Vihaan joulua, onko täällä muita jotka vihaa joulua?
Minulle joulu näyttäytyy rahastuksena, osta, osta ja osta. Joulu on myös tekopyhänpäivä, jouluna ihmiset muistelee yksinäisiä ihmisiä kun taas muut päivät vuodessa yksinäisiä ei muisteta.
Joulu on lapsien juhlapäivä, silloin lapset saa lahjoja mutta miten joku aikuinen voi viettää joulua?
Kommentit (96)
Voit ihan itse tehdä joulusta sellaisen, että nautit siitä. Ei tarvitse kärsiä olosuhteiden uhrina.
Vihaan talvea ja joulu on aina talvella.
Vierailija kirjoitti:
Voit ihan itse tehdä joulusta sellaisen, että nautit siitä. Ei tarvitse kärsiä olosuhteiden uhrina.
Miksi joulua pitäisi juhlia ja nauttia? Joulu on vain joku entisaikojen uskonnollinen päivä.
Kyllä. Joulunaika niin tylsää, menispä seuraavat viikot vaan mahdollisimman nopeasti ohi.
Joulu on jo vuosikymmenet ollut käytännössä pelkkä kulutuksen juhla. Se ympärille on vielä keksitty singles day, black friday ja joulun jälkeen alkaakin jo tammialet. Ja aikuiset ihmiset ostelee toisilleen tarpeettomia villasukkia ajatuksella, että osta sinä minulle sukat, niin minä ostan sinulle sukat. Ei mitään logiikkaa.
Kyllä. Talvi, kylmä, joulu. Lisäksi viikkotolkulla tuntuu kestävän ja pakkotyrkytystä. Ja osa kehuu kuinka niin nauttii, imee jotain sisuksiinsa kuin vampyyri ja on niin kivaa. Joopa. Entä muu elämä ja luonto.
En vihaa, mutta kyllästyttää siitä vauhkoaminen.
Kaikista ihaninta on, kun joulu on ohi. Voi taas hengittää. Vaikka rahan meno ottaa päähän. Jouluna rahaa menee, jos järjestät joulun lähisuvulle + lahjat.
Täällä yksi myös. Rasittaa lahjojen ostaminen ja sukujuhlat.
En tykkää joulusta. Teennäistä tekopyhää kulutusta ja rahastusta. Päälle nuo ikivanhat renkutukset nisseistä ja nasseista, valjut toisiaan toistavat toivottelut. Kauppiaat hieroo käsiään kun lampaat vaeltaa ostamaan pula-ajan ruokia koska niitä "pakko" nyt syödä. Ihmiset ostaa pakolla lahjoja ja riitelee hikihatussa kaupoissa. On pirun kylmä tai sataa räntää... odotan vaan että tämä on ohi.
"Joulu" korpimökissä kaukana kaikesta on paras
Vierailija kirjoitti:
Kaikista ihaninta on, kun joulu on ohi. Voi taas hengittää. Vaikka rahan meno ottaa päähän. Jouluna rahaa menee, jos järjestät joulun lähisuvulle + lahjat.
Ei mene jos et järjestä.
Talvipäivänseisaus on vuoden paras juhla, koska valo tulee takaisin.
Joulu on vain sen kaupallinen jatke.
Lapsuuden jouluja on ikävä ja vanhempia. Enää joulu ei tunnu miltään.
Mieluummin viettäisin kekriä syksyllä.
Joulu on mulle yhdentekevä. No onhan kiva syödä ja pitää lomaa mutta joskus sekin on vaikeaa kun ei rahat riitä vaikka on töissä. Se mitä vihaan on suomalainen yhteiskunta ja se miten avoimen vihamielisesti se suhtautuu ihmisiin jotka ovat samassa tilanteessa kuin minä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi myös. Rasittaa lahjojen ostaminen ja sukujuhlat.
Aikuinen ihminen voi päättää ettei osta lahjoja ollenkaan eikä osallistu sukujouluihin. Ei tarvitse olla laumasielu ja olla lauman vietävissä kun ottaa oman tahtonsa käyttöön.
Mikä siinä on ettei omaa tahtoa ole ollenkaan vaan on täysin muiden vietävissä. En minä vain voisi elää kuin pässi narussa ja muut taluttavat. 😁
En varsinaisesti vihaa, mutta lähinnä ihan sama. Vanhemmat vetävät överiksi koko homman ja mm. suuttuvat jos en osallistu. Kun kuolevat pois, en vietä enää ikinä joulua. Ihanat pitkät vapaat töistä! Se on joulussa parasta!
Heh, taidat elää aika surkeaa elämää jos Joulu menee noin tunteisiin.