Onko paistinpannu huono lahja?
Voi rähmä. Ostin siskolleni lahjaksi paistinpannun. Hän on ollut pitkään pienituloinen ja ei missään nimessä uusi helposti esimerkiksi kodin tavaroita, kaikki on pakko käyttää ihan loppuun kun ei ole varaa. Tein hänen luonaan ruokaa syksyllä muutaman kerran, ja huomasin että hänen molemmat paistinpannunsa ovat aivan naarmuuntuneet ja ruoka tarttuu kiinni. Ajattelin että olisi hyvä ja käytännöllinen lahja. No eräästä paikasta sitten luin, että paistinpannu on huonoin lahja ikinä (niin kuin kaikki käytännölliset keittiövälineet, kodinkoneet jne). Ainoastaan siinä tapauksessa saa vissiin ostaa paistinpannun, että saaja on tyyliin ammattikokki ja ostaa hänelle jonkun superlaadukkaan vähintään 300 euroa maksavan pannun. No onko nyt näin, loukkaanko antamalla paistinpannun? Jossain suositeltiin jopa eroa, jos saa omalta puolisoltaan paistinpannun lahjaksi.
Kommentit (24)
Mie itekkin köyhänä oon sitä mieltä että käyttötavarat aina hyviä lahjoja saada. Kunhan eivät mee ristiin, että tulee 6 imuria yksineläjälle tai sillee.
Vierailija kirjoitti:
En tunne siskoasi, joten vaikea sanoa, mutta minua tuossa lämmittäisi se, että olet oikeasti huomannut jotain elämästäni ja ajatellut lahjaa valitessasi helpottavasi elämääni.
Romanttisena lahjana tuo olisi huono, ellei nimenomaan saaja olisi pyytänyt sellaista.
Sellainen jota itsekin käyttäisit on hyvän tasoinen pannu.
No se taso on niin suhteellista, kaupassa on paljon pannuja jotka joku ostaa mutta en haluaisi niitä itselleni.
Vierailija kirjoitti:
Mielummin käytännöllinen lahja kuin jotain turhaa nurkissa pyörivää rojua. Naarmuiset tefloniset paistinpannut eivät ole terveydellekään hyväksi.
Tottahan tuo. Naarmuuntuneen, kuluneen teflonpannun kanssa touhutessa voi verisuoni päästä katketa kun ruoka tarttuu kiinni. Ainakin taivaspaikka menee kun naama punaisena kiroaa.
Hyvä lahja. Mun 23 v poika toivoi uutta paistinpannua ja saa sen myös.