Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toimiiko mikään deodorantti/antiperspirantti oikeasti lähellekkään luvattuja "tunteja"?

Vierailija
11.12.2024 |

Onko se normaalia, että käytännössä mikään deodorantti/antiperspirantti ei pidä edes koko päivää hien hajua? Jos aamu kasilta suihkun jälkeen laitan deodoranttia karvattomiin kainaloihin, niin noin kolmen aikaan kainalot vähän jo haisevat. Ei ole väliä onko oikein hikoiltu päivän aikana, vai makoiltu vain kotona. En ole kokeillut tosin apteekista saatavia oikein vahvoja dödöjä? Pitäisikö?

Mitä raikkaalle tuoksuvat/tuoksuttomat käyttävät, kun eivät haise yhtään hielle koko päivän aikana?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki 24h deodorantit sisältävät alumiinia joka aiheuttaa syöpää. En suosittele. Käytä mäntysuopaa niin lähtee maalaisen haju sinusta pois..

Laitapa lähde tälle "alumiini aiheuttaa syöpää" -väitteelle.

https://marianordin.blog/deodoranteista-jopa-seitseman-kymmenesta-sisal…

Ole hyvä. Melko juntti olet kun et itse osaa googlea käyttää tai siriltä kysyä.

En klikkaa Maria Nordinin blogiin johtavaa linkkiä. Löytyykö mitään vähääkään luotettavaa lähdettä väitteelle, jonka mukaan alumiini aiheuttaa syöpää? Maria Nordin on kaukana luotettavasta. 

Vierailija
22/51 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ap huomioon että jotkut ihmiset haistaa sitä kainalon ihoa ja jotkut on vaan että freesiä on kun ei haise vaatteiden läpi. :D Eli toiset ovat tarkempia kuin toiset. Ei mulla mikään "48h" dödö pidä kuin korkeintaan aamusta iltaan, 48h varmaan toimii JOS kriteeri on se ettei löyhkää vaatteiden läpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä pitääkö paikkansa, mutta jostain joskus luin / kuulin, että antiperspirantti pitäisi sivellä mieluiten illalla suihkun jälkeen iholle. Aamudödötys ei siis ole yhtä tehokasta jostain syystä?!?

Oman elämänkokemukseni perusteella sanoisin, että jos antiperspirantti ei tehoa, niin jossakin on vikaa... hormonit, terveydentila, ruokavalio tms. Kyllä sen pitäisi normaalisti estää  hien haju. Itselläni antiperspirantti pitää jopa pari päivää, jos en jaksa käydä joka päivä suihkussa. Ja ihan perusrexonalla mennään.

Minusta tuntuu että iän myötä hiki on alkanut haista enemmän,  ehkä myös vuosi sitten laitettu hormonikierukka vaikuttaa, vaikka muuten se onkin parantanut elämänlaatua. Esim tissihiki on alkanut haista kamalalle. Mutta minkäs teet kun hormonitoiminta muuttuu? Muita muutoksia ei terveydentilassa ole tapahtunut. 

Olen huomannut samaa. Vaihdevuodet saavat ihon ja myös hien haisemaan erilaiselle. MUTTA pakko sanoa, että myös ruokavaliolla on osuutta asiaan... esim. runsaasti sokeria ja valkoisia jauhoja sisältävää sontaa monta päivää vedettyä elimistössä taitaa kuhista hiivan tapaista, joka aiheuttaa osaltaan sen äitelän pahan hajun. Terveellisesti kun syö, niin ei tule samaa efektiä niinkään.

Vierailija
24/51 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LAIHDUTA!! Miksi te läskipallot ette ymmärrä, että läski hikoaa kuin märkä sieni? Mene lenkille koska et töihinkään kelpaa mihinkään. !

Näinpä.

Normaalit ihmiset eivät hikoile kuten nämä laardipersiit. Naisten hiki muuten haisee huomattavasti pistävämmälle kuin miesten joka on kliininen fakta.

Vierailija
25/51 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki 24h deodorantit sisältävät alumiinia joka aiheuttaa syöpää. En suosittele. Käytä mäntysuopaa niin lähtee maalaisen haju sinusta pois..

Siis lähdettä kysyttiin. :D Nauroin ääneen.

Ohis

Niin minäkin nauroin :D 

T. Alkuperäinen kysyjä

Vierailija
26/51 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimmassa tapauksessa ylenpalttinen hikoilu saattaa olla jopa syövän oire.

Vierailija
27/51 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aikuinen. Ei ole pimppiä vaan uloke mutta karvoitus tekee ongelmia karvoituksen koska tekee karvanjuureen tulehdus tai muuta mutta ei ole sukupuolitauti.. Ehkä minulla on syöpä. En ole työterveyteen ehtinytkään. Antaa mennä vaan nyt ja se siitä sitte 

Vierailija
28/51 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa, että kuivatatte kainaloiden ihon ennen kuin sutaisette antiperspirantin iholle. Jos väliin jää vesikelmu, ei "dödö" pääse imeytymään ihoon.

Ja alumiinittomat ovat teholtaan huonompia. Itse käytän alumiinittomia lähinnä "kotipäivinä" kun ei ole niin kauheaa, vaikka dödö pettäisi kesken päivän. Töihin laitan aina edeltävän iltana kunnon antiperspirantit eikä ole ollut ongelmia.

Vierailija
29/51 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta apteekista Absolut Torria. 

Tämä on paras, mitään muuta en oke käyttänyt vuosikausiin. 

Vierailija
30/51 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta apteekista Absolut Torria. 

Tämä on paras, mitään muuta en oke käyttänyt vuosikausiin. 

*ole 

Vierailija
31/51 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse laitan illalla suihkun jälkeen Doven dödöä ja pitää seuraavankin päivän. Mulla on karvat. :D

En tiedä olisiko eri asia jos pitäisi koko päivä tehdä jotain ruumiillisesti raskasta.

Aikuisilla yleensä on karvat. Niillä on tarkoituksensa. Estävät mm hien hajua ja toisaalta myös hiekan menemistä pimppiin. 

Karvat ei todellakaan estä hien hajua vaan päin vastoin. En itse tahtoisi sheivata kainaloitani, mutta on vähän pakko koska muuten hiki alkaa haista paljon nopeammin. 

Olen eri. En tiedä onko tässä sitten eroja koska mulla nimenomaan on parempi kun on karvat! Dödö pitää paremmin. Silloin kun ei ollu karvoja niin kainalot tuli helpommin märiksi.

Vierailija
32/51 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En klikkaa Maria Nordinin blogiin johtavaa linkkiä. Löytyykö mitään vähääkään luotettavaa lähdettä väitteelle, jonka mukaan alumiini aiheuttaa syöpää? Maria Nordin on kaukana luotettavasta. 

Olet oikeassa. Maria Nordin on vegaani ja nainen joten luotettavuus on lähemmäs nollaa. Muistaakseni myös SDP kannattaja joten 👎.

Vierailija
33/51 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse laitan illalla suihkun jälkeen Doven dödöä ja pitää seuraavankin päivän. Mulla on karvat. :D

En tiedä olisiko eri asia jos pitäisi koko päivä tehdä jotain ruumiillisesti raskasta.

Aikuisilla yleensä on karvat. Niillä on tarkoituksensa. Estävät mm hien hajua ja toisaalta myös hiekan menemistä pimppiin. 

Karvat ei todellakaan estä hien hajua vaan päin vastoin. En itse tahtoisi sheivata kainaloitani, mutta on vähän pakko koska muuten hiki alkaa haista paljon nopeammin. 

Olen eri. En tiedä onko tässä sitten eroja koska mulla nimenomaan on parempi kun on karvat! Dödö pitää paremmin. Silloin kun ei ollu karvoja niin kainalot tuli helpommin märiksi.

Minulla sama efekti. Juntit eivät vain ymmärrä , että kaikella on tarkoituksensa. Jopa kulmakarvoilla..vaikka ne piirretyt kulmat hauskoja ovatkin.

Vierailija
34/51 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toimii vain Vichy. Kestää luvatun ajan.

Vierailija
35/51 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut kauhea hikipinko. Kokeilin varmaan kaikki apteekin antiperspirantit läpi. Nykyään käytän Nivean Dry comfort 72h deodoranttia, eikä enää hiki lennä samaan tapaan. Ei enää sotkuisia paidankainaloita eikä hienhajua. Ihan mahtava tuote, suosittelen kokeilemaan!

Vierailija
36/51 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän Rexonan 72h dödöä eikä haise edes hikisen työpäivän jälkeen. Pesuaine sellainen että pesee kainalot hyvin ja tuo dödö. 

Mulla rexona 48h, black&white, pesen kainalot hajusteettomalla saippualla, ei haise hiki.

Vierailija
37/51 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Triple dry. Riittää kun laittaa joka toinen pv (joskus joka 3.)

Garnier 72h on kans hyvä, mutta muistelen laittaneeni joka päivä. 

Hikoilen suht paljon. Triple drylla ei haise kainalo edes jumpassa tai salilla topissa. 

Vierailija
38/51 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yleensä tervannut kainaloni ja vaikutus kestää noin viikon , koska yleensä saunassa terva aina rapisee pois.

Vaimoni, Irma Annikki käyttää puolestaan päreitä, mutta käytännössä hän polttaa ne viimeistään parin päivän sisällä.

Enoni, Eenokki Olavi käytti ketunhäntää ja sehän toimi aika lystikkään tehokkaasti.

Yksi hyvä konsti on sivellä kainaloon voita, sitä vähäsuolaista , ihan reilusti kun sipaisee niin ei kyllä hiki haise. Huonopuoli on tietysti, että vähän se tahraa puseroa.

Naapurin Terttu on ratkaissut asian ihan naisten siteillä. Ovat imukykyisiä ja ikäänkuin imevät hien itseensä. Mutta hän on lihava täti joten se ei ihan normi yyhhoo naiselle sovi, he kun ovat tunnetusti melko hoikkia.

Vierailija
39/51 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän Rexonan 72h dödöä eikä haise edes hikisen työpäivän jälkeen. Pesuaine sellainen että pesee kainalot hyvin ja tuo dödö. 

Minulla Rexona Maxim power. Kamalaa liisteriä, mutta toimii.

Absolut torr apteekista myös 

Vierailija
40/51 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ollut kauhea hikipinko. Kokeilin varmaan kaikki apteekin antiperspirantit läpi. Nykyään käytän Nivean Dry comfort 72h deodoranttia, eikä enää hiki lennä samaan tapaan. Ei enää sotkuisia paidankainaloita eikä hienhajua. Ihan mahtava tuote, suosittelen kokeilemaan!

Eihän sana hikipinko tarkoita runsaasti hikoilevaa ihmistä.