Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teini oli heittänyt uudet silmälasit roskakoriin

Vierailija
19.12.2024 |

Joo, olen ihan helvetin vihainen. Tiedän että hän ei halua käyttää silmälaseja mutta 300 euron silmälasit roskiksessa. Ne oli vieläpä muiden roskien alla piilossa  joten olisivat saattaneet päätyä jo ulos jätesäiliöön.

Ei prkl pitää rauhoittua ennen kuin kakara tulee kotiin. 

Kommentit (121)

Vierailija
41/121 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomana kun lukee näitä juttuja niin väistämättä tulee mieleen että perhe-elämä ja vanhemmuus tarvitsisivat parempia markkinoijia. Jos vanhemmuus silloin kun lapset ovat pieniä ja teinejä on elämän parasta aikaa niin hirveää ajatella että minkähänlaista se muu aika on.

Sinä olet epävarma lapsettomuudestasi, ja siksi luet näitä juttuja. Yrität pönkittää heikkoa itsetuntoasi ja hataraa päätöstäsi jäädä yksin ilman jälkikasvua kaikkine iloineen ja suruineen. Voi sinua raukkaa, toivottavasti saat rauhan kävi miten kävi. Nyt olet katkera, tuomitseva ja ivallinen ylenkatsoja. Seko on se lapsettomuuden hohto? 

Hienot "spekulaatiot" sieltä. 👏

Ei kannata ottaa hernettä nenään, väsynyt äiti, kun kaikki eivät tee samaa virhettä elämässään. Eli lisäänny.

Vierailija
42/121 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kyllä ihmisiä jotka säilyttää arvotavaroitaan roskakorissa. Mielestäni täysin pähkähullua, ja saisin koko ajan olla varomassa etten vahingossa heitä niitä ulos roskien mukana. Mutta varkaat ei varmasti vie sieltä, onhan siinä toki se logiikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/121 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomana kun lukee näitä juttuja niin väistämättä tulee mieleen että perhe-elämä ja vanhemmuus tarvitsisivat parempia markkinoijia. Jos vanhemmuus silloin kun lapset ovat pieniä ja teinejä on elämän parasta aikaa niin hirveää ajatella että minkähänlaista se muu aika on.

Sitä mitä ei ehkä lapseton hoksaa, että aika nopeastikin näistä tulee niitä muistoja jotka jälkikäteen naurattaa. Siksi sitä sanotaan että lapset on elämän suola.

Kaikesta muustakin saa muistoja yhtä lailla. :)

Vierailija
44/121 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

O ho, kylläpä oli temppu, kyllä ne keksii...tsemppiä!

Meillä ei ole käyttänyt kertaakaan. Kesällä hankittiin ja ihan tositarpeeseen. Ei näe ja sitten valittaa huonosta näkemisestä aiheutuvia päänsärkyjään. Viihdeteollisuus on aivopessyt vuosikymmeniä silmälaseja käyttäviä kakkosluokan kansalaisiksi.

Vierailija
45/121 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveetä. Selitä sille mistä kaikesta se jää v 2025 vaille jos sen pitää hyvittää perheelle 300 e.

Helpompaa tehdä laskelma joulun ja uudenvuoden ajan ruoista ja näyttää, kuinka ison osan niistä se 300€ nipistää pois.

Vierailija
46/121 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä mitä ei ehkä lapseton hoksaa, että aika nopeastikin näistä tulee niitä muistoja jotka jälkikäteen naurattaa. Siksi sitä sanotaan että lapset on elämän suola.

Juuri näin. Lapsettomalle ehdotan, ettei etsi inspiraatiota vanhemmuuteen mammapalstalta, joka on anonyymi juuri siksi että väsyneinkin äiti voi kaataa kaakatuksensa tänne ketään vahingoittamatta, ja mennä sen jälkeen hyvillä mielin takaisin halaamaan ja suukottamaan omia maailmansa tärkeimpiä ihmisiä. Lapseton on hyvä ja etsiytyy ihan muualle.

vai

Kaikilla ei ole sietokykyä samoihin asioihin.

Vierailija
47/121 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se niitä käyttää sitten kun näkö huononee niin ettei nää 10 senttii pidemmälle muuta ku mössöä.

Käyttää mitä jos lasit on heitetty roskiin? Vaikka ne on nyt sieltä kaivettu, saattaa tehdä sen uusiksi. Tuskin toisia kannattaa ostaa moisella käytöksellä.

Vierailija
48/121 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapseni olisi tehnyt jotakin noin alhaista, olisin vetänyt kunnon huutoraivarit

Vierailija
49/121 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän teiniä millään voi pakottaa laseja käyttämään. Itsekin semmoiset teininä sain, heitin menemään. En ole ikinä suostunut käyttämään aikuisenakaan. On sen verran hyvä näkö kuitenkin,  että ajokorttiinkaan ei tullut sitä lisäehtoa silmälaseista. Ei mua haittaa jos maailma on vähän sumuisempi aina.

No tämä. Silmälasien käyttäminen on vapaaehtoista. Itse kilttinä lapsena käytin vuosia silmälaseja, vaikka olisin nähnyt ilmankin. Näöntarkastuksessa huomattiin taittovika, tosiaan sellainen ettei edelleenkään tarvitsisi ajaessa käyttää ellei huvita. Laseista kiusattiin, ja aikuiset väittivät suunnilleen että sokeaksi tulee, ellei laseja käytä. Lukiossa uskalsin vasta lakata käyttämästä laseja, joita en tarvinnut. 

Vierailija
50/121 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pleikka roskikseen, niin eiköhän tokene.

Vierailija
51/121 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kyseessä trendejä seuraava lammas teini! xD

Huoh, huoh, lapset osaa olla tyhmiä, kun murehtivat liikaa siitä, mitä muut ajattelee, mikä on "in", tms.

Vierailija
52/121 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se niitä käyttää sitten kun näkö huononee niin ettei nää 10 senttii pidemmälle muuta ku mössöä.

Käyttää mitä jos lasit on heitetty roskiin? Vaikka ne on nyt sieltä kaivettu, saattaa tehdä sen uusiksi. Tuskin toisia kannattaa ostaa moisella käytöksellä.

Ei lasien käyttämättä jättäminen huononna näköä, vaikka niin minullekin lapsena väitettiin.

Vierailija
53/121 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs ostit mulle lasit, joita en itse saanut valita... 🙄

Vierailija
54/121 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän teiniä millään voi pakottaa laseja käyttämään. Itsekin semmoiset teininä sain, heitin menemään. En ole ikinä suostunut käyttämään aikuisenakaan. On sen verran hyvä näkö kuitenkin,  että ajokorttiinkaan ei tullut sitä lisäehtoa silmälaseista. Ei mua haittaa jos maailma on vähän sumuisempi aina.

Ei kai niitä roskiin silti heitetä.

Juu ei ole OK heittää roskiin 300 euroa rahaa, vaikka kuinka on teini. Jonkinlainen ymmärrys pitää olla.

Vierailija
55/121 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saiko hän valita lasit itse?

Miksi hän sai lasit? Ei näe lähelle/kauan? Kuinka heikko näkö todellisuudessa on?

Vierailija
56/121 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini valitsi itse lasit optikon avustuksella, en puuttunut valintaan. Perusongelma on se että hän ei halua _mitään_ laseja. Miinusta kuitenkin yli 1. Ei näe tunnilla kunnolla taululle jne.

Ap

Vierailija
57/121 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

piilareiden käytölle ei ole alaikärajaa, teini voi ihan hyvin alkaa käyttämään niitä. problem solved

Vierailija
58/121 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole käyttänyt kertaakaan. Kesällä hankittiin ja ihan tositarpeeseen. Ei näe ja sitten valittaa huonosta näkemisestä aiheutuvia päänsärkyjään. Viihdeteollisuus on aivopessyt vuosikymmeniä silmälaseja käyttäviä kakkosluokan kansalaisiksi.

mikset homma hänelle piilolinssejä?

Vierailija
59/121 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on, jo vuosikymmeniä sitten tehtiin nuoriso leffoja, joissa jostain "rumasta rillipäästä" kuoriuitui yhtäkkiä koulun nätein tyttö, kun lakkasi käyttämästä silmälaseja ja päästi villit kitaransa valloilleen. Eli rillit tekee ihmisestä ruman, näin on nuorisokulttuurissa mielletty iät ja ajat. 

Itse olen onneksi omista rilleistäni ylpeä..

Vierailija
60/121 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teini valitsi itse lasit optikon avustuksella, en puuttunut valintaan. Perusongelma on se että hän ei halua _mitään_ laseja. Miinusta kuitenkin yli 1. Ei näe tunnilla kunnolla taululle jne.

Ap

Yli 1 ei ole kovin paljoa. Niitä voi käyttää vaan silloin kun kokee tarvitsevansa. Minä en käyttänyt kokoaikaisesti edes kun oli -2.

Nykyisin - 6 ja nyt tietysti pakko käyttää koko ajan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi