Mitä sanot ystävällesi, joka tunnustaa pettävänsä miestään?
Aiemmin olin lapsellinen ja annoin ystäväni tehdä mitä tykkäsi. Saatoin jopa kysellä lisää miehestä ja tavallaan mennä mukaan sellaiseen vehkeilyyn.
Nykyisin pistän stopin sellaiselle käytökselle ja sanon suoraan, että sellainen on väärin.
Kommentit (10)
Niin kauan olen puuttumatta toisten yksityisiin asioihin. En ole veljeni vartija, en ole se, joka heittää ensimmäisen kiven, teen itsekin virheitä elämässän, en voi mennä tuomitsemaan toisten edesottamuksia. Enkä sentään ole niin mentaalisesti rajoittunut ihminen, että minua häiritsisi/vaivaisi se, mitä toiset elämällään tekee.
Eiköhän me kaikki pyritä vaan kohti jonkinlaista sisäistä tasapainoa, tyytyväisyyttä, onnea, jokainen etsii sitä omalla tavallaan, eri teiden/virheiden kautta. Kaikki se kuuluu elämään ja kukaan vähänkin älykkäämpi ihminen ei ryhdy kenenkään tuomitsijaksi.
Paras ystäväni petti miestään ja minä nuorena ja hölmönä jopa tapasin tämän miehen myös! Hävettää oma käytös ja pyysin ystävän mieheltäkin omaa osaani anteeksi sen jälkeen kun he olivat oman kriisinsä selvittäneet.
Nykyään olen sitä mieltä, että en hyväksy pettämistä keneltäkään enkä aio valehdella kenekään puolesta. Jos siis on pettämässä, ei kannata kertoa minulle. En mene puolisoille soittelemaan, mutta jos minulta kysytään, en myöskään valehtele.
Onko muilla ystävän pettäminen vaikuttanut ystävyyteen?
Minusta tuntuu, että oman mieheni pettämisen selvittyä en ole voinut puhua asiasta tälle ystävälleni, sillä hän on tavallaan " pettäjien puolella" (johtuu kyllä varmaan siitä, että hänellä on edelleen aika vapaamielinen kuva heidän parisuhteestaan eikä hän oikeastaan pidä pettämistä minään.
Ja tulkittavissa hyväksymiseksi.
Minusta sinä et ole hyvä ystävä, toivon ettei minulla olisi kaltaistasi ystävää johon en voisi tuon enempää luottaa.
Jos ystäväni mies ei olisi minulle läheinen, niin en ryhtyisi kantelemaan.
Jos taas ystävän mies olisi myös minun ystäväni/läheinen, niin vaatisin ystävääni kertomaan ja selvittämään asia miehensä kanssa, koska muutoin minä kertoisin.
antaisin hänelle armonaikaa 2 viikkoa kertoa asia miehelleen tai sitten minä kerron.
En voi sietää uskottomuutta parisuhteessa.
Vierailija:
antaisin hänelle armonaikaa 2 viikkoa kertoa asia miehelleen tai sitten minä kerron.En voi sietää uskottomuutta parisuhteessa.
Olen edelleen sitä mieltä, että ihminen saa tehdä omalle elämälleen mitä haluaa, jos ei syyllisty laittomuuksiin/rikollisuuteen, se asia on erikseen, sellaisesta on ilmoitusvelvollisuus.
Mutta pillupoliisit, heidän oma elämänsä ei yleensä suju kovinkaan hyvin; ovat pohjattoman katkeria omista valinnoistaan, seksi ei suju, orgasmeja eivät saa jne...
mennään kertomaan miehelle jos vaimo pettää. siis jos tämä nainen on sinun ystäväsi ja luotamuksella asiasta kertoo. ei mulle tulisi mieleenkään pettää ystäväni luottamusta kertomalla asiasta mihelle. pettämistä en hyväksy mutta jos joku mulle luottamuksella tollaisen asian kertois ei ole mun asiani sitä kertoa eteenpäin.
Mutta jos ystäväni mies olisi minunkin ystäväni, niin en vain siedä sitä hän joutuu tuollaiseen paskamaiseen tilanteeseen. Pettäminen kun ei ole ketään kohtaan oikein.
Ymmärräthän kuitenkin, että pettämisessä ei varsinaisesti tehdä omalle elämälleen mitään, vaan viedään pohja sen puolison elämältä..?
Vierailija:
Olen edelleen sitä mieltä, että ihminen saa tehdä omalle elämälleen mitä haluaa, jos ei syyllisty laittomuuksiin/rikollisuuteen, se asia on erikseen, sellaisesta on ilmoitusvelvollisuus.
Mutta pillupoliisit, heidän oma elämänsä ei yleensä suju kovinkaan hyvin; ovat pohjattoman katkeria omista valinnoistaan, seksi ei suju, orgasmeja eivät saa jne...
Mulla on yksi ystävä, joka on tainnut pettää joka suhteessaan. Muille ystävilleni sanoisin varmaan aika suoraan, että pettäminen on mielestäni väärin ja yrittäisin saada heidät korjaamaan välinsä miehensä kanssa. Mutta tämä yksi...
Olen pitkien suhteiden puolestapuhuja ja sitä mieltä, että yhden kanssa asiat katsotaan loppuun asti, ennen kuin aloitetaan mitään uutta. Mutta tämä yksi ystäväni ei mielipidettäni kysele, vaan mainitsee " uudesta onnestaan" jossain sivulauseessa ja yleensä tilanteessa, jossa siihen ei voi heti puuttua. En oikein tiedä, mitä hänelle voisin sanoa. Toisaalta haluan tukea nimenomaan tätä ystävääni, en hänen miehiään. Hankala tilanne...