Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekee koko ajan mieli tuhlata rahaa sisustamiseen

Vierailija
15.12.2024 |

Olen jotenkin koukussa kotini päivittämiseen ja paranteluun. Muutama vuosi sitten ostettiin ensimmäinen oma koti ja ruvettiin vaihtamaan halpishuonekalujamme parempiin. Tiettyyn pisteeseen tämä oli tietenkin ok, kun oli liian pientä ja rikkinäistä ym, mutta olen huomannut, että tämä ostaminen ja vaihtaminen vain jatkuu ja jatkuu minulla. Nyt vaihtelen jo ihan kelpotavaraa uuteen pelkän esteettisyyden vuoksi. Saan ihan selvästi dopamiiniryöpyt tori.fissä uusien tavaroiden metsästämisestä ja kotona katse usein vaeltelee etsien sitä seuraavaa "tarvetta". Väsyttävää!

Onko tämä yleistä? Miksei kuluttamisaddiktioista puhuta enemmän? Mieheni taas on ihan selvästi koukussa urheiluvälineiden hankkimiseen. Hän pelaa useita lajeja ja jos ei muuta tilattavaa keksi, niin aina voi tilata uudet urheilukengät. Ja näyttää saavan kiksit siitä, että etsii ympäri nettiä ja tekee taustatyötä, mistä saisi halvimmalla tilattua parhaimman mahdollisen. Koko ajan on uusia paketteja tulossa. 

Miten näistä addiktioista pääsee eroon? On vaikea olla enää tyytyväinen siihen mitä jo omistaa. Auttakaa. Tarvin järkipuhetta.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi