Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hyödyllistä käyttöä voisi keksiä wc-paperirullien hylsyille?

Vierailija
18.12.2024 |

Niksejä?

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siirry käyttämään hylsytöntä wc-paperia ja talouspaperiarkkeja, niin ei tarvitse pohtia tällaistakaan.

Noi hylsyttömät on käytössä halkalia. Ei näe milloin rulla loppuu. Hylsyllinen on siitäkin helpompi, tyhjä rulla= hanki uusi!

Vierailija
42/53 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on askarteluun sopivia lapsille ja niitä voi päällystää sekä tehdä vaikka leikki taloja linnoja tai eläimiä ja niitä käytetään leikaten myös koristeina ja linnan teossa on hyvä laittaa alle vaikka kenkä laatikko tai kaksi. Liimalla sitten. Synttäri koristeet saa kun leikkaa ja liimaa kiilto paperia tai niitä suklaasta saatavia. Kissan kakka nousee hylyllä hyvin mukaan roskiin sen avulla. Joka köyhälle antaa lainaa herralle Mooses . 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Runkkurulla mahtuu kulli mukavasti sisään.

Ei mahdu terska rullan sisälle.

Liukkaria sisään käy myös valion kevyesti suolattu voi,kyllä lähtee.

Vierailija
44/53 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talouspaperihylsyt ovat mainioita varastoitavien pöytäliinojen säilytykseen, liinoihin ei tule ikäviä taitteita hyllyllä olessa. Veskipaperihylsyjä voi käyttää pienille liinoille.

Pöytäliinojen? Käyttääkö joku oikeasti nykypäivänä pöytäliinoja?

On noita nykyisin verkkokaupatkin täynnä, eli ilmeisesti niitä käyttää aika moni. Kaikki ei porsastele niin, että pöydän täytyy olla aina märällä rätillä pestävissä.

Eikö pöytäliinoja käytetä nimenomaan pöytien suojina, kun porsastellaan ja naarmutetaan muuten kaikki pinnat pilalle? Itse en koe tarvetta suojata pöytääni, kun osaan elää ihmisiksi.

Vierailija
45/53 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodeissa, sossukäynnillä ja ala-asteella niistä voi askarrella jotakin mukavaa. Jos sinulla on niin annat vaikka omalle sen ikäiselle lapsellesi kouluun tai tarhaan vietäväksi, tai viet itse töihin.

Vierailija
46/53 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan bioon. Oon ihan innoissani, oon tähän mennessä kuivattanut puiden lehtiä auringossa.

Ensi syksyä varten nyt meillä on iso , en tiedä mikä se on, lehtikompostori. Se onnomassa varastossa ja mies sai siihen sopivaa verkkoaitaa.

Ensi syksynä voin täyttää sen kokonaan. Aluksi 1 krs, siihen verkkoaita ja päälle lehtiä, sitten toinen jne.

Meiklä on taloyhtiön bioska, tai se on meillä ja naapurit voi lisää bionsa sinne. Ilmaista multaa. Tänne menee kaikki hylsyt myös

Vierailija
47/53 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ne päätyvät gerbiilien nakerreltavaksi.

Vierailija
48/53 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pommipötköjä, jotta lapsetkin pääsevät harjoittelemaan ajoissa sotaa varten

Vierailija
49/53 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan wc-paperia, jossa on huuhdeltavat hylsyt. Eivät jää lojumaan 

Vierailija
50/53 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ostan wc-paperia, jossa on huuhdeltavat hylsyt. Eivät jää lojumaan 

Paitsi että vedenpuhdistamot eivät tykkää siitä, että niitä huuhdellaan.

Vierailija
51/53 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän esikasvatuksessa. Voi laittaa suoraan multaan. Käytän myös biojätteessä silputtuna. Nehän ovat usein jo niin moneen kertaan kierrätettyjä, ettei kuiduissa ole kauheasti jytyä enää. 

Kuitu ei toimi noin, mut joo, hyvät vinkit.

Vierailija
52/53 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän esikasvatuksessa. Voi laittaa suoraan multaan. Käytän myös biojätteessä silputtuna. Nehän ovat usein jo niin moneen kertaan kierrätettyjä, ettei kuiduissa ole kauheasti jytyä enää. 

Kuitu ei toimi noin, mut joo, hyvät vinkit.

Nyt täytyy kyllä kysyä että miten niin? Aika paljon olen kuituihin, nimenomaan puukuituihin perehtynyt. En toki ole tutkija, mutta paljon artikkeleita lukenut (Suomessa puukuituja tutkitaan paljon), ja minulle on syntynyt käsitys, että puukuitua ei voi kierrättää loputtomiin. Päinvastoin, jokaisella kerralla ominaisuudet heikkenevät ja jossain kohtaa massa on järkevämpää polttaa tai käyttää jotenkin muuten, esimerkiksi biojätteessä. Käsittääkseni vessapaperihylsyt ovat nimenomaan näitä loppupään tuotteita. 

Kierrätys ja siistaus kuitenkin heikentävät kuitua. Jokaisessa eekäsittelyssä kuitu menettää tarvittavia laatuominaisuuksiaan, kuten lujuutta. Riittävän monen käyttökerran jälkeen kuitua ei voi enää kierrättää ja se päätyy energiaksi.

https://forest.fi/fi/artikkeli/paperin-kierratys-on-kestavaa-taloutta-m…

Vierailija
53/53 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Runkkurulla mahtuu kulli mukavasti sisään.

Mulla ei mahdu terska rullan sisään. Repesi kun laitoin voimalla.

Käytitkö sittenkin vanhanaikaisen pöytälaskimen paperirullan hylsyä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän