Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokralaisen irtisanominen

Vierailija
19.12.2024 |

Kuinka pitkälle vuokralaisen tulee maksaa vuokraa kun vuokrantajaja irtisanoo vuokrasopimuksen 6 kk irtisanomisajalla?

Muuttopäivän kuukauden loppuun?

Ilmoituspäivästä kuukausi eteenpäin?

Vai miten?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin asuu siinä sinä irtisanomisaikana. Jos lähtee vaikka seuraavan kuukauden päättyessä siitä kun sai irtisanomisilmoituksen, ei tarvitse maksaa kuin se kuukausi.

Jos asuu koko sen 6 kk irtisanomisajan siinä kämpässä, sitten maksaa niistä kuudesta kuukaudesta.

Vierailija
2/10 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asuu sen 6kk ajan niin silloin maksaa vuokraa sen 6kk ajan. Jos vuokralainen löytää uuden asunnon aiemmin ja irtisanoo asunnon niin silloin maksaa vain sen irtisanomis kuukauden ja seuraavan jos hänellä on 1kk irtisanomis aika kirjattu sopimukseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäys yllä olevaan vastaukseen "Jos lähtee vaikka seuraavan kuukauden päättyessä". Jos vuokralainen haluaa lähteä aikaisemmin kuin 6kk, hänen pitää itse irtisanoa sopimus, jolloin irtisanomisaika on se yksi kuukausi kuten yleensäkin. Eli silloin vuokaa pitää maksaa siltä kuukaudelta kun on sanonut asunnon irti plus sitä seuraavalta yhdeltä kuukaudelta.

Vierailija
4/10 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraloordille ei kannata antaa mitään helpolla.

Vierailija
5/10 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäys yllä olevaan vastaukseen "Jos lähtee vaikka seuraavan kuukauden päättyessä". Jos vuokralainen haluaa lähteä aikaisemmin kuin 6kk, hänen pitää itse irtisanoa sopimus, jolloin irtisanomisaika on se yksi kuukausi kuten yleensäkin. Eli silloin vuokaa pitää maksaa siltä kuukaudelta kun on sanonut asunnon irti plus sitä seuraavalta yhdeltä kuukaudelta.

Jaa, jaa. Mites jos vuokranantaja irtisanoo sanoin "irtisanotaan päättymään viimeistään 31.3.", no jaa, ei sitte, toihan tarkoittais että se irtisanominen vois tulla voimaan kesken tuota 6 kk:tta vuokranantajan taholtakin.

Sitte eikö tuossa nyt vois olla jotain neuvotteluvaraa. Kun vuokranantaja on kuitenkin sen irtisanomisen itse toimittanut, niin kaipa hän suostuu siihen, että vuokralainen maksaa vain siihen asti kuin reaalisesti siinä kämpässä asuu. Sillä vuokranantajalla ilmeisesti on jokin suunnitelma sen kämpän suhteen... Eikä vuokralaisen tarvitse mitenkään kattaa sitä, että vuokranantaja joutuu mahdollisesti odottamaan uutta vuokralaista tämän lähteneen tilalle. Ehkä siinä on sitten vaikkapa remonttia suunnitteilla ja siksi vuokranantaja irtisanoo, joten hänellehän on vain edullista se, että kämppä tyhjenee aiemmin.

Minä olen ilmeisesti tehnyt sitten väärin, kun olen pari kertaa ilmoittanut kesken kuukauden että muutan seuraavan kuun loppuun mennessä, eikä mulle ole mitään karhulaskuja tullut.

Vierailija
6/10 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, totta kai se vuokralainen ilmoittaa, että muutan silloin ja silloin, joten se ilmoitus varmaankin menee sitten niin, että tuo yks kk tulee selväksi. Pakkohan sitä on ilmoittaa, että tyyppi tietää, miksi ei enää vuokraa makseta.

Vierailija
7/10 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää toimia lakien mukaan. Onko vuokranantaja vihollisesi?  Nimimerkki Vuokraloordi

Vierailija
8/10 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää toimia lakien mukaan. Onko vuokranantaja vihollisesi?  Nimimerkki Vuokraloordi

Outo suhtautuminen. Mun kaikki vuokraloordit on olleet mukavia ja reiluja. En pitänyt vihollisena. 

Vierailija
9/10 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, totta kai se vuokralainen ilmoittaa, että muutan silloin ja silloin, joten se ilmoitus varmaankin menee sitten niin, että tuo yks kk tulee selväksi. Pakkohan sitä on ilmoittaa, että tyyppi tietää, miksi ei enää vuokraa makseta.

Kommentti vuokralaisen tekemästä irtisanomisesta oli kirjoitettu sen vuoksi, ettei ihmisillä olisi sellaista käsitystä että kun vuokranantaja on joka tapauksessa irtisanonut, niin asia on sillä selvä. Ei, vaan jos haluaa lähteä aiemmin, niin vuokralaisen PITÄÄ itsekin irtisanoa sopimus. Ihan alkupäässä oli kommentti "Jos lähtee vaikka seuraavan kuukauden päättyessä siitä kun sai irtisanomisilmoituksen, ei tarvitse maksaa kuin se kuukausi." 

Vierailija
10/10 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyihyi. Miten voit nukkua puhtaalla omallatunnolla...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi