Paras eväs pitkällä junamatkalla?
Itse teen aina yli neljän tunnin junamatkalle ruisleivät, välissä kinkkua ja paistettua kananmunaa, lisäksi lihapasteijoita. Juomana maito. Ja herkkujen päälle voipulla. Ja välipalana minulla on banaaneita, jos on tosi pitkä matka.
Kommentit (45)
Jotain mahdollisimman rapisevaa, rasvaista ja murustelevaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viiliä ja panaania sekä voileipää.
Mikä hiton panaani?
Haista baska!
Perhepitsa Dillinger tuplavalkosipulilla ja 6-pack lonkeroa on just hyvä 8h matkalle!
Öyst! Braaaaaaap! Röyh.
Seurustelun konduktöörin kanssa vuosia vuosia sitten. Konnarini haisi aivan järkyttävästi aina banaanilta. Hänen nimensä oli sellainen että kaikki tuttavatkin sanoivat häntä Bansku- nimellä. Asiassa ei ollut mitään loukkaavaa koska kaikki tiesivät banaaninhajun johtuvan hänen työstään. Muistan kun ysärin lopusta nollarin puoliväliin kuljin viikoittain junalla opiskelun takia ja se banaaninhajun oli kuin banaanisosetehtaalla- lähes kaikilla pitkän matkan junalaisilla oli mukanaan banaaneja, matkustajilla ja myös työläisille. Juna henkilökunnan tiloissa oli aina tarjolla hedelmiä eikä ikinä ollut nähty hedelmäkoria ilman banaaneja.
Kuin apinoiden planeetalta olivat etenkin yöjunat ennen. Mahtava meno oli joka yö ravintolavaunussa alkuillasta aamuneljään, bileitä hyttiosastoilla, villiä seksiä kiskojen kolkkeessa!
Jos on max. 6 h junamatka, niin en ota eväitä ollenkaan. Syön sitten perillä. Juotavaksi otan vettä, ellen ole extraluokassa, jossa saa juomavesipikareita. Yöjunassa syön omassa hytissä jotain hyvää juustoa ja sen kanssa jotain leipää ja ehkä palan painikkeeksi pieni pullo punkkua. Aamiaiseksi haen ravintolavaunusta kahvin ja jonkun täytetyn leivän.
Täytyykö jatkuvasti laiduntaa? Mitä jos vain istuskelee ja lukee kirjaa?
Vierailija kirjoitti:
Ravintolavaunu riittää minulle. Iso tuoppi ja lihapullat.
Ainoa paikka missä sivistynyt ihminen syö junassa on ravintolavaunu.
Joulukinkku oli mukana nyt äiteen luota palatessa ja päälle huoneenlämpöistä maitoa äiteeltä saadussa muovipullossa. Perille päästyä menin mäkkäriin ja lähibupiin. Baarin jälkeen oli kiva mutustaa vielä kinnkua ja hörpätä maitonen niin tuli hyvät unet. Nyt kaapissa on vain leikkeleitä. Muuta en suostu syömään, koska olen mies isolla kirjaimella.
Käyn ravintolavaunussa. Inhottaa se mässytys. Kerran joku mummo oli lastenlasten kanssa samassa vaunussa. Juna lähti niin jo 15 minuutin kuluttua mummo alkaa hössöttää välipalasta ja kaivoi haisevat makkaraleivät esiin.
Et voi neljää tuntia olla syömättä, kun istut perseelläsi penkillä? Kannattaa mennä lääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon ehdit mässyttää junamatkan aikana.. mulla on n 6h junamatkalle vichy, banaani ja joku patukka
Jotkut elää syödäkseen...🙄
Ja jotkut syö elääkseen.
Vierailija kirjoitti:
Perhepitsa Dillinger tuplavalkosipulilla ja 6-pack lonkeroa on just hyvä 8h matkalle!
Öyst! Braaaaaaap! Röyh.
Noilla eväillä pääsee lähijunassa pari pysäkinväliä. Pitkälle matkalle vähintään laatikko kaljaa ja konjakkipullo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viiliä ja panaania sekä voileipää.
Mikä hiton panaani?
Banaanista tehty Baniini
Pizzerian pitsan puolikas ja ravintolavaunusta ostettu kahvi.
Vierailija kirjoitti:
kukko, muikkukukko.
Lanttukukko olisi parempi. Sitä kannattaa syödä varsinkin, jos näyttää olevan vaunu täysi nirppanokkia. Monelle muulle matkustajalle taas voi tulla nälkä, vaikka olisi vasta äsken syönyt:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ravintolavaunu riittää minulle. Iso tuoppi ja lihapullat.
Ainoa paikka missä sivistynyt ihminen syö junassa on ravintolavaunu.
Entäs jos sitä ei satu olemaan esim. vaunun rikkoutumisen vuoksi? Mitä sinä ns sivistynyt ihminen sitten syöt nälkääsi? Riittääkö kynnet? Ai niin, sinun rakennekyntesi lakkoineen ei lie terveellisemmästä päästä. Sitten se pitää vain reilusti kaivella nenäänsä ja syödä ne räkäpallot.
Mun muna vasta järkylle haisee.
T: Vanha hamppi