6v täyttävälle rahaa lahjaksi?
Tuon ikäiselle pitäisi keksiä jotain kivaa pientä (pientä, koska menee postin kautta) lahjaksi. Olisiko raha, esim 5¿ ihan persoonaton idea? Kyseessä ei kummilapsi tai muutenkaan erityisen läheinen.
Kommentit (8)
Kyllähän viidelläkin eurolla saa yhtä jos toista: sukkia, pikkuautoja, askartelutarvikkeita, tarroja, hiuslenksuja, legoja tms. tai sitten voi tallettaa saamansa summan tilille ja ostaa jonkun suuremman jutun, kun on tarpeeksi rahaa kasassa.
Kannattaa kysyä vanhemmilta onko lapsella säästötiliä ja laittaa sinne. Minä tekisin niin. Mutta ilmeisesti jonkun mielestä käteenkin voi antaa, mutta itse harkitsisin sitä...
Jos laittaisin rahan pieneen lompakkoon? En tiedä onko lapsella sellaista, mutta olisi antaa muuakin kuin se seteli... ja mukaan lappu " osta jotain kivaa" ?
ap
Ja minä antaisin 5 euroa, tai kuusi kun lapsella on kuusivuotissynttärit.
Jos raha on liian suuri vanhemmat alkavat liian helposti ja voimakkaasti määräilemään mitä sillä rahalla saa tehdä. Eikä se silloin ole enää lapsen lahja.
2
Vierailija:
Ja minä antaisin 5 euroa, tai kuusi kun lapsella on kuusivuotissynttärit.
2
ap
Minäkin hiukan epäilen, että tuon ikäinen ei oikein osaa iloita, jos sanotaan vain että " Laitoimme säästötilillesi 10e. Onneksi olkoon!" .
Kyllä meilläkin läheiset voivat laittaa tilille rahaa, mutta yleensä tuovat sen lisäksi jotain ihan pientä; pari pikkuautoa, edullisen palapelin, piirrustusvihkon tms.
Mä muistan että eskari-iässä poika halusi vappupallon sijasta sen rahana. Pikkusiskoille siis ostettiin vappupallot päiväkodista.
Siinä iässä sitä just alkaa ymmärtämään rahaa ja säästämistä ja hintoja. Ainakin jollain tasolla. ;-))
Meillä on kaikilla kolmella lapsella ollut omat lompakot siinä iässä.