Onko teillä kaksosta odottavilla/odottaneilla ollut jotain erityisiä oireita raskauden alussa?
Siinäpä se oikeastaan olikin. Itselläni on nimittäin vatsa ihan pömppö, ja viikkoja vasta 9. Nestettä ei ole kertynyt eikä ilmaakaan. Onko jollain varhainen vatsanturvotus ollut merkki kaksosraskaudesta?
Meillä on suvussakin ainakin 3 kaksoset, eli ei olisi mikään mahdottomuus meilläkään.
Kiitoksia vastauksistanne!
Rooibos ja pieni (8+6)
Kommentit (2)
alavatsan nipistely ja kasvu, oli siis mulla ihan tajutonta. mä kans jouduin viikolta 10 alkaa käyttää mammahousuja kun kaikki housut paino tuolta tosi alhaalta, onneks löysin tosi ihanat mammafarkut, joissa " matala vyötärö" oli jatkettu venyvällä kankaalla. heh, ne oli käytössä vielä 3 kk synnytyksen jälkeenkin :) enää ei kehtaa käyttää. muuten ei kyllä ollut mitään oloa, eikä väsymystä eikä oikeen mitään muutakaan.
Mulla oli viikkoja 6 ja jouduin siirtymään seuraavaan kokoon housujen osalta! Siinä sitten vitsailtiin kaksosista...
Pahoinvointia ei onneksi ollut mutta olo oli todella heikko rv10 alkaen. Sydän hakkas tiheästi enkä pystyny keskittyyn mihinkään töissä. Tavarat tippu käsistä, pyörrytti ja kädet vapisi jos jouduin hetkenkin olemaan sisätiloissa jalkeilla. Ulkona olo helpotti. Saikulle jäin rv 13 lähtien. Jossain vaiheessa tuo heikotus kuitenkin helpottui.
Aiemmissa yksösraskauksissa ei tällasia vaivoja esiintyny.