Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saattaa tulla jopa -30 pakkasia, pakkasilma voi olla vaarallista keuhkoille

Vierailija
13.12.2024 |

Suojaatteko keuhkot kovilla pakkasilla? Käytättekö pakkasmaskia (käytännössä kommandopipo) tai jotain muuta ratkaisua siihen? Kysymys on toki vain niille jotka kulkevat kävellen tai polkupyörällä. Autoilijoita aihe ei koske.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin, tai pysyn sisällä.

Vierailija
2/39 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkki

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikoiksi on menneet suomalaiset

Vierailija
4/39 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harva noissa pakkaslukemissa ulkona pitkiä aikoja oleilee.

Vierailija
5/39 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ilmiselvästi jos pyöräilee tai muuten hengästyy kovalla pakkasella, kannattaa joku riepu olla hengitysteiden suojana. Pakkasmaskin käytöstä ei kokemusta. Kyllä siihen suun ja nenän eteen jo vaistomaisesti vetää huivia 30 asteen pakkasessa, vaikka olisi kävellenkin liikkeellä, eikä sen vuoksi että ilman olisi vaarallista, vaan se nyt vaan tuntuu epämiellyttävältä kun sieraimet ja kaikki jäätyy.

Vierailija
6/39 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heikoiksi on menneet suomalaiset

Ennenvanhaan moni sai kovilla pakkasilla hengitysoireita ja jopa vaurioita ihan siinä missä nykyäänkin. Nykyään on keksitty apuvälineitä monenlaisiin ongelmiin. Järkevät niitä käyttävät, tyhmät leikkivät sankaria ja kituuttavat ilman.

Vierailija
7/39 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linkki

Lokki, etsippä itse, ihan sisälukutaidolla!

Vierailija
8/39 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

-30, niin minä en kyllä ole töihin menossa. Ihan vapaapäivän olen aina silloin viettänyt. Ei mitään takeita, että autokaan jaksaa niillä pakkasilla. 60km työmatka/suunta

Vierailija
9/39 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengitysilman lämmitin + tuubihuivi on kuulemma hyvä ratkaisu esim. työmatkapyöräilijöille.

Vierailija
10/39 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Elokapina edelleen protestoimassa liian lämpimiä ilmoja? Vai onko se nykyään vain pro-palestiina -toimija niin kuin Gretakin?

Vierailija
11/39 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskee autoilijoita sen verran että jos ajaa kovien pakkasten aikaan pitkää matkaa, niin kannattaa takapenkillä pitää kunnon toppavaatteita mukana. Auto kun hyytyy matkan varrelle niin todennäköisesti ei ole ainoa hyytynyt auto (eli hinausliikkeet ovat täystyöllistettyjä). Vilu tulee nopeasti siinä kylmässä autossa odotellessa.

Vierailija
12/39 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui hitto.

Muistan kun yhtenä jouluna oli pakko lähteä lenkille 25 asteen pakkasessa :D kolme kerrosta vaatetta päällä ja silmäripset jäätyi, naamasta ei juuri silmien lisäksi muuta nähnyt.

Ei se erityisen nautinnollista ollut.

Vierailija
13/39 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiralle tossut jalkaan lyhyen ulkoilun ajaksi ja muuten ollaan lähinnä sisällä. 

Vierailija
14/39 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla hengitys oireita ole ollut kovilla pakkasilla, mutta näpit on ollut niin jäässä, että hyvä kun saa avainta käännettyä ja oven avattua. Nykyiset vuorellisetkin hanskat ovat surkeita. 

Vierailija
15/39 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

-30c voi olla lapissa mutta tänne eteläsuomeen luvattu -10c. 

Pakkannen tekee hyvää keuhkoille ja pakkanen piristää kummasti. Oikeastaan ainoa terveyshaitta joka vaivaa minua talvella on se että ihoni on todella kuiva.

Vierailija
16/39 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ulkoile alle -20 asteessa, koska ei onnistu mun koirilta noin kylmässä kuin pika pissitykset. Jos olen hetkellisesti ulkona -30 niin kaulaliina on suun edessä. Talvi -86-87 oli Turussa pitkään -25, jopa -30  kun kävin abivuotta keskustassa. Tulin kauempaa ja seisoin avonaisen pellon laidalla olevalla pysäkillä joka aamu odottamassa bussia ( ei katosta). Tuntui pieneltä kuolemalta. Pipon päälle olin käärinyt pitkän ja leveän kaulaliinan, olin muumiona nousemassa bussiin. Varpaat jäätyi tosi pahasti päivittäin.

Vierailija
17/39 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ainaista "voivottelua", asia "voi" olla sitä tai se "voi" olla tätä, ihan mielikuvituksesta väkisin keksittyjä "skenaarioita" joita ei oikeassa elämässä tapahdu koskaan, tai juuri koskaan, ja tämä sitten määritetään koskemaan kaikkia vain tällaisen ääriharvinaisen, kerran miljoonassa vuodessa -tapauksen vuoksi. Idioottimaista hysteriaa ja draamailua, ei mitään järkevää touhua prkl enää nykyaikana, stana että minua ottaa tällainen paska aivoon rankasti!

Kunpa olisi taas 80-luku, kun suomalaiset olivat vielä järjissään ja nauroivat näille amerikkalaisten lakimiesten keksinnöille...

Vierailija
18/39 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linkki

On sulla housuissas

Vierailija
19/39 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keuhkot räjähtää kovassa pakkasessa, kuten tässä leffassa todistetaan.

Lets be careful out there !

https://www.imdb.com/title/tt5362988/?ref_=nm_flmg_job_1_cdt_t_10

Vierailija
20/39 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahhh nauran,nyt varjossa +32 cebu filput klo1:42 pm

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi