Miten saan auton käyntiin ilman avainta?
Kommentit (37)
Osan uusista autoista saa käyntiin ihan puhelimella.
Vierailija kirjoitti:
Jos se on joku 70-luvun auto, niin jäätelötikulla. Uudemmat on hankalampia.
Vanhoissa ~80-luvun autoissa lukkopesät oli joskus niin kuluneet, että melkein mikä tahansa avain sopi. Kerran menin vahingossa väärään autoon..
Nykyisten kaukosäätökeskuslukitusten aikana tuo ei enää onnistu, kun lukkopesät ei kulu.
Ei sulla mitään autoa ole. Toivottavasti et saa kenenkään autoa varastettua!
Revit siitä ratin alta johtoja esiin ja räpläilet niitä toisiinsa kiinni. Niin se ainakin elokuvissa toimii.
Mun autossa on avaimeton käynnistys.
Yleensä autoon on 2 avainta. Koita sitä toista.
Kokeile pieraista siihen lukkoon. En minä tiedä auttaako se, mutta voihan sitä kokeilla.
Vuoden 1998 jälkeen suomessa myytyä autoa et mitenkään, ellet omaa kontakteja itämafiaan. Tätä vanhemmat saat käymään johtoja yhdistämällä ja/tai ruuvarilla tjsp. Piritorilta saa tarvittaessa apua asiantuntemusta.
Modernimman auton joko joudut hinaamaan merkkiliikkeeseen koodattavaksi ja avaimen saamiseksi tai en ole varma, että voiko avaimen tehdä ja naittaa autoon muutenkin.
Juttele tyynypuheita pakoputkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se on joku 70-luvun auto, niin jäätelötikulla. Uudemmat on hankalampia.
Vanhoissa ~80-luvun autoissa lukkopesät oli joskus niin kuluneet, että melkein mikä tahansa avain sopi. Kerran menin vahingossa väärään autoon..
Nykyisten kaukosäätökeskuslukitusten aikana tuo ei enää onnistu, kun lukkopesät ei kulu.
Lähinnä se johtuu siitä, että lukkopesään kertyy likaa, jolloin lukon haitat lopettavat toimimisensa, ja auto aukeaa millä vain. Lisäksi vanhemmissa etenkin japanilaisissa avaimaet ovat niin samankaltaisia, että pienellä runkuttelulla avaimella lukkopesässä useimmat aukenevat ristiin.
Vierailija kirjoitti:
Mun autossa on avaimeton käynnistys.
Mutta tarvitset avaimen kuitenkin lähelle.
Vierailija kirjoitti:
Revit siitä ratin alta johtoja esiin ja räpläilet niitä toisiinsa kiinni. Niin se ainakin elokuvissa toimii.
Juu, tosi hyvä idea, siitä vaan summassa piuhoja poikki ja yhteen. Mikä nyt vois mennä muka pieleen?
Kaverin auto jäi bensa-asemalle kun avaimesta loppui patteri, eikä se enää kytkenyt ajonestoa pois päältä, pyöritti kyllä mutta ilman tulosta.
Jos tuo hankeen pudonnut avain oli ainoa ja uuden joutuu tilaamaan maahantuojalta, niin hinnat taitaa olla alkaen 350e ja joissain malleissa puhutaan yli 2 tonnista.
Ennen pystyi sentään vetelemään vaikka ne johdot yhteen, kuten rikoselokuvissa, hädän hetkellä tämä olisi aika hyvä asia ja liikenteessä niitä hädän hetkiä saattaa tullakin.
Vierailija kirjoitti:
Vuoden 1998 jälkeen suomessa myytyä autoa et mitenkään, ellet omaa kontakteja itämafiaan. Tätä vanhemmat saat käymään johtoja yhdistämällä ja/tai ruuvarilla tjsp. Piritorilta saa tarvittaessa apua asiantuntemusta.
Modernimman auton joko joudut hinaamaan merkkiliikkeeseen koodattavaksi ja avaimen saamiseksi tai en ole varma, että voiko avaimen tehdä ja naittaa autoon muutenkin.
Ei pidä paikkansa, monen uuden auton ovet saa auki ja auton käyntiin ihan puhelin äppillä. Ei tarvitse olla avaimia mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun autossa on avaimeton käynnistys.
Mutta tarvitset avaimen kuitenkin lähelle.
Puhelin riittää.
Vierailija kirjoitti:
Kaverin auto jäi bensa-asemalle kun avaimesta loppui patteri, eikä se enää kytkenyt ajonestoa pois päältä, pyöritti kyllä mutta ilman tulosta.
Jos tuo hankeen pudonnut avain oli ainoa ja uuden joutuu tilaamaan maahantuojalta, niin hinnat taitaa olla alkaen 350e ja joissain malleissa puhutaan yli 2 tonnista.
Ennen pystyi sentään vetelemään vaikka ne johdot yhteen, kuten rikoselokuvissa, hädän hetkellä tämä olisi aika hyvä asia ja liikenteessä niitä hädän hetkiä saattaa tullakin.
Onko kaverisi vammainen ja miten hänellä on ajo-oikeus? Vaikka avaimesta loppuu patteri, niin kaikki autot saa silti käymään siten, että laitat avaimen tiettyyn pisteeseen fyysisesti kojelaudassa(yleensä starttinapin vieressä). Tämä kerrotaan ohjekirjassa, jos kaverisi osaa lukea.
Tai joku muu tarinassasi ei täsmää. Jos auto kuitenkin pyöritti, niin tällöin vika ei ollut kyllä avaimessa.
Vierailija kirjoitti:
Revit siitä ratin alta johtoja esiin ja räpläilet niitä toisiinsa kiinni. Niin se ainakin elokuvissa toimii.
Turvatyyny pasahtaa naamaan niin se on kuin Mike Tysonin koukku leukaan ja hei hei 🥴
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Revit siitä ratin alta johtoja esiin ja räpläilet niitä toisiinsa kiinni. Niin se ainakin elokuvissa toimii.
Juu, tosi hyvä idea, siitä vaan summassa piuhoja poikki ja yhteen. Mikä nyt vois mennä muka pieleen?
tosikko kuin vesikko
Vierailija kirjoitti:
1. Avaa konepelti
2. Irroita akun miinus johto
3. Hipaise sillä plus napaa
4. Presto! Auto pörähtää käyntiin
5. Kytke johto takaisin
Kipinöinti on ainakin mahtavaa, on siinä akun räjähdysvaarakin olemassa.
Jos se on joku 70-luvun auto, niin jäätelötikulla. Uudemmat on hankalampia.