Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suloisen lapsenlapseni pönttö on pötö

Vierailija
12.12.2024 |

Täällä on ollut juttuja lukemisen vaikeudesta. Kaikki omat lapseni oppivat lukemaan ennen koulua. Itse luin 4v. Lapsenlapseni Susa jota on keskoisuutensa takia tutkittu kovasti löytämättä erikoista on muuten söpö kiltti iloinen7v mutta eskarissa ja koulussa huomattiin lukuvaikeus. Hän on ihan hyvä muissa aineissa.

Tuskaisesti yrittää tavata. Syksyn aikana jo pienet sanat sujuu  kuten talo kukka kuusi omena. Kesällä ei osannut. Leikimme nyt viikonloppuna piilotusleikkiä missä kirjoitimme karkin tms piilopaikan paperille. Hän ymmärsi minun sauna/keittiö/lelukori sanat mutta oma kirjoittaminen on vaikeaa. Hän oli piilottanut karkkini ison kukkapöntön viereen jota sanon pöntöksi. Mutta Susa kirjoitti PÖTÖ. 

Miten lukeminen voi olla näin vaikeaa. Nyt on käyty jo 4kk koulua. Monet lukee jo. En odota Susalta ihmeitä mutta miten hän selviää elämästä kun alku näin takkuista. Miten lukeminen voi olla näin vaikeaa. Susa saa 2t lukemisen erityisopetusta mutta hidasta on.

Huolestunut grandma

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan Susa edistynyt kesästä mutta totta että lähes kaikki ekaluokkalaiset osaavat lukea 4kk jälkeen. Mutta Ruotsin kunkkukin kirjoittaa knugen Po. Knugen.

Vierailija
2/9 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän Mirkku 7v lukee jo mummolle Hesaria ääneen. Pääministeri tekee budjettia.....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen pitäisi kuunnella sanan äänteitä 

Vierailija
4/9 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lapset eivät opi yhtä nopeasti, anna aikaa. Itse opin lukemaan vasta 3. luokalla. Lukihäiriö. Ei vaikuttanut myöhempään elämääni.

Vierailija
5/9 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä ole koulun puolesta vammaiskuntoutusta.

Vierailija
6/9 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkkia opetukseen. En antaisi karkkia. Porkkanaa paprikaa kurkunpaloja.

Vierailija
7/9 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika pötö tuntuu olevan grandmankin pönttö.

Vierailija
8/9 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP. Pötö olen

Vierailija
9/9 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja trollihan tämäkin taas oli. Pötö ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän