Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muilla silmävaivana " lasiaisen samentumat" ?

Vierailija
25.02.2007 |

Mulla noita täpliä ja viiruja on ilmestynyt ihan hitosti viimeisen parin vuoden aikana. Olen nyt 37 v. En ole vielä käynyt lääkärillä, mutta pikku hiljaa alkaa ahdistaa tosissaan. Haittaavat esim. tuolla ulkosalla lumen keskellä kävellessä, valkokangasta tuijottaessa jne.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on nyt tullut noita samentumia oikeaan silmään pari kappaletta. Minulla ona aina ollut kuivat silmät joka on saattanut edesauttaa asiaa.

Kuulin että on olemassa luontaistuotevalmisteita jotka saattavat vaalentaa ja joka poistaa kokonaan nuo samentumat, niin etteivät enää heilu näkökentässä. Tuossa yksi mitä itse aion kokeilla:

https://www.hyvinvoinnin.fi/tuote/9054/Blue-Eye

Vierailija
2/19 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen 39. Jos liikautan silmiä nopeasti niin vilahtavat näkökentässä, myös kirkkaassa näkyvät satunnaisesti- Eivät häiritse. Olen niihin tottunut. Hyvä sentään kun ei täysin sokea ole,..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
02.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisitko, onko tuotteesta ollut apua? Mietin itsekin, että mikä omaan (lasiaisen irtautumiseen, mikä kuulemma tapahtuu jossain vaiheessa useimmilla) näkökentässä liikkuvaan ameebaani auttaisi...

Vierailija
4/19 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä alkoi tulla kun olin 22v. Kävin silmälääkärilläkin ja se vain totesi että silmän sisus on geelimäinen ja että nämä samentumat ovat kovettumia tässä " geelissä" . Hoitoa ei ole.

Rasittavia roskia kokoajan näkökentässä.

Juon kyllä kahvia, taidan vähentää.. ja mikä se magneessium-juttu on? Onko teillä muita vinkkejä tai tietoja?

Vierailija
5/19 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adding more magnesium rich foods to my diet also seemed to help, as magnesium is the main nutrient responsible for muscle relaxation. I didn' t realize it for many years, but I suspect now that tight muscles constricting nerve pathways and/or blood flow to the eye may contribute to seeing floaters.

I' ve notice that I see more floaters if I drink even a half a cup of coffee or more. I don' t know if this is because the coffee tightens up my muscles, because coffee tends to deplete magnesium levels or there is some other reason. However, I have tracked my floaters on a number of occasions after drinking coffee and each time they have increased.

Vierailija
6/19 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Floaters and flashers are a natural part of getting older though a sudden onset of either could mean retina trouble and you should see your ophthalmologist immediately if you experience floaters and flashers in an unordinary way.

Floaters are cellular gunk that travels around inside your eye. Floaters come in all shapes and sizes. My floaters appear like a single strands of hair and I can especially see them when I¿m in a dark room watching a bright screen so when I see a movie or watch television in the dark or when I use my computer late at night my floaters come out and swim in my field of vision. Sometimes my floaters are more entertaining than the movies I watch.

VITAMIINIT?

M.J. Taylor, you must be talking about a study from 2002 where dietary supplementation with

Vitamin C and E

Zinc

Copper

Beta Carotene

lowered the incidence of floaters. Our Opthalmogists here recommend that combination as a result of the study

Vaan ei kai niille välttämättä voi mitään. :(

Vierailija
7/19 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on äidin puolen suvussa sitä vaivaa. Se on ainakin ihan helppo hoidattaa laserissa. Tosin jonoon ei tahdo päästä ennenkuin jompi kumpi silmä on miltei sokea.

Vierailija
8/19 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

http: // eyedocs. us/sitebuildercontent /sitebuilderpictures/ floater. jpg

Vierailija
9/19 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mulle on niitä tullut parin vuoden aikana häiritsevästi. Siis sellaisia tummia pilkkuja, jotka liikkuu. Haittaa joskus lukemista. Ei kai ne mitää samentumia ole.

Vierailija
10/19 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja mulle on niitä tullut parin vuoden aikana häiritsevästi. Siis sellaisia tummia pilkkuja, jotka liikkuu. Haittaa joskus lukemista. Ei kai ne mitää samentumia ole.

Googletapa hakusanalla lasiaisen samentuma.

Oletko huomannut, että täplät näkyvät erityisesti valkoista taustaa vasten, kuten lumen keskellä kevätauringossa?

Vierailija
11/19 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä tähän mennessä niin hirveästi haitanneet. Niihin ei kuulemma ole mitään hoitoa.

Vierailija
12/19 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

http: // www. ctds. info/ eye-floaters. html

Vierailija
13/19 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

http: // en. wikipedia. org/ wiki/ Floater

Vierailija
14/19 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä nuo läikät vaan ovat oikeasti tummempia, eli varjomaisia.

Vierailija
15/19 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ne haittaavat eniten lukemista aamulla juuri herättyäni.

Kaikilla on sellaisia ihan vaaleita sikiöaikaisia surkastuneita soluja, jotka näkyvät taivasta vasten. Mulla vaan on nykyään niitä tummempiakin.

Vierailija
16/19 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon hulluna kahvia. Pitäisiköhän kokeilla jättää se pois ja popsia magnesiumia niin kuin tuolla eräässä ohjeessa sanottiin.

Vierailija
17/19 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen alkanut miettiä, että onko täplien määrä lisääntynyt, vai ei.

Vierailija
18/19 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollu teini-iästä lähtien tai jo ehkä aiemminkin noita mustia pilkkuja. Välillä tuntuu et niitä on enemmän, välillä vähemmän. Mä olen jo niin tottunut niihin, et ei niitä edes aina huomaa jos ei ajattele. Olen käyny silmälääkärillä, muttei se mitään vakavaa ollut..

Vierailija
19/19 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos tuo Wikin kuva oli esimerkki vakavista samentumista, niin huh huh. Minulla on koko näkökenttä täynnä niitä, mutta olen tottunut niihin. Kuulemma liittyy likinäköisyyteen.