Teetkö koskaan mitään oikeasti merkityksellistä?
Henkilökohtaisesti tunnen vain muutaman henkilön, joiden työ on millään tavalla merkityksellistä, enkä todellakaan itse kuulu heihin joiden työllä on merkitys. Emmekä vapaallakaan tee mitään sellaista. Toki minun määritelmä merkitykselliselle eroaa varmasti monien teidän määritelmästä. Jos siis teet jotain, niin kerro mitä. Laitetaan kommentille yläpeukkua jos samaa mieltä, ja alapeukkua jos ei pidetä merkityksellisenä kyseisen viestin tekoja.
Kommentit (15)
Pyörittelen päätöksiä. Ei merkityksellistä kuin niille jotka tarttee tukia
Hoidan vanhusten kauppa-asioita kun eivät itse kykene käymään kaupassa (omalla-ajallani, ei ole työ, enkä saa rahaa siitä).
Toimin talonvahtina kun ystävät, tuttavat, sukulaiset ja työkaverit lomailevat. Kastelen kukat, ruokin lemmikit, ulkoilutan (jos tarvitsee), haen postit. (Omalla ajallani jne.)
Teemme tiimini kanssa it-tukea kouluille. Se, onko se merkityksellistä, on lukijan silmässä.
Joka viikko lomia lukuunottamatta viimeiset 26 vuotta.
-lastenkodin ohjaaja
Merkityksellistä....Minulle on se kun menen päivästä toiseen eteenpäin...joten kuten ja miten kuten...
No esimerkiksi laitoin eilen tyttärelleni viestin, ja sanoin rakastavani häntä.
Mulla on kaksi lasta, jotka ovat kivoja ja fiksuja. En ole koskaan saanut heistä negatiivista palautetta esim. päiväkodista tai koulusta. He ovat terveitä ja tasapainoisia. Kyllä suurin merkitys elämässäni on lasten kasvattamisella. Toistaiseksi voi sanoa, että olemme ilmeisesti olleet riittävän hyviä vanhempia ja onnistuneet takaamaan turvallisen kasvuympäristön.
Vapaaehtoistöitä ongelmallisten nuorten parissa.
Olen töissä yliopistossa eli opetan ja teen tutkimusta.
Onko edes lähellä tarkoittamaasi merkityksellisyyttä?
Kasvatan lapsiani. Töissäkäynti ja raha on omassa elämässäni pelkkä välttämättömyys ja velvollisuus, joka mahdollistaa olennaiseen, eli rakkaisiin ihmisiin keskittymisen. Työllä ei sen kummempaa merkitystä tarvitsekaan olla.
Ei tästä pallosta eikä sen asujaimistosta jää mitään, joten tarpeeksi isossa peespektiivissä kaikki on merkityksetöntä.
Määrittele merkitys? Käsittääkseni koko ihmiskunta on merkityksetön ja ajan koko mittakaavassa olemme jo kuolleet sukupuuttoon, kaikki merkit ihmiskunnasta pyyhitty pois.
Se sektori millä teet töitä tuottaa verotuloja, joilla pyöritetään tätä sirkusta. Kaikki me teemme siis merkityksellistä työtä.
Olen koodari. Koodaan työkseni tällä hetkellä ihan yhteiskunnan peruspalveluiden tietojärjestelmiä, joten koen työni olevan merkityksellistä.
Työn ulkopuolella en niinkään lapsettomana sinkkuna koe mitään suuria merkityksen tunteita, kunhan nautiskelen elämästä. Mutta en minä kyllä kaipaakaan sellaista eirtyistä merkityksellisyyttä.
En, koska siitä sais saman ku ihmisestä.