Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤HELMIKSET MAANANTAINA¤¤¤¤

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstahiljaisena olen aina välillä keskustelua seurannut, mutta nyt tartuin näppäimistöön, kun JOLANDA kysyist tuosta käynnistyksestä.

Mulla on huomenna Naistenklinikalla yliaikaiskontrolli 41+5, ja siellä on samat käytännöt kuin Kättärillä. Jos kaikki on ok, niin yleensä käynnistävät 42+2.

Mom (jolta lähtee limatulppaa, ehkei käynnistystä tarvitakaan...)

Vierailija
22/25 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas palloilen..ukko kattoo metsästys ohjelmaa joten voin ihan rauhassa tässä istuksia.:D Ja muksut siis ukon kanssa kattoo tota. =D

Jännä kun mulle ei oo sanottu yhtään mitään että mikä täällä on käytäntö tossa käynnistyksessa,lieneekö sitten ihan yksilöllinen et millon käynnistellään,toivon kyllä ettei käynnistystä tarvis. Yliaikaiskontrolli mullakin siis on torstaina. Tekis mieli kokeilla vyöhyketerapiaa mut en tiiä sit jaksanko ees aikaa varata..huomaa et laiskuus on TAAS palannut.

Leivoin tossa päivällä sämpylöitä,tein salaattia ja kunnon ruokaa..ja selkä vaan tuli kipeeksi..ja sitten kun menin pitkälleen levähtämään niin alotti vauva sellaisen metakan että välillä huuto pääsi kun alapäähän sattui niin..alhaalla siis on ja pään liikkeet sattuu todella!!

Eikait tässä tämän kummempia..rupean surffailemaan.

Jonzu ja masukki rv41+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MOM: Kiitos tiedosta! Arvelin, että menisi minun kohdallani käynnistys ensi maanantaille, koska en uskonut, että viikonloppuna alkavat käynnistellä ja maanantaina on sitten viikot juuri mainitsemasi 42+2 eli silloin viimeistään. Toivotaan, että sinulla käynnistyisi itsestään, kun limatulppaakin tulee! Ja toivon tietysti, että täälläkin päässä jotain tapahtuisi ennen maanantaita, mutta max viikko enää! Jee! Terkkari sanoi, että suurin osa lasketun ajan yli menevistä vauvoista syntyy 9 tai 10 päivää yli ja jostain kuulin, että sen yli menneet joudutaankin sitten yleensä käynnistämään. Tiedä sitten, että onko tuossa mitään perää?!? Huomenna olisi täällä se 10 päivää yli ja HYVÄ PÄIVÄ SYNTYÄ KOUKKIS! :)

Vauvan liikkumisesta: Koukkis on ollut koko raskausajan todella rauhallinen ja liikkeet on enemmänkin olleet sellaista möyryämistä kuin kunnon potkuja. Nyt viime aikoina on liikkunut ihan normaalisti, ehkä jopa hiukan enemmän kuin ennen ja tietenkin, kun tila käy ahtaaksi, niin liikkeetkin tuntuvat voimakkaammin. Välillä muljaisee oikein kunnolla tuonne kylkiluihin, joka tuntuu sitten jo inhottavalta. Mutta minulla on siis istukka etuseinässä, joka on koko raskausajan vaimentanut liikkeitä jonkin verran.

Jolanda

Vierailija
24/25 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan siis täälläkin. Olossa ei mitään muutosta. Se maaginen laskettu aika on tänään, ja onkin sitten puhelin piipannu ahkerasti... Jännä kun tätä päivämäärää on tuijotellu niin kauan, että nyt tuntuu jotenkin oudolta että tänään tosiaan on se 26.2! En usko että synnytys olis ihan lähiaikoina eessä, joten kyllä se minäkin täällä pyörin vielä maaliskuussa. Joten ei tarvitse kenenkään seuran puutetta pelätä! Meillä on muuten jännä kun mies tuntuu oottavan h-hetkee vielä enemmän kun minä, se on nyt monena iltana sanonu että ens yönä tulee lähtö, vaikka kuinka vakuutan että höpö höpö. huomaan että sillä rupee pinna kiristyy enemmän ku mulla.

Täällä tuntuu olevan muutama joita supparit kiusaa oikeen tosissaan, ei oo varmaan kivaa tollanenkaan että monta kertaa tulee olo että synnytys on käynnistynyt. voin kuvitella kuinka hermoja raastavaa... mä vähän luulen että mulla alkaa kertarytinällä koko homma ja se on sit menoo. ainakin esikosta oli näin, koko raskauden ekat supparit tunsin kun synnytys alko.

Joka tapauksessa Iloa viikkoon!

loviisa rv 40+0

Vierailija
25/25 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...taidatte kaikki jo suunnilleen mennäkin jatkoajalla kun kuu on näin lopulla. Joku sanoi pitävänsä pinoa pystyssä vaikka sitten yksinään loppuun asti. Minä ainakin käyn päivittäin teidän kuulumiset tsekkaamassa.

Mammutin kuvittelin jo päässeen tositoimiin mutta kiva sentään että eräpäivä on nyt selvillä. Onneksi meillä ei ollut noin pitkää sairaalamatkaa - muuten olisi tullut tienvarsisynnytys :-) Joku kehotti menemään sairaalaan vaan heti kun siltä tuntuu että synnytys olisi käynnissä ja noin yliajalla se tietty houkuttaa ehkä jo enemmän kuin muutoin. Itse noudatin sitä ajatusta että kotona ollaa niin pitkään kuin suinkin kestetään, kun en yhtään pidä sairaaloista enkä olisi kestänyt roikkua siellä pahimmassa tapauksessa monia tunteja. No, tyttöhän tulikin sitten luomuna ja vain reilut puoli tuntia sen jälkeen kun olimme sairaalaan ehtineet. Vedet menivät puolitoista tuntia ennen vauvan syntymää ja siitä eteenpäin mentiin kyllä aika rytinällä! huoh siis, ettei ollut pitkä matka, niissä suppareissa istuminenkin oli kyllin kamalaa kun jo ponnistutti.

joku pohti supistusten riittävää pituutta. En itse niitä mittaillut, mutta mies sanoi myöhemmin, että matkalla sairaalaan hän laski pahimmillaan neljä supistusta viidessä minuutissa (sanoin aina että nyt tulee taas yksi...) joten kesto ei millään ole ollut puolta minuuttia enempää. Ehkä noiden supistusten kestoa tosin hillitsi se, että keskityin vain olemaan ponnistamatta vaikka kuinka mieli jo teki.

Tällä mä lörpöttelen nyt teidän kiusana, kun varmaan jo hermostutin vauvapuolen keskustelijat liian helpon ja onnellisen kuuloisella vauva-arjellamme :-)

Poistun siis ja toivotan kaikille kunnon supistuksia / rauhallista yötä sen mukaan mitä kukin kaipaa!

äippä + 17 pv sitten ulkoistettu Masukki