Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuntoutuskurssien ja sopeutumisvalmennuksien järjettömyys

Vierailija
13.12.2024 |

Tuetuista lomista ok jo keskusteltu mutta sohaisen muurahaispesään. Onko muita kenen mielestä tällä yhteiskunnalla ei ole varaa eikä tarvetta kaikenlaisille viikon lomasille kuntoutuksen tai sopeutumisen vuoksi. Nämä toiminnot on helppo nykyisin tehdä omalla paikkakunnalla ja verkossa. 

Kuinka voidaan joillekin tarjota täysi ylläpito viikoksi samalla kun meillä ei pääse leikkauksiin tai hoivakoteihin?

Vertaistukea on saatavilla todella hyvin netistä. Lähipiirissäni nämä lomaset on vain ilmaisia lomia kylpylässä ja toki se mahdollisuus käytetään, itsekin käytin.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nuo kyllä aika turhia.

T. Sopeutumisvalmennuskurssille osallistunut

Vierailija
2/7 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä ei ollut muuta hyötyä kuin ilmainen ruoka. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä paljon järkevämpää ja taloudellisesti kannattavampaa on antaa ihmisten päätyä heti kerrasta työkyvyttömiksi sairauksiensa takia. Kuntoutukset on siis niin huuhaata, ettei mitään rajaa.

Toki jos työkykyä halutaan tukea, niin se voidaan tehdä näppärästi yksilökuntoutuksilla. Kerrotaan samat asiat jikaiselle erikseen. Se on ihanan kallista. Sehän on silkkaa säästöä, eiku...

Vierailija
4/7 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä joudun leikkaukseen, sillä en saanut kuntoutusta silloin kun vaivan eteneminen oltaisiin voitu vielä pysäyttää oikeanlaisella kuntoutuksella. Se kuntoutus olisi ollut paljon halvempaa kuin leikkaus.

Vierailija
5/7 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ystävä, joka sairastaa vaikeaa reumaa. Nyt hänen 10 -vuotias lapsensa sairastui samaan. Oli minusta ihan kiva, että pääsivät sopeutumislomalle yhdessä. Myös leskeksi jääneille olleet mieluisia, kun usein leskeytymiseen liittyy yksinäisyys. 

Vierailija
6/7 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntoutus ja ennaltaehkäisy on mielestäni fiksua. Mutta "väärään sairauteen" sairastuneena, joskus hieman ihmetyttää, kun toisessa yhtä hankalassa (tai ehkä vähemmänkin) on ties mitä kuntoutusta, vertaisryhmää ja tukea.

Mutta omassa taas ei tuollaisista tietoakaan. Itse sairaudenhoidon ja tutkimukset joutuu maksamaan yksityisellä omasta pussista, kun julkinen ei harvinaisempaa sairautta edes tunnista olevan olemassa tai osaa tai näe tarpeelliseksi tehdä mitään. Kuntoutuskursseista tai tuesta voi vaan haaveilla, sellaisia ei ole olemassa. Osaava fysioterapeutikkin pitää etsiä ja maksaa itse, jos on varaa. 

Vierailija
7/7 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluan viikon kuntoutuslomalle Espanjaan yms. Mulla on atopia ja vaikka mitä