Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilta ei jää mitään perintöä lapsillenne

Vierailija
19.12.2024 |

Onko aikuiset lapset vihaisia asiasta?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän minä sellaista aikoinaan meinasin että sitten on onnistunut taloudellisesti että jää hirmu velat joita ei kukaan maksa, silloin on jäänyt elämästä plussalle. Mutta ei tuolle mitään mahda kun sijoitukset pukkaavat korkoa korolle ja vieläkin olen täällä pystyssä, olisi pitänyt kupsahtaa kauan sitten.

Vierailija
2/8 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siitä pitäisi olla vihainen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi siitä pitäisi olla vihainen?

Kun toiset saa. Niin ehkä se on kateutta.

Vierailija
4/8 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kun toiset saa. Niin ehkä se on kateutta."

Voi kuule, ei se enää aikuisena harmita. Köyhän perheen lapset ovat jo tottuneet.

Lapsena harmitti, kun sai kaiken käytettynä, eikä ruokaa ollut tarpeeksi. Nälkäisenä ja ehkä vähän kateellisena tuli vierestä katseltua, mitä kaikkea kaverit saivat syödä. Aikuisena on oppinut elämään asian kanssa. Aikuisena saa päättää itse, mihin rahansa käyttää. Tämä koskee myös ikäihmisiä. Ei ole mitään velvollisuutta säästää omaisuutta jälkipolville. Itse jopa suosittelen, että käyttävät rahaa omaan hoivaansa ja elintasoonsa.

Vierailija
5/8 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edesmennyt isäni oli alkoholisti. En perinyt kun pari sataa (ja ihmettelin sitäkin summaa taustat tuntien). En ollut vihainen, vaan surin isääni. On outoa luulla, että kaikki lapset vain odottavat vesi kielellä vanhempiensa kuolemaa perinnön toivossa. Suurimmalle osalle ihmisiä raha ei ole se tärkein asia, kun läheinen kuolee. Toisin kun täällä, jotenkin hassusti vinoutuneella palstalla, annetaan ymmärtää.

Vierailija
6/8 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole lapsia.

Vierailija
7/8 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edesmennyt isäni oli alkoholisti. En perinyt kun pari sataa (ja ihmettelin sitäkin summaa taustat tuntien). En ollut vihainen, vaan surin isääni. On outoa luulla, että kaikki lapset vain odottavat vesi kielellä vanhempiensa kuolemaa perinnön toivossa. Suurimmalle osalle ihmisiä raha ei ole se tärkein asia, kun läheinen kuolee. Toisin kun täällä, jotenkin hassusti vinoutuneella palstalla, annetaan ymmärtää.

Juuri noin. Minun appiukko on 75v. Ja ennen viime viikkoa ollut perusterve. En ole koskaan tuntenut yhtä hyväsydämistä, tervejärkistä ja auttavaista ihmistä. Mieheni on ainoa lapsi. Minulle ei siis lähisukulainen. Perintöäkin jää. Mutta en missään tapauksessa haluaisi tai toivoisi menehtymistään. Se olisi kauheaa. Menetys olisi iso.

Vierailija
8/8 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ole lapsia.

Niin voi se olla päinvastoin myös. Saattaa jäädä perintöä mutta ei ole lapsia.  Silloin tietysti käytetään manit pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme