Hah. Työkkäristä soitettiin
Ei siinä mitään, kiva että soittivat kun ryhdyin työnhakijaksi osa-työkyvyttömyyseläkkeellä ollessani.
Se vain vähän ihmetytti kun kovasti puhui erilaisista etuuksista ja vasta minun ottaman puhumisen työpaikasta vastentahtoisesti puhui työnhausta.
Eli TE toimistossa lusmuillaan ja syödään kampaviinereitä Satosen esimerkillä.
Kommentit (3)
Vaikka muutama tyvoimaviranomainen mielellään syyllistää työttömän työttömyydestään, suurin osa ymmärtää hyvin ajan haasteet hyvänkään työntekijän työllistyä.
Toki hyvin opastettu ja paikkansa ansainnut työvoimaviranomainen ensisijasesti opastaa ja kannustaa työn hakemisessa, ennenkuin opastaa tukien hakemisessa.
Just minua opastettiin ennen yhteen työpaikka ilmoitukseen vastaamista todella pohtimaan miten erottuisin niistä sadasta - sadastaviidestäkymmenestä muusta hakijasta.
Toisaalta törmäsin viime viikolla työpaikka ilmoitukseen, joka oli ollut auki heinäkuusta asti, eikä hakemuksiakaan liene paljon tullut. Sen verran spesiaali ala, etten itse edes voi hakea.
Työkkärissä sanoin hakevani raksatöitä mutta se virkailija suorastaan kielsi minua koska raksatöitä ei ole. Se sanoi ette laita minulle mitään hakupakkoa koska tilanne on niin huono ettei tällä paikkakunnalla ole töitä duunarille.
Itse olisin ollut tuollaisesta puhelusta enemmän hyvilläni kuin pettynyt.
On ja on ollut hyvin alentavaa kun työkkärin edustaja kohdellut henkilönä, josta jäänyt mielikuva, että olen vain kuluerä, joka ei osaa mitään, eikä koskaan ole osannutkaan mitään hyödyllistä.
Ja kun olen vielä suorittanut maisterin tutkinnon, niin on vienyt joltain hyvältä tyypiltä opiskelupaikan.
Onneksi kuitenkin suurimmasta osasta työkkärin työntekijöistä on jäänyt hyvä tai ainakin neutraali mielikuva.