Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukkapaketin osto sekoitti talouteni...Tähän on tultu, kiitos toimeentulotukeni leikkauksen.

Vierailija
13.12.2024 |

Mun oli pakko ostaa 9e maksanut sukkapaketti (5 paria), koska ehjiä sukkia ei enää ollut. Noh, tukiani on leikattu niin että toimeentulotuen perusosasta lähti yli 30%.

Se riittää JUST ja JUST ruokaan...Nyt kun menin ostamaan sukkapaketin, ei oo enää rahaa kaikkiik tän kuun ruokiin.

Kiitos hallitus ja kela tästä!!!

Kommentit (158)

Vierailija
101/158 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä olet ollut vuosikausia toimeentulotuen varassa?

Siksi koska muut tuet ovat sen verran pieniä että tarvitsee toimeentulotukea niitä paikkaamaan.

ap

Vierailija
102/158 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuen leikkauksen syy?

Eiks oikea syy ole se että ap ei ilmeisesti ole kykenevä elättämään itseään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/158 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kelaa on turha syyttää, sillä kela ei lakeja säädä

onnituit löytämään aika kalliit sukat. itse katselin tänään kaupassa 6 sukan pakkausta hintaan 3,95

opettele korjaamaan vanhat sukat. Itsekin teen niin jatkuvasti vaikkei edes ole pulaa rahasta.

Vierailija
104/158 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettele parsimaan sukkasi. Niin mummosikin teki eikä niitä kaupasta ostettu muutenkaan.

Oletko hieman vajaa? Nykylaatuisia halpoja sukkia ei oikeastaan voi paikata. Ne kun on ihan lahoa siitä reiän ympäriltäkin. Pitäisi täyspäisen tajuta, jos on aikuinen jo, ja varsinkin jos on jo vanhempi. Laatu on laskenut persliukua alas lähes kaikessa jo pari vuosikymmentä.

Sivusta.

Sitten menet kirpputorilta ostamaan halvimman villapaidan (50 cent), purat sen ja kudot itsellesi sellaiset sukat jotka voi parsia. V tun vajaa.

Melko älyvapaa hyökkäys. Minä en käytä pari numeroa liian isoja väljiä kenkiä, mihin villasukat mahtuu. Aloittaja ei puhunut villasukista. Mutta sinun äly ei sitä riittänyt ymmärtämään. Hänhän osti sukkapareja nipussa.

Ja joo, minä en saa toimeentulotukea, mutta silti kävin vartavasten kirppiksellä tällä viikolla etsimässä villasukkia. Hintahaitari/pari oli 10-25e. Ostin kaksi paria. Käytän niitä kotona, kun kengät ei ole jalassa.

Vierailija
105/158 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin nykyään paikkailen sukkia. Ensimmäiset yritykset kestivät pari pesua, nyt olen nähnyt netissä hyviä paikkausohjeita joita kokeilen seuraavaksi, venytän tässä kohti mielelläni penniä. Ja aloittaja, 9e tuntuu varmasti näin joulun alla, mutta hyödynnä tämä kirpaisu ja ota tarkempaan tarkasteluun taloutesi miten jatkossa pärjäät, sillä tämä on nyt elämääsi. Selviät. Hyvää joulua.

Vierailija
106/158 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettele parsimaan sukkasi. Niin mummosikin teki eikä niitä kaupasta ostettu muutenkaan.

Oletko hieman vajaa? Nykylaatuisia halpoja sukkia ei oikeastaan voi paikata. Ne kun on ihan lahoa siitä reiän ympäriltäkin. Pitäisi täyspäisen tajuta, jos on aikuinen jo, ja varsinkin jos on jo vanhempi. Laatu on laskenut persliukua alas lähes kaikessa jo pari vuosikymmentä.

Sivusta.

Sitten menet kirpputorilta ostamaan halvimman villapaidan (50 cent), purat sen ja kudot itsellesi sellaiset sukat jotka voi parsia. V tun vajaa.

Koska olet itse käynyt viimeksi kirppiksellä katsomassa, mitä VILLApaita maksaa?

Vierailija
107/158 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin leikkaamaan varpaankynnet. Tähän on tultu. Nyt olen nälissäni ainakin 2 viikkoa. Huudan kurkkusuorana apuva.

t. elätti se valitti

Vierailija
108/158 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä olet ollut vuosikausia toimeentulotuen varassa?

Siksi koska muut tuet ovat sen verran pieniä että tarvitsee toimeentulotukea niitä paikkaamaan.

ap

Mitä varten elät?

Vierailija
109/158 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouduin leikkaamaan varpaankynnet. Tähän on tultu. Nyt olen nälissäni ainakin 2 viikkoa. Huudan kurkkusuorana apuva.

t. elätti se valitti

Hallituksen vika. 

Vierailija
110/158 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. elätti se valitti

Hallituksen vika. 

Olisi sukat säästynyt jos olisi leikattu ajoissa!

Vierailija
111/158 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihinmeno auttaa tuohonkin "vaivaan".

Vierailija
112/158 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oisit ostanut eurolla yhden sukkaparin tai 0,50€ lanka ja neulasetin niin oisit saanut syödä lopuilla rahoilla.

Ei ole myytävänä eurolla sukkaparia!

Olisin ostanut.

Ostin sen halvimman vaihtoehdon. 1 pari olisi maksanut 4e.

Ap

Saiturin pörssissä on euron sukat ja hyvää laatua vielä! 

Vierailija
113/158 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä työtön pärjää ilman sukkiakin. Kustammehan veronmaksajat sulle lämpöisen ja vedentuloisen kodinkin. Opettele neulomaan sukkia. Langan loppuja saa halvalla kirpputorilta.

Pärjää toki ja ilman kotia ja vettäkin. Ihana tuo sinun kirpputori-langanloppu- vinkkisi. Voi, että miten suloinen olet! Kokkaremussukka

Vierailija
114/158 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko töihin menoa harkinnut?

Vierailija
115/158 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

temusta saa halvemmalla

Vierailija
116/158 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et käyttänyt niitä reikäisiä sen kuukauden verran? Reikäisyen sukkien käyttöön ei tietääkseni ole kukaan viel kuollut.

Vierailija
117/158 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaista se on kun viimesijaisesta etuudesta leikataan 30%!! Elin vuosia täydellä toimeentulotuella ihan OK, ja se on osoitus siitä että kykenen taloudenhoitoon!!!

Ap

Toimeentulotuella ei kuulu elää vuosikausia. Se on viimeinen vaihtoehto ja tarkoitettu väliaikaiseksi ratkaisuksi.

Systeemin vika että se muodostuu pitkäikaiseksi, kun muut tuet ovat niin pienet...

Ap

Juu. Toimeentulotuki pitäisi rajata esimerkiksi maksimissaan 3 kk:n pituiseksi. Siinä ajassa jo ehtii järjestää asiansa. Yleensä toimeentulotuen alentamisen syy on, että ei osallistu työllisyyspalveluihin tai kieltäytyy tarjotusta työstä tai on opiskelija mutta opinnot eivät edisty. Juurisyy on usein mielenterveysongelma tai päihderiippuvuus. 

mulla sen pitkään jatkuneen tttuen tarve johtuu hoitamattomasta kilpirauhasen vajaatoiminnasta. Suomessa ei vaan saa hoitoa. Ei ole mt-ongelmaa, ainakaan toistaiseksi, ei riippuvuutta yhtään mistään päihteistä.

Vierailija
118/158 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. elätti se valitti

Kiinnostaisi tietää, että saatko tyydytystä myös eläinten kiusaamisesta, kun ihmisten huono-osaisuus näyttää sinulle suurta hupia?

Vierailija
119/158 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko töihin menoa harkinnut?

E-e-en! Mitä se tarkoittaa? Pthyi! Varmaan samanlaista puujalkaaa, kuin sinun superlahjakas älynpurkauksesi.

Vierailija
120/158 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matsmartilla ollut jo pitkään 5 parin nilkkasukkapaketteja ja 5 parin pitkiä sukkia hinnalla 1-3 e, merkki Pierre Robert. Koot 38-40 sekä isompia kokoja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi