40 astetta lämpöä kuumemittarin mukaan, mutta
Kuumemittari näyttää, että lämpöä olisi 40 astetta, mutta olo ei ole varsinaisesti kuumeinen. Olin töissä tavallista väsyneempi ja kotiin tultua oli vilun väristyksiä ja vähän sekava olo, mutta yllätyin, kun kuumemittari näytti noin paljon. Miten voisin testata onko mittari rikki? Kyseessä digitaalinen kuumemittari.
Kommentit (22)
Mä en koskaan käytä digitaalisia lämpömittareita. Näyttävät mitä sattuu. Käytän perinteistä elohopeamittaria.
Vierailija kirjoitti:
40 astetta kuumetta ja sittenkin jaksaa kirjoitella Vauvalle.
Luitko aloitusta? En itsekään usko, että tuo lukema voi pitää paikkaansa vaan epäilen, että mittari on rikki.
Vierailija kirjoitti:
Porvoon mittari
Ilmeisesti. En usko, että lukema voi pitää paikkaansa.
Mulla oli kerran 39. Jotain. Melkein 40 piti lähteä kesken vuoron päivystykseen. Kun niin huono olo.
Noin kova kuume voi tuoda eteerisen olon, ei välttämättä tunnu kuumeelta samalla lailla kuten 38.
Vierailija kirjoitti:
Käytä kinkkumittaria.
En omista sellaista.
Mulla 38 ja en kyllä jaksa muuta kuin maata peiton alla ja ottaa välillä puhelimen hetkeksi (muutama minuutti) käteen, kunnes taas pakko laittaa tää pois ja silmät kiinni. Olen kuunnellut jotain ohjelmia, niin ei tarvi olla silmät auki tai pitää kädessä mitään.
Mulla on kolme digitaalilämpömitaria ja ne kaikki näyttää eri lukemia. Tein testit heti peräkkäin. Erot oli jopa 1,5 astetta.
mittaa vaikka kolme kertaa peräkkäin, laitat mittarin tarkasti samaan kohtaan ja pidät sitä tarkasti yhtä kauan
jos se näyttä joka kerran saman tuloksen, niin ei välttämättä ole rikki
Minulle kova kuume aiheuttaa jonkun tyyntä hurrikaanin keskellä-ilmiön. Kuumeen nousu ja lasku tuntuu kamalalle, mutta ehkä se korkea kuume jotenkin lamaannuttaa tuntemukset
Vierailija kirjoitti:
Mä en koskaan käytä digitaalisia lämpömittareita. Näyttävät mitä sattuu. Käytän perinteistä elohopeamittaria.
Eipä taida saada mistään enää elohopeamittareita
Vierailija kirjoitti:
Noin kova kuume voi tuoda eteerisen olon, ei välttämättä tunnu kuumeelta samalla lailla kuten 38.
Tätä mietin itsekin, että enkö nyt vain tunnista, että lämpö on vaarallisen korkea vai onko vika mittarissa. Ei olo ole ihan tervekään, mutta ei noin kuumeinenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä taida saada mistään enää elohopeamittareita
Mulla on niitä kolme. Saa varmaan sellaisia mittareita, jossa on joku muu neste sisällä.
toisia digimittreita pitäisi pitää kainalossa äänimerkinkin jälkeen. joskus ihmettelin miten oma mittarini näyttää aina lukemia tyyliin 35,7, kun on selvästi kuumeinen olo ja äänimerkki silti kuului, mutta se jääkin mittaamaan vielä äänimerkin jälkeen. Sitten alkoi tulla oikeansuuntaisia tuloksia, kun pidin sitä kainalossa viisi minuuttia (testasin joskus vanhan elohopeamittarin kanssa ja sitten vähän uudemman kolmannen mittarin kanssa) tämä nyt ei liity ap:n kysymykseen sinällään, koska hänen mittarinsa näytti jo selkeitä kuumelukemia, mutta kun tuolla joku kirjoitti, että hällä olevat kolme mittaria näyttivät kaikki eri tulosta, niin se voi johtua siitäkin, että kahta ei olekaan pidetty tarpeeksi kauan mittaamassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä mietin itsekin, että enkö nyt vain tunnista, että lämpö on vaarallisen korkea vai onko vika mittarissa. Ei olo ole ihan tervekään, mutta ei noin kuumeinenkaan.
Varminta varmaan kun otat kuumetta alentavan lääkkeen reilun nesteen kanssa ja rupeat nukkumaan. Kyllä yö näyttää mihin suuntaan on menossa.
korkea kuume ei välttämättä aina ole kovinkaan rajuoireinen. sanoisin, että mainitsemasi sekava olo töistä tullessa on kyllä yksi aina vahva indikaatio korkeaan kuumeeseen, varsinkin kun vilnväreitäkin oli. voihan se sekava olo kertoa jostain muustakin, mutta kun mittarikin näyttää kuumetta, niin eiköhän se siitä ole tullut
Parasetamolia ja nukkumaan. Aamulla saattaa olokin tuntua sairaalta. Muista juoda, kuume lisää nesteen tarvetta.
40 astetta kuumetta ja sittenkin jaksaa kirjoitella Vauvalle.