joka kuulemma otetaan laitokselle mukaan, paitsi meidän neuvolassa ei ole edes puhuttu siitä :/ Torstaina ois oma neuvola-aika, mutta jos sais sinne äitipolille sen ajan niin vois perua tuon ajan. Masu on muuten pudonnut aika alas, otin aamulla kaapista löysimmät housut mitä olen käyttänyt koko raskauden ajan, sellaiset lantiomalliset verkkarit ja nyt ne puristi tuosta alamasulta niin, että piti ottaa pois! Kuljen varmaan yövaatteissa loppuajan...

Taidan mennä kävelylle/potkuroimaan ja sitten kirjoitella itse sellaisen lapun itse, missä on jotain pieniä toiveita synnytykseen ihan varalta... ei mtn isompia. Ja aion myös tehdä sellaisen kortin nuille pojille, kun laittelin niille pientä yllätystä tuonne kaappiin piiloon, kun itse olen laitoksella. Viikonloppuna päätin myös pakata isolle veljelle kassin, jossa on vaihtovaatteet, sekä hieman pientä hyvää ja lukemista, jos yöllä tulee lähtö niin hänenkin pitää olla " valmiina lähtöön" , koskapa ei ole ollut koskaan yöllä yksin kotona ja tämä tilanne ei varmaankaan ole hyvä aika harjoitella sitä yksinoloa!!! Ja se pieni hyvä ja lukeminen on siksi, että on turha kuvitella, että poika nukkuis sen jälkeen jos/kun minä lähden laitokselle keskellä yötä!

Litalginista sen verran, että mulla kyseinen lääke auttoi aikanaan laktoosin aiheuttamiin vatsakramppeihin, ehdottomasti tehokas lääke, odotusajan käytöstä en tosin tiedä mitään.

Mutta nyt sinne pihalle!

t. punkeli rv tasan 38!

Vierailija
20/53 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoooos!! Sairaalassa olemisen aikana käyrille piirtyi vain yhteensä kaksi supistusta... :/ Eikö olisi jo korkea aika??

Mä tylsistyn!!