Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

6v täyttävälle rahaa lahjaksi?

Vierailija
24.02.2007 |

Tuon ikäiselle pitäisi keksiä jotain kivaa pientä (pientä, koska menee postin kautta) lahjaksi. Olisiko raha, esim 5¿ ihan persoonaton idea? Kyseessä ei kummilapsi tai muutenkaan erityisen läheinen.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistan että eskari-iässä poika halusi vappupallon sijasta sen rahana. Pikkusiskoille siis ostettiin vappupallot päiväkodista.

Siinä iässä sitä just alkaa ymmärtämään rahaa ja säästämistä ja hintoja. Ainakin jollain tasolla. ;-))

Meillä on kaikilla kolmella lapsella ollut omat lompakot siinä iässä.

Vierailija
2/8 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita mielipiteitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän viidelläkin eurolla saa yhtä jos toista: sukkia, pikkuautoja, askartelutarvikkeita, tarroja, hiuslenksuja, legoja tms. tai sitten voi tallettaa saamansa summan tilille ja ostaa jonkun suuremman jutun, kun on tarpeeksi rahaa kasassa.

Vierailija
4/8 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kysyä vanhemmilta onko lapsella säästötiliä ja laittaa sinne. Minä tekisin niin. Mutta ilmeisesti jonkun mielestä käteenkin voi antaa, mutta itse harkitsisin sitä...

Vierailija
5/8 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laittaisin rahan pieneen lompakkoon? En tiedä onko lapsella sellaista, mutta olisi antaa muuakin kuin se seteli... ja mukaan lappu " osta jotain kivaa" ?

ap

Vierailija
6/8 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä antaisin 5 euroa, tai kuusi kun lapsella on kuusivuotissynttärit.

Jos raha on liian suuri vanhemmat alkavat liian helposti ja voimakkaasti määräilemään mitä sillä rahalla saa tehdä. Eikä se silloin ole enää lapsen lahja.

2

Vierailija
7/8 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja minä antaisin 5 euroa, tai kuusi kun lapsella on kuusivuotissynttärit.

2

ap

Vierailija
8/8 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin hiukan epäilen, että tuon ikäinen ei oikein osaa iloita, jos sanotaan vain että " Laitoimme säästötilillesi 10e. Onneksi olkoon!" .

Kyllä meilläkin läheiset voivat laittaa tilille rahaa, mutta yleensä tuovat sen lisäksi jotain ihan pientä; pari pikkuautoa, edullisen palapelin, piirrustusvihkon tms.