Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos uskoo kummituksiin, niin uskooko silloin myös enkeleihin?

Vierailija
21.12.2024 |

Ovatko nämä samoja asioita teistä, kun kyse yliluonnollisesta?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt 4-vuotiaana enkelin.

Kummituksia en ole nähnyt. Mutta on tosiaan mahdollista että levottomat henget vaeltelevat ja aiheuttavat hämmennystä.

Vierailija
22/52 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enkelit ovat abrahamilaisten uskontojen mytologisia olentoja. 

Kummitukset olisivat kuolleiden sieluja tms. 

Ovat siis eri asia ja ateistikin voi uskoa kummituksiin. 

"Kummitukset" voi olla myös pahoja henkiä (myös langenneita enkeleitä) kristillisen opin mukaan. Ei ihmiset pysty aina erottamaan onko kyseessä ihminen vai muut henkivallat.

Se ei silloin olisi kummitus, vaan jokin muu olento. Ja sinun määritelmäsi etukäteen vaatii, että tunnustaa kristillistä uskoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enkeleitä ovat myös langenneet enkelitkin. Että sellaista. Arkkienkeli liittyy sanaan arkki tai arki, joka liittyy konemaisuuteen, ohjelmointi ja ihminen ei ole kone. Eri tasoja tietysti on.

Et ymmärrä asioita. Olet vain opiskellut jonkun kertomia asioita. Kaikki eivät kerro oikein.

Ehkä se oletkin sä joka et ymmärrä ja sanot heti muita ymmärtämättömiksi, ajattelematta enempää. Osa ajattelee muita näkökulmia. Olet ohjelmoitu ajattelemaan tietyllä tavalla ja torppaat muiden sanat. Eri tasoja on, jos etsii hyvää, mutta ihmisten pitäisi löytää itsestään se hyvä.

Ei vaan minä juuri ymmärrän kyllä mitä muut tarkoittavat mutta monet vääristelevät asioita kuvatessaan niitä. Se on jo eri asia. Ymmärrän kyllä asiat täysin oikein ja kuten kerroin niin se johtuu siitä että mimulla on kommunikointiyhteys omien oppaideni kanssa. 

Vierailija
24/52 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät kaikki siltikään usko enkeleihin mutta enkelit eivät ole ihan sellaisia vain kuin yleisesti on kerrottu. Uskoisin että enkeleistäkin pidettäisiin enemmän jos heistä kerrottaisiin rehellisesti asioita. Mielestäni on hyvä vain että enkeleilläkin on huumorintajua ja ovat ns. ihan kavereita eivätkä joitakin ulkopuolisia kädettömiä neuvojia ja tukijoita.

Ja tämä on siis se "totuus", mihin sinä uskot?

Enkeleiden tai muidenkaan persoonallisten tai persoonattomien henkiolentojen olemassaoloa tai -olemattomuutta ei ole tieteellisesti todettu, joten se, mitä niistä ajattelet, perustuu ihan puhtaasti uskoon.

No mikäs sinä olet kieltämään ja uskohan se on sinullakin. Sinä uskot tuohon ja minä totuuteen elämästä.

Perustan uskoni myös siihen mitä omat oppaani kertovat minulle. Tämän

Näinhän se on. Minä uskon, että henkiolentoja saattaa olla olemassa. On myös ihmisiä, jotka uskovat, että niitä ehdottomasti ei ole.

Me kaikki uskomme johonkin "omaan totuuteemme". Se, millä kukakin oman uskonsa perustelee, on kokonaan toinen asia.

Vierailija
25/52 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko vaan tiedän että on olemassa. Illalla menen enkelin kanssa nukkumaan ja aamuvuoroina herään kummituksen vierestä. 

Vierailija
26/52 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On pahoja henkiä ja henkiä jotka ovat harmittomia. Voit yrittää häätää pahoja henkiä tai saada ne vain suuttumaan. Harmittomista hyvistä hengistä ei ole mitään haittaa. Kyllä voit häätää nekin. Sitten sinne jää vain ne pahat henget ja joudut itse muuttamaan sen takia pois.

Höpö höpö, kaikki ne ovat oikeasti harmittomia meille. Saattavat vähän koetella meitä. Älä koe niitä negatiivisesti. Ihmisetkin aiheuttavat harmeja toisilleen. Järkevyyttä toimintaan, ei kannata pelotella lapsia tai aikuisia ihan huvin vuoksi, ei mikään ihme jos traumatisoituvat.

Ei kaikki ole harmittomia. Eivät kaikki ihmisetkään ole harmittomia, vaan johdattelevat muita harhaan asiassa kuin asiassa. Jotkut ovat harmittomia. Jos jollakulla on voimakas lääke ja vähän alkoholia, roikutaan kännykällä, osalle voi tulla sii

Pointti olisi tässä se että puhuttaisiin asioista rehellisesti. Mitä on tämä harhaanjohtaminen kenenkin mielestä tai mitä ovat harmit kenenkin mielestä.

Toisaalta on taas kummallista että tälläisiä harhaanjohtajia on ihmisissäkin, miksi haluatte johtaa muita harhaan? 

Vierailija
27/52 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enkelit ovat abrahamilaisten uskontojen mytologisia olentoja. 

Kummitukset olisivat kuolleiden sieluja tms. 

Ovat siis eri asia ja ateistikin voi uskoa kummituksiin. 

"Kummitukset" voi olla myös pahoja henkiä (myös langenneita enkeleitä) kristillisen opin mukaan. Ei ihmiset pysty aina erottamaan onko kyseessä ihminen vai muut henkivallat.

Se ei silloin olisi kummitus, vaan jokin muu olento. Ja sinun määritelmäsi etukäteen vaatii, että tunnustaa kristillistä uskoa. 

Tarkoitin sellasta ilmiötä, mihin ihmiset viittaa yleensä kummitteluna. 

Vierailija
28/52 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt 4-vuotiaana enkelin.

Kummituksia en ole nähnyt. Mutta on tosiaan mahdollista että levottomat henget vaeltelevat ja aiheuttavat hämmennystä.

Kummitukset ovat henkimaailman ilmiöitä.

Vierailija
29/52 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät kaikki siltikään usko enkeleihin mutta enkelit eivät ole ihan sellaisia vain kuin yleisesti on kerrottu. Uskoisin että enkeleistäkin pidettäisiin enemmän jos heistä kerrottaisiin rehellisesti asioita. Mielestäni on hyvä vain että enkeleilläkin on huumorintajua ja ovat ns. ihan kavereita eivätkä joitakin ulkopuolisia kädettömiä neuvojia ja tukijoita.

Ja tämä on siis se "totuus", mihin sinä uskot?

Enkeleiden tai muidenkaan persoonallisten tai persoonattomien henkiolentojen olemassaoloa tai -olemattomuutta ei ole tieteellisesti todettu, joten se, mitä niistä ajattelet, perustuu ihan puhtaasti uskoon.

No mikäs sinä olet kieltämään ja uskohan se on sinullakin. Sinä uskot tuohon ja minä totuuteen elämästä.

Perustan uskoni myös

Kyllä saa uskoa mihin haluaa, se on täysin totta.

Vierailija
30/52 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohdintaa. Kummitus on kuulemma toistuva kuva tai ääni, ei sielua paikalla. Mutta henki on henkilö, joko välitila tai dimensiolta. Alien on olento maasta tai planeetalta, kuusta, taajuuksilta. Vai mikä lie aika-avaruus. Aikajanoja. Silti kummituksen nimikkeellä voi kulkea joku "muita pelotteleva" olento tai joukko, joka ottaa energiaa tai tykkää pelotella kun tilaisuus tulee. Luonnonhenkiä löytyy ja elementaaleja. Eläinhenkiä. Jinnit. Ja joku osaa sanoa enemmän. Vai mihin lie uskomme sitten. Joku voi esiintyä toisena, tietenkin. Hologrammi tai koneääni, on kotoisin koneesta, ei niin luonnollinen.

Vierailija
31/52 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä uskoin nuorempana kummituksiin ja en edes ajatellut mitään enkeleitä.

Oon agnostikko Jumalan suhteen, että kai sama on enkeleittenkin suhteen.

Vierailija
32/52 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pohdintaa. Kummitus on kuulemma toistuva kuva tai ääni, ei sielua paikalla. Mutta henki on henkilö, joko välitila tai dimensiolta. Alien on olento maasta tai planeetalta, kuusta, taajuuksilta. Vai mikä lie aika-avaruus. Aikajanoja. Silti kummituksen nimikkeellä voi kulkea joku "muita pelotteleva" olento tai joukko, joka ottaa energiaa tai tykkää pelotella kun tilaisuus tulee. Luonnonhenkiä löytyy ja elementaaleja. Eläinhenkiä. Jinnit. Ja joku osaa sanoa enemmän. Vai mihin lie uskomme sitten. Joku voi esiintyä toisena, tietenkin. Hologrammi tai koneääni, on kotoisin koneesta, ei niin luonnollinen.

Kaikenlaisilla tavoin kuvataan erilaisia mielikuvituksen tuotteita. 

Tässä esimerkki nyt siitä kuinka voin jakaa viestin enkeliltäni muille kun hän sitä pyytää:

Enkelini saattaa haluta kertoa viestin kauttani muille, hän pyytää minulta viestin välitystä.

Voin kertoa muille sen mitä hän haluaa sanoa ja lisäksi hän saattaisi haluta että lisään hänen nimensä viestin perään ja hän saattaisi haluta että kuvaisin hänet muille myös piirtämällä kuvan hänestä.

Totuus olisi se että viesti tulee enkeliltäni kauttani muille nimen ja kuvan kera mutta ei hänellä ole sellaista nimeä oikeasti koska sellainen ei ole välttämättä tarpeellinen tai sellaista olemusta eli hahmoa olemassa vaan hän kuvastaa itseään antamalla tiedoksi nimensä ja hahmokuvan itsestään.

Muut oppaamme eli auttajamme voivat haluta välittää tiedoksiantoja tai tarinoitakin samalla tavalla. He käyttävät mielikuvitustamme apuna eli tämä liittyy myös mielikuvituksen toimimiseen.

Toivottavasti tästä oli jotakin apua.

Vierailija
33/52 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas uskoin henkimaailman olevan todellinen ja suojelusenkelin mutta en osannut sen ihmeellisemmin ajatella kokonaisuutta. Jumalan suhteen olen kuitenkin ollut neutraali vaikka en varsinaisesti ole osannut uskoa sen olemassaoloon. Jotenkin kuitenkin olen ajatellut että elämä jatkuu kuoleman jälkeen. 

Vierailija
34/52 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas uskoin henkimaailman olevan todellinen ja suojelusenkelin mutta en osannut sen ihmeellisemmin ajatella kokonaisuutta. Jumalan suhteen olen kuitenkin ollut neutraali vaikka en varsinaisesti ole osannut uskoa sen olemassaoloon. Jotenkin kuitenkin olen ajatellut että elämä jatkuu kuoleman jälkeen. 

Mä nimitin itseäni agnostikoksi, kun en usko yliluonnolliseen, mutta hädän hetkellä Jumala tulee mieleeni, vaikka hän/tuo ei tunnu todelliselta.

Paremmalta tuntuu, kun ajattelee vaan maallisia asioita.

Vierailija
35/52 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä nimitin itseäni agnostikoksi, kun en usko yliluonnolliseen, mutta hädän hetkellä Jumala tulee mieleeni, vaikka hän/tuo ei tunnu todelliselta.

Paremmalta tuntuu, kun ajattelee vaan maallisia asioita.

Ok. Jokainen saa itse päättää mihin uskoo ja mitä haluaa edustaa. Kaikki eivät kiinnostu edes samalla tavalla ajattelemaan, kaikki on ok.

Vierailija
36/52 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako? En ole kuullut, että uskonnollisissa ja monissa muissakin di ktatuureissa olisi tilanne sellainen.

Vierailija
37/52 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako? En ole kuullut, että uskonnollisissa ja monissa muissakin di ktatuureissa olisi tilanne sellainen.

Ihmisen voi heittää vankilaan mutta ihmisen sielua/ajatuksia/mieltä ei voi vangita, siispä jokainen on vapaa uskomaan miten haluaa.

Vierailija
38/52 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen voi heittää vankilaan mutta ihmisen sielua/ajatuksia/mieltä ei voi vangita, siispä jokainen on vapaa uskomaan miten haluaa.

Uskon asioiden ei tulisi olla vahingollisia.

Vierailija
39/52 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä saako? Vähän epäselvä kommentti.

Vierailija
40/52 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon asioiden ei tulisi olla vahingollisia.

Ihmisiä on kautta historian vangittu ja tapettu uskonnollisten syiden takia. Ihmisen sielua ei voi kuitenkaan kukaan toinen ihminen vangita tai tappaa, sillä tavalla ihminen on aina vapaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi