Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saanko minäkin syntini anteeksi?

24.02.2007 |

Olen ollut uskossa 5 vuotta. Välillä uskoni on heikko, mutta uskon kuitenkin. Olen tosi syntinen ja mietin voiko Jumala todella antaa minulle anteeksi synnit, joita en edes osaa katua? Tiedän, että pitäisi katua, mutta en vaan osaa katua enkä lopettaa tätä syntiä. Minulle on opetettu, että kun uskoo vain Jeesukseen niin on pelastunut. Mutta pelkään, että näin ei olekaan vaan, että " synnin palkka on kuolema" niin kuin olen jostain lukenut.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristuksen kuvan kaltaiseksi muuttuminen ei ole kivutonta, ja takapakkeja tulee varmasti. Ihan jokaiselle meistä. Mitä pitemmälle sitä tietä kulkee, sitä selvemmin näkee kuinka pienen pienetkin asiat erottavat meidät Jumalasta. Kaikki pahat ajatuksetkin, ja se, ettemme aina halua antaa aikaamme Jumalan käyttöön.

Luulen, että tärkeintä on pitää kynsin hampain kiinni Jumalasta ja hänen lupauksistaan. Vaikka edes siksi, että pelkää joutuvansa helvettiin.

C.S. Lewisin kirjat ovat olleet minulle erittäin valaisevia, olen lukenut raamattuakin eri tavalla kuin ennen. Esim. Paholaisen kirjeopisto, Kärsimyksen ongelma, Mietteitä psalmeista, Neljä rakkautta, ja sitten on vielä The great Divorce. En tiedä saako sitä suomeksi. Muut löytyvät kirjastosta, luulisin.

Kun tiedostaa, että pitäisi tuntea jostain asiasta syyllisyyttä, tai että ei pitäisi tehdä jotain asiaa, ( on semmoinen olo)se on jo merkki muutoksesta. Siunausta

Vierailija
2/7 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko liian tungettelevaa kysyä, millaisesta asiasta on kysymys? Tai siis, että onko jostakin yksittäisestä synnistä, josta tunnet syyllisyyttä mutta et osaa lupua siitä? Vai sitten yleensäkin omasta pahuudesta?

Ihan ensiksikin: kyllä sinä todella saat uskoa syntisi anteeksi! Ihan kaikki maailman synnit on sovitettu Golgatalla - myös sinun syntisi, tulevat ja menneet. Se on lähtökohta.

Jos kyse on jostakin yksittäisestä asiasta, jonka tiedät olevan Jumalan silmissä syntiä, neuvoisin Sinua viemään sen asian Jeesuksen luokse rukouksella. Sinulla ei itselläsi olekaan voimaa luopua siitä, mutta Jeesuksen avulla varmasti voit päästä siitä eroon. Ja kuten edellinen kirjoittaja sanoikin, luopuminen ei varmasti ole aina helppoa eikä tapahdu hetkessä. Siksi pitää olla armollinen itselleenkin ja luottaa Jumalan johdatukseen. Synti sinänsä ei erota Jumalasta, mutta jos tahallisesti elää synnissä, se kalvaa uskoa ja koko elämää.

Siunausta ja voimia sinulle oikein paljon!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala kyllä kuulee rukouksesi. Voitko jutella kenenkään kanssa asiasta henkilökohtaisesti?

Vierailija
4/7 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen, monelle kristitylle tuttu heilunta lain syytöksen ja armon lupausten välillä kuuluu kristityn vaellukseen. Jännite raukeaa vasta iankaikkisuudessa.

Vierailija
5/7 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kyse on yksittäisestä synnistä, josta en osaa luopua, ainakaan omassa voimassa. Kyllä helpottaisi jos olis joku jolle puhua asiasta... En halua kuitenkaan täällä kertoa siitä tarkkemmin.

Vierailija
6/7 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka häpesin tätä syntiä, josta en oikeastaan edes halunnut päästä eroon, koska siitä oli minulle niin paljon iloa. Vein asiani Herralle ja yllättävän nopeasti (reilussa viikossa!)hän vapautti minut siitä! Luulin, että olisin vähän pettynyt ja kaipaisin sitä, mutta olenkin helpottunut ja oloni on vapaa! Kyllä Herra on hyvä!

Vierailija
7/7 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

.Tarina.:

Vaikka häpesin tätä syntiä, josta en oikeastaan edes halunnut päästä eroon, koska siitä oli minulle niin paljon iloa. Vein asiani Herralle ja yllättävän nopeasti (reilussa viikossa!)hän vapautti minut siitä! Luulin, että olisin vähän pettynyt ja kaipaisin sitä, mutta olenkin helpottunut ja oloni on vapaa! Kyllä Herra on hyvä!

Näin Jeesus toimii, Hänelle saa purkaa kipeimmät ja syvimmätkin asiat ja Hän varmasti kuulee ja auttaa. Hän on niin hyvä! Kiitos rakas Jeesus! Siunausta sinulle edelleenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä