Onko täällä ulkomailla asuvia/asuneita paikalla?
Kommentit (11)
En kaivannut. Olisin halunnut kadota kaukoitään, mutta tuli pari muuttujaa matkaan ja oli pakko palata Suomeen muutaman vuoden jälkeen.
Olen lähtövalmiina periaatteessa koska vaan mutta vakituinen työpaikka hyvällä palkalla pidättelee nyt toistaiseksi täällä Suomessa
En kaipaa just nyt. Mutta yleisesti ottaen toivoisin olevani lähempänä vanhempiani.
No näin joulunaikaan kaipaan perhettäni.
Vierailija kirjoitti:
Olen lähtövalmiina periaatteessa koska vaan mutta vakituinen työpaikka hyvällä palkalla pidättelee nyt toistaiseksi täällä Suomessa
Sama paitsi odotan eurojaska voittoa,
Olen asunut ulkomailla neljästi, kolmessa eri maassa. Jossain määrin kyllä kaipasin Suomea joka kerta - eniten tietysti Suomessa olevia rakkaita ja läheisiä ihmisiä, mutta myös rakkaita paikkoja ja maisemia. Joka kerran tulin ihan mielelläni takaisin Suomeen - paluut olivat ennalta suunniteltuja tietyn jakson päättyessä. Yhden ainoan kerran kaipuu takaisin johtui siitä, että kohdemaassa oli ankeaa - tämä oli brexitin jälkeinen UK, mutta sielläkin aiemmalla kerralla asiat oli olleet ihan ok.
Ja joka kerta lähdin ihan mielelläni taas uudelle komennukselle.
Kesämatkat Suomeen ovat sekä minulle että lapsilleni tärkeä asia. Syksystä kevääseen emme Suomeen kaipaa.
23 vuotta pois, enkä kaipaa takaisin. Suomi on minulle melko vieras nykyään.
Olen asunut vuosikymmeniä ulkomailla ja kyllä on tietty peruskaipuu Suomeen, mutta lähinnä johonkin 80-luvun Suomeen, josta lähdin. Tiedän toki, ettei sitä Suomea enää ole. Viihdyn uudessa kotimaassani, mutta sydämestäni on aina osa Suomessa, siinä pikkukaupungissa, josta lähdin. Käyn av:lla lähes joka aamu katsomassa, mistä täällä puhutaan.
En todellakaan kaivannut. Toisaalta paluu Suomeen ei ollut ihan niin kamalaa, kuin olin ajatellut.