Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ihmisillä OIKEASTI ns palamattomia arvoja??

Vierailija
14.12.2024 |

Kaverin kanssa meillä tuli suorastaan riitaa, kun kaveri väitti, että ihmisillä on OIKEASTI ns "palamattomia arvoja!" eli asioita, joita ei tehdä vaikka koko elämä menisi pieleen.

Kaverin mukaan jokaisella on jokin tuollainen "palamaton arvo" eli moraalinen ja eettinen raja jota ihminen ei muka riko. Ei vaikka mitä tahansa tapahtuisi ja koko maailma palaisi. Pitääkö muka oikeasti paikkaansa?? 

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää paikkansa. Itse olen tuollainen jäkittäjä, joka ottaa kohtalolta pataansa koko ajan, koska pitää kiinni arvoistaan.

Vierailija
2/28 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää paikkaansa. Itse en esim koskaan pystyisi t*ppamaan ketään, en vaikka se laillistettaisiin. T*ppaminen on minusta niin väärin, etten tekisi sitä ikinä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Useita asioita joita en tekisi en vaikka olis mikä tilanne 

Vierailija
4/28 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille uskovaisille Raamatun sana on sellainen. Tai ainakin pitäisi olla. 

Vierailija
5/28 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain sosiopaateilla ei ole noita palamattomia arvoja. On ihan tutkittu juttu. 

Vierailija
6/28 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää paikkaansa. Itse en esim koskaan pystyisi t*ppamaan ketään, en vaikka se laillistettaisiin. T*ppaminen on minusta niin väärin, etten tekisi sitä ikinä. 

Anna siihen itsellesi lupa, mikäli omaa, lapsesi tms. henkeä uhataan. Hyökkääjän henki ei ole säästämisen arvoinen.

Vierailija
7/28 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamatun Sana on niin kuin se tulkitaan. Tulkintoja on joka lähtöön. Siksi moni asia ei ole mitenkään selvä, mikä on "Raamatun mukaista", mikä ei.

Toinen uskova

p.s. Minulle uskoni on toivottavasti luovuttamaton arvo. Koska koko elämäni perustuu Jumalaan.

Vierailija
8/28 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai. En esim. puutu jumalan asioihin

Vierailija
9/28 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna siihen itsellesi lupa, mikäli omaa, lapsesi tms. henkeä uhataan. Hyökkääjän henki ei ole säästämisen arvoinen.

Siinä on kyse oman ja lapsensa sielun pelastamisesta. Tappaja joutuu helvettiin, on parempi kuolla ja mennä taivaaseen

Vierailija
10/28 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se sodissa nähty että monet kuolee tai ottaa esim. riskin johonkin vankileirille joutumisesta mieluummin kuin lampaina toimisivat arvojaan vastaan. Esim. toisessa maailmansodassa jotkut auttoi juutalaisia pakoon Saksasta oman henkensä peliin laittaen.

Vierailija
11/28 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sairas ajatus, että olisi olemassa ihminen jolla EI OLE mitään omia arvoja. 

Vierailija
12/28 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin minulla on ja pyrin elämään niiden mukaan. En oleta että muut tekisivät saman.

Vierailija
13/28 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin sä sairastuit filosofiaan?

Vierailija
14/28 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo lause ei tarkoita mitään. Tuollaista kutsutaan sanahelinäksi. Pelkkää retoriikaa (ja taikauskoa).

Vierailija
15/28 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle henkilökohtainen vapaus ja autonomia ovat ns. palamattomia arvoja. Tähtään toiminnassani näiden lisäämiseen ja varmistamiseen. Yksi em. arvoja tukeva toiminta on varallisuuden kartuttaminen - missä olenkin ollut menestyksekäs. Ei rahaa rahan takia, vaan vapauden / valinnanvapauden varmistamiseksi tilanteessa kuin tilanteessa.

N44

Vierailija
16/28 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanja-eno koetti sytyttää takkaa Pravdalla, mutta lehti olikin märkä. Tuumasi, että totuus ei pala tulessakaan!

Vierailija
17/28 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap kyseenalaistaa sen, että normaaleilla ihmisillä on omat arvot? 

Vierailija
18/28 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap kyseenalaistaa sen, että normaaleilla ihmisillä on omat arvot? 

Olet lukutaidoton idiootti. Huoh. Amisduunari?

Vierailija
19/28 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanja-eno koetti sytyttää takkaa Pravdalla, mutta lehti olikin märkä. Tuumasi, että totuus ei pala tulessakaan!

😂

Vierailija
20/28 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei monet ihmiset mieti mitään arvoja. Ja niistäkin periaatteista mitä heillä on, ovat valmiita aika helpolla luopumaan. Eli olen sun kanssa samaa mieltä.

Ja hekin, joilla arvoja on, jaksavat aika harvoin niistä taistella yhteiskunnallisella tasolla.