Vihaan joulua, onko täällä muita jotka vihaa joulua?
Minulle joulu näyttäytyy rahastuksena, osta, osta ja osta. Joulu on myös tekopyhänpäivä, jouluna ihmiset muistelee yksinäisiä ihmisiä kun taas muut päivät vuodessa yksinäisiä ei muisteta.
Joulu on lapsien juhlapäivä, silloin lapset saa lahjoja mutta miten joku aikuinen voi viettää joulua?
Kommentit (96)
Vihaan näitä pakkojuhlia, joss suuret massat käyttäytyy samalla tavalla. Ja pian tulee hielä turhempi juhla, uusi vuosi.
Koko pimein talvi on selviytymistä. Hanki siinä vielä sitten penskoille joululahjat ja suvulle joulutarjottavat kun nyt jo on tili tyhjä lämmityksestä ja sähköstä, joulun jälkeen koitettava saada jostain rahaa ettei pirtti jäädy.
En vihaa joulua, mutta en jaksa siitä hössöttämistäkään.
Yleensä olenkin joulun töissä ja mielellään yövuoroissa.
Lahjojen ostelu meillä lopetettiin jo 15v. sitten - - ihan paras päätös ikinä.
En nyt erityisemmin vihaa, mutta kyllä en mitenkään vietä joulua. Torstaina kävin ostamassa jääkaapin täyteen sapuskaa. Ei huvita mennä kauppaan kun ihmiset sekoaa siellä jouluna...
Soditaanko vielä Ukrainassa??? Valivalivali.
Juu, hölmöläisten hommaa koko jouluhömppä...
Vierailija kirjoitti:
Joulu on jo vuosikymmenet ollut käytännössä pelkkä kulutuksen juhla. Se ympärille on vielä keksitty singles day, black friday ja joulun jälkeen alkaakin jo tammialet. Ja aikuiset ihmiset ostelee toisilleen tarpeettomia villasukkia ajatuksella, että osta sinä minulle sukat, niin minä ostan sinulle sukat. Ei mitään logiikkaa.
Jos nuorilla on niin hyvä verenkierto eikä vielä villasukkia tarvitse mutta kyllä minä 60+ tarvitsen villasukkia jo kesät ja talvet. Jos kengissä jalat hikoaa niin villasukka imee kosteutta ja hengittää niin ettei tule sieniä varpaiden väleihin. Lapsuudessa ei ollut kunnon villasukkia ollenkaan vaan tekokuitu sukkia ja jalat paleltuivat huonossa kengissä.
Minä aloitin itse neulomaan niitä ja teen miehellenikin töihin saapas villasukkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi myös. Rasittaa lahjojen ostaminen ja sukujuhlat.
Aikuinen ihminen voi päättää ettei osta lahjoja ollenkaan eikä osallistu sukujouluihin. Ei tarvitse olla laumasielu ja olla lauman vietävissä kun ottaa oman tahtonsa käyttöön.
Mikä siinä on ettei omaa tahtoa ole ollenkaan vaan on täysin muiden vietävissä. En minä vain voisi elää kuin pässi narussa ja muut taluttavat. 😁
Enpä ole kehdannut kieltäytyä kutsusmasta 80+ v vanhempia. Joka toinen vuosi kieltäydyn, mutta en vain kehtaa tehdä sitä joka vuosi.
Enkä viitsi kieltäytyä ostamasta lapsilleni joululahjoja.
Ei kyse ole siitä, ettei minulla ole omaa tahtoa. Kyllä minä olen se, joka päättää kutsua vanhemmat ja ostaa lahjat. Ihan syyllinen olen
No sitten sinä sitten teet mitä pidät tehtäväksesi eikä siitä voi valittaa.
Jos ei ole köyhän perheen pikkulapsia niin voi antaa niile lahjakortit eikä tarvitse juosta kaupoissa pää punaisena. Tai jos on pikkulapsia niin voi antaa vanhemmille lahjakortit jotta he vievät sitten lapsensa kauppaan valitsemaan jotain.
Minä en ainakaan osaisi ostaa kenellään yhtään mitään kun ihmisillä on ihan kaikkea ja kamalaa olisi ostaa jotain tarpeetonta joka menisi heti myyntiin.
Ärsyttää kaikki ylimääräinen hössötys ja kiire töissä, joka kestää kuukausia. Ihan kiva kuitenkin viettää vapaita ja levätä. En pidä muutenkaan talvesta ja pimeys on ankeaa.
Kohta alkaa alennusmyynnit. Voi haalia lisää roinaa.
Vierailija kirjoitti:
Vihaan näitä pakkojuhlia, joss suuret massat käyttäytyy samalla tavalla. Ja pian tulee hielä turhempi juhla, uusi vuosi.
Uusi vuosi on pahin kun ei voi nukkua kun makkarin vieressä ajotiellä räjäytellään ilotulitteita ihan hullun lailla 8 tuntia.
Täällä tiheissä taajamissa se pitäisi kieltää kokonaan. Pitäisi olla asuntoihin tarpeeksi etäisyyttä mutta täällä räjäytellään ihan melkein toisten ikkunoiden alla.
En itse ole uskonnollinen mutta en sanoisi että vihaisin joulua. Mukavaa aikaa viettää läheisten kanssa. Onhan tuo juhla laajalti menettäny merkityksenä tosin.
Vierailija kirjoitti:
Koko pimein talvi on selviytymistä. Hanki siinä vielä sitten penskoille joululahjat ja suvulle joulutarjottavat kun nyt jo on tili tyhjä lämmityksestä ja sähköstä, joulun jälkeen koitettava saada jostain rahaa ettei pirtti jäädy.
Mistä sitä rahaa aiot saada.
Joulu on Jeesuksen syntymäjuhla. Keskittykää siihen, niin saatte joulullenne tarkoituksen ja tajuatte miksi nyt on vuosi 2024.
Ei siinä mitään jos se kestäisi vain pari päivää mutta kun paikat alkaa täyttyä joulukrääsästä jo syyskuussa. Kaupoissakin soi pelkkiä joululauluja 2kk putkeen. Onneksi on vastamelukuulokkeet.
Saatananpalvojalle jokainen päivä on maanantai, ja joka päivä vituttaa.
Joulun voi aikuinen viettää kuten itse haluaa. Mikä sua siis estää viettämästä vapaat oman mielesi mukaan ja olemaan kitisemättä elämästäsi, josta olet itse tehnyt paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi myös. Rasittaa lahjojen ostaminen ja sukujuhlat.
Aikuinen ihminen voi päättää ettei osta lahjoja ollenkaan eikä osallistu sukujouluihin. Ei tarvitse olla laumasielu ja olla lauman vietävissä kun ottaa oman tahtonsa käyttöön.
Mikä siinä on ettei omaa tahtoa ole ollenkaan vaan on täysin muiden vietävissä. En minä vain voisi elää kuin pässi narussa ja muut taluttavat. 😁
Enpä ole kehdannut kieltäytyä kutsusmasta 80+ v vanhempia. Joka toinen vuosi kieltäydyn, mutta en vain kehtaa tehdä sitä joka vuosi.
Ei kyse ole siitä, ettei minulla ole omaa tahtoa. Kyllä minä olen se, joka päättää kutsua vanhemmat ja ostaa lahjat. Ihan syyllinen olen
Lakkaa sitten valittamasta.
Ei kyse ole siitä, ettei minulla ole omaa tahtoa. Kyllä minä olen se, joka päättää kutsua vanhemmat ja ostaa lahjat. Ihan syyllinen olen. En uhri, mutta silti rasittaa.