Olen raskaana ja tänään selvisi että lapseni isällä on 25000 euroa pelivelkoja ulosotossa
Ollaan oltu yhdessä kaksi vuotta eikä hän ole kertonut minulle mitään tuosta. Ei sitten mitään.
Kommentit (105)
Onneksi asia ei kosketa mua millään lailla
Peliriippuvaisten määrä ulosotossa on kasvanut. Veikkauksella pyyhkii hyvin.
Olin raskaana, kun selvisi, että miehellä on 160 000 Euroa ulosotossa ja lisäksi tuomio verorikkomuksesta. Ei siis veropetoksesta vaan verorikkomuksesta, mutta yhtä kaikki asia oli shokki. Olimme tunteneet aika vähän aikaa, joten en ollut huomannut noita asioita. Ja itse en ole saanut elämässäni kuin yhden ylinopeussakon, hoitanut aina raha-asiat hyvin jne. Kyllä söi. Kaikki hajosi käsiin sillä hetkellä. Tajusin, että mies on raha-asiansa pilannut ja talousrikoksesta tuomittu.
Mutta enhän mä raskaana voinut erotakaan, kun muuten rakkautta riitti. Tuomiojutun paperit olen lukenut ja kyse ei ole kovin isosta asiasta. Uskon miestä, kun kertoi olevansa olleen uupunut ja ei vaan jaksanut enää hoitaa asioita, kun kaikki levisi käsiin. Hyvä ystäväni silloin tsemppasi, että kyse ei ole petoksesta vaan alemmasta tasosta, joten anna olla. No, oli miten oli. Asia unohdettiin. Sitten oli ne velat. Ekat vuodet minä sitten tein kaikki sopimukset, otin vastuun taloudesta jne. Miehen sain velkasaneeraukseen ja sitten kaikki oli ohi. Velkasaneeraus päättyi 16 vuotta sitten ja olemme edelleen yhdessä. Tästä kaikesta on nyt aikaa 24 vuotta. Ei ole sittemmin ollut ongelmia. Täytyy kyllä myöntää, että mies on leväperäinen raha-asioissa eli minä vahdin meidän rahoja. Mutta yhtään laskua ei ole mennyt edes perintään meidän yhdessäolon aikana ja mukava talo, vähän sijoituksia ja kaikki nyt hyvin.
Tuollainen on hirveä rasite yhteiselämälle, ettei voi luottaa toiseen raha-asioissa. Todella raskasta kantaa kaikki taloudellinen vastuu yksin. Miehen pitäisi luopua kaikista tileistä ja antaa sinun hoitaa kaikki raha-asiat, niin ettei hänellä olisi mahdollisuutta pelata tai ottaa velkaa mistään.
Avio-oikeus koskee kaikkea omaisuutta, paitsi jos on avioehto, tai perintö joka on suojattu testamentilla. Avioliiton aikana molemmat omistavat oman omaisuutensa. Muuten eron tullessa puolisoiden kaikki omaisuus lasketaan yhteen, sitten vähennetään velat. Loppu jaetaan kahtia. Jos toisella puolisolla ei ole kuin velkaa, toinen joutuu luovuttamaan omaa omaisuuttaan tasinkona.