Kuuluuko silakkalaatikko joulun pöytään? 🥳
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
No ei kuulu yök! Eikä maksalaatikko
ihan super ihanaa se joka osaa todella sen tehdä ja maltilla kypsentää. mutta ei jouluruokaa jos klassisesti ajatellaan kuten ei maksaruuat. mutta obs, jokainen sovittaa pöytäänsä just mitä haluaa ja mitä budjetti sallii. kotikalja se ei saa loppua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kuulu yök! Eikä maksalaatikko
Maksalaatikkoa voi olla, mutta sillit on lasipurkissa
silli,silakka, anjovislaatikot kaikki eri... joo kyseiset kalat voivat olla myös purkeissa
Saahan siellä olla vaikka "heinäpaali" ja pähkinöitä, mitä se kellekään kuuluu! Mun lasella on pohjalaiset ja karjalaiset juuret, ja niistä kasataan joulupöytää! Kukin miten ote haluaa!
No silakalle käryävät akat nyt ainakaan ei kuulu joulupöytään! Yritä siinä syödä ja nauttia jouluruuasta kun samassa pöydässä istuu sillille käryäviä akan rutkuja, siinä yritä pitää pokka kun silmät valaa vettä ja tekisi mieli oksentaa suuhun....
Vierailija kirjoitti:
Jos tykkää, kuuluu tietenkin. Janssoninkiusaus on hyvä vaihtoehto, mutta siinä on vähemmän kalaa.
Ruotsalaisilla on Janssonin kiusausta, lihapullia, prinssinakkeja ja punajuurisalaattia sekä perunasalaattia joulupöydässä. Juomana on perinteinen julmust, joka maistuu Dr Pepperiltä.
Joulupöytään kuuluu kaikki, mitä itse haluat. Ei ole sääntöjä.
Ei, mutta 2den kilon siikalaati kuuluu.
Jokainen laittaa omia huippuherkkujaan tietysti.
Jos jonkun mielestä tuo on parasta maailmassa, niin ilman muuta sitä sitten.
Mun sukulaiset syö kalliita ja hienoja ruokia jouluna. Ei perinteisiä ruokia. Siellä on kaviaaria, naudan sisäfileetä ym.
Pieniä on silakat joulukaloiksi.