Missä urheilulajissa on älykkäimmät harrastajat?
Kysymys otsikossa: Kaikkihan me tiedetään, että lajikulttuurit ja se, millaista väkeä minkäkin lajin ympärillä pyörii vaihtelee tosi pajon. Mutta minkä urheilulajin parissa on mielestäsi ne fiksuimmat ja älykkäimmät kilpailijat, harrastajat ja kannattajat?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suunnistus lienee ylivoimainen ykkönen. (Itse en sitä harrasta.)
Jokainen nyt kartan ja kompanssin kanssa osaa suunnistaa, mutta suunnistahan ilman.
Ei tässä kysytä mikä laji vaatii eniten älyä, vaan missä älykkäitä harrastajia on.
Kimble pelaajien joukossa olen tavannut älykkäimmät yksilöt.
Tuntemani curling harrastajat on varsin fiksua porukkaa. Onhan se vähän hassu laji mutta ehkä siinä on se syy.
Vierailija kirjoitti:
Uimataidottomien 100m vapaauinti.
Lähtö tapahtuu niin, että John Wayne heittää osallustujat uima-altaaseen.
Työmatka-harraste-pyöräilijä-miehet.
Äö keskimäärin reilusti yli sata.
Ei ainakaan metsästys. Koiratanssi,shakki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suunnistus lienee ylivoimainen ykkönen. (Itse en sitä harrasta.)
Jokainen nyt kartan ja kompanssin kanssa osaa suunnistaa, mutta suunnistahan ilman.
Tämä. Jopa yksinkertainen muuttolintukin osaa suunnistaa ilman karttaa ja kompassia, mutta suunnistajalta ei vaan onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Shakki
Shakki on lautapeli eikä urheilulaji.
Urheilijoiden älyä ei voi mitata koska tyhjästä ei voi nyhjäistä.
Kävin aikaisemmin taek wondossa ja huomasin, että siellä käy ihan erilaista porukkaa kuin kuntosalilla. Tosin kuntosalilla käy älykästäkin porukkaa, mutta siellä oli edustettuna kaikenlaiset ihmiset. Taek wondossa pitää oppia monimutkaisia liikesarjoja, ehkä se karsii tyhmät pois joukosta?
Monet työkaverit suunnistaa, joten allekirjoitan tuon, että suunnistajat ovat älykkäitä.
Keihäänheitto se ei ole ainakaan.
Mainittujen shakkinyrkkeilyn ja suunnistuksen lisäksi jalkapallon keskikenttämiehillä usein leikkaa.
Suunnistus. Siltä osin taannoin tutkittukin, että kilpasuunnistajat pärjäsivät koulussa keskivertoa huomattavasti paremmin.
Moottoriurheilussa, jääkiekossa, E-sportissa ja vapaaottelussa.
Uimataidottomien 100m vapaauinti.