Reagoin todella herkästi kylmään viimaan ja saan oireita
Nyt on taas aivan rättipoikki-olo, ja töihin pitäisi mennä. En oikeasti jaksa, minulle tuli heti kipeä olo kun sain tuota kylmää ilmaa kurkkuuni ja naamaani eilen. Lapsetkin unohtuivat kotiin, kaulahuivi kyllä oli mutta ei mikään erityisen lämmittävä. Täytyykö tässä olossa vain mennä töihin valittamaan oloa ja nuokkumaan, kun on niin heikko olo?? Ei ole flunssaa, vaan reagoin todella herkästi viimaan, joka osuu kurkkuun. Edes kylmyys itsessään ei aiheuta minulle mitään, vaan nimenomaan se viima.
Kommentit (21)
Kyllä tämä puhelimen korjaava tekstinsyöttö on sitten mukava. Katsoin vielä erikseen, että luki "lapasetkin." Silti se "korjasi" että lapsetkin.
Jos vaikka kysyisit lääkäristä saatko flunssaoireiden perusteella sairaslomaa, ja sen jälkeen hankit kunnolliset vaatteet, jotka muistat ottaa mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos vaikka kysyisit lääkäristä saatko flunssaoireiden perusteella sairaslomaa, ja sen jälkeen hankit kunnolliset vaatteet, jotka muistat ottaa mukaan.
Minulla on kunnolliset vaatteet, mutta sinä et tiedä millainen tuuli oli eilen illalla. Pärjään kylmässä, en tuollaisessa hirveässä päin pläsiä piiskaavassa viimassa, joka jatkuu vielä työpaikallakin. No ei sentään niin voimakkaasti kuin ulkona.
Ikävä kyllä nykypäivänä on vähän pakko ostaa sitä mitä saa. Vihaan neulomista, en todellakaan neulo itselleni mitään kaulahuivia enkä myöskään halua maksaa kymmeniä euroja yhdestä huivista, koska lisäksi joudun ostamaan lämpimiä housuja, jotka maksavat +40 €/pari. Ja kenkiä. Ja sitä sun tätä.
Kunnollinen tuulenpitävä hupullinen takki. Lisäksi huivilla peittää kasvot silmiin asti
Ei kylmä viima osu kaulaan, jos sen peittää kunnolla vaatetuksella. On vaatteita joiden läpi viima ei pääse ja on myös lämpimiä vaatteita. Suomessa on kylmä talvella, tänäkin vuonna. Talvi yllätti vilukissan.
Paljon on kyllä kiinni vaatteista. Itse olen todella herkästi paleleva ja herkkä kylmälle muutenkin. Siksi on kunnon vaatteet. Merinovillaa ja untuvaa. Jalassa kunnon kengät, jotka pitää jalat lämpimänä (UGGit).
Noista huolimatta kyllä palelen kovimmilla pakkasilla, mutta pitää vaan toivoa, että niitä -15 kylmempiä ilmoja ei ole kovin paljoa tänä talvena. Viime talvena oltiin onneksi koko helmikuu reissussa, niin jäi pahimmat väliin.
Ostan itse vain sellaisia takkeja joissa on riittävän korkea kaulus, koska inhoan kulkea kurkku paljaana. Kun on riittävän korkea kaulus ja pipo joka uppoaa riittävän syvälle päähän, voin olla halutessani niiden suojassa niin että mulla on viimalle avoinna vain pieni kaistale silmien kohdalla.
Mulla ei tule kylmästä viinasta sen kummempia oireita.
Valitat viimasta ja sitten unohdat lapaset ja pidät huonoa kaulahuivia. Suomessa olet varmaan jonkun aikaa ainakin asunut? Mitenkäs jos opettelisit pukeutumaan sään mukaan? Hupullinen kunnon talvitakki, kaulahuivi ja sitten jos oikeasti henkeen ottaa, niin apteekista vaikka hengitysilmanlämmitin. Noita on erilaisia
https://www.apteekkituotteet.fi/Jonaset-hengitysilmanlammitin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kunnolliset vaatteet, mutta sinä et tiedä millainen tuuli oli eilen illalla. Pärjään kylmässä, en tuollaisessa hirveässä päin pläsiä piiskaavassa viimassa, joka jatkuu vielä työpaikallakin. No ei sentään niin voimakkaasti kuin ulkona.
Miksen tietäisi, olin koirien kanssa metsälenkillä samaisessa viimassa. Merinovillakauluri alle ja kuoritakki, jonka saa kiinni korkealta asti ja pitää viimaa, koska itsellänikin ottaa viima herkästi kaulaan. Ei ole sellaista keliä Suomessa missä ei oikein pukeutumalla pärjäisi, paitsi ehkä helteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksen tietäisi, olin koirien kanssa metsälenkillä samaisessa viimassa. Merinovillakauluri alle ja kuoritakki, jonka saa kiinni korkealta asti ja pitää viimaa, koska itsellänikin ottaa viima herkästi kaulaan. Ei ole sellaista keliä Suomessa missä ei oikein pukeutumalla pärjäisi, paitsi ehkä helteet.
Helteellä selviää hyvin. Laittaa vaan shortsit jalkaan ja juo paljon. Talveks mulla on haalari, niin lämmin, etten ees pipoo tarvi.
Mullekin tulee voimakkaita reaktioita kylmästä viinasta. Viimeksi lauloin karaokea ja ostin varmaan 50päkin kanansiipiä
Se on ymmärrettävää. Kylmä väsyttää ihmisiä ja matalapaine. Viima on ikävä. Ei ihmisiä ole tehty koneeksi kestämään kaikkea. Osa hyvässä voinnissa kestää hieman enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Se on ymmärrettävää. Kylmä väsyttää ihmisiä ja matalapaine. Viima on ikävä. Ei ihmisiä ole tehty koneeksi kestämään kaikkea. Osa hyvässä voinnissa kestää hieman enemmän.
Kylmällä on korkea paine. Ja kylmä sää on huomattavasti helpompi kuin kuuma ja kostea helle. Syykin on selvä, kylmyyttä varten voi suojautua pukeutumalla. Jos on pitkä hellekausi, niin ilmastointilaite täytyy olla. Hellekaudet tappaa ihmisiä paljon enemmän kuin pakkaskaudet maailmalla. Vanhuksia ja esimerkiksi sydänsairaita kuolee pitkissä hellekausissa ja ainut mikä heidät olisi pelastanut, niin olisi ollut ilmastoitu asunto tai sairaala. Ei pukeutuminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylmällä on korkea paine. Ja kylmä sää on huomattavasti helpompi kuin kuuma ja kostea helle. Syykin on selvä, kylmyyttä varten voi suojautua pukeutumalla. Jos on pitkä hellekausi, niin ilmastointilaite täytyy olla. Hellekaudet tappaa ihmisiä paljon enemmän kuin pakkaskaudet maailmalla. Vanhuksia ja esimerkiksi sydänsairaita kuolee pitkissä hellekausissa ja ainut mikä heidät olisi pelastanut, niin olisi ollut ilmastoitu asunto tai sairaala. Ei pukeutuminen.
Maailmalla kyllä, mutta suomen helteet ei ole pahoja. Siihen käy shortsit ja juominen kuin ylempänä sanoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailmalla kyllä, mutta suomen helteet ei ole pahoja. Siihen käy shortsit ja juominen kuin ylempänä sanoin.
Kyllä Suomessakin usea vanhus ja sydänsairas kuolee jos pidempi hellekausi! Ja siis he kuolevat siihen, ettei elimistö kestä vaikka 30 asteen lämpötilaan noussutta asuntoa. Joka on kuuma sekä päivällä, että yöllä ja jos päälle vielä ilma on kostea. Siihen ei shortsit auta millään tavalla. Ei heidän tarvitse siinä hellekaudessa edes ulkona käydä kertaakaan. Pakkaseen kuolee paljon vähemmän ihmisiä Suomessa.
L a p a s e t k i n