Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Nuorten mielenterveyspalveluihin laitetaan aivan liikaa rahaa

Vierailija
11.12.2024 |

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000010884524.html

Että niin. Ei tarvi laittaa rahaa turhaan kohteeseen. Omassa nuoruudessani ei koko mielenterveyttä edes ollut.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun aikuisella lapsellani on pahoja mt-ongelmia. Ne olivat näkyvissä jo ihan pienenä lapsena. Mutta ei hän väkivaltainen ollut. Yritti kyllä, mutta ei annettu olla. 

Ei me rajat hänen mt-ongelmiaan poistanut. Pikemminkin toisin päin: ongelmat saivat rauhassa kasvaa ja kehittyä jättimäisiksi, eikä ketään kiinnostanut. Koska hän ei ollut väkivaltainen eikä aiheuttanut muille ongelmia. 

Minä olen vierestä seurannut vähän vastaavaa tapausta sillä erotuksella, että tarjottiin kaikki maailman apu maasta taivaaseen. Tulos plus miinus nolla - aivan yhtä ongelmainen aikuisenakin. Joillekin apu tehoaa, mutta on myös todella paljon ihmisiä joita ei voi auttaa. Ei vain voi. Apu valuu kuin hanhen selässä mukaanaan loputtomasti yhteiskunnan varoja.

Tämäkin lapsi sai lapsena jotain pientä apua, mutta asiantuntijat totesivat, että lapsi ns tietää jo kaiken tiedettävän. Aikuisena häntä ovat kaikki auttaneet. Nytkin asuu mt-kuntoutujille tarkoitetussa tuetussa asumisyksikössä. Tuloksetta. 

Vierailija
22/30 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minunkaan nuoruudessani ollut tälläistä hysteriaa mielenterveysasioista mutta oli hieman normaalimpaa elämää kaikin puolin koko Suomessa. Tunteet tunnettiin ja elettiin kuin ihmiset. 

Ja jos joku tap poi itsensä se oli että voi voi mitä se nyt meni tekemään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitais oikeastaan keskustella siitä, millainen ääliö aloittaja on, kun valehtelee jo otsikossa HS:n hyvän mielipidekirjoituksen sisällöstä noin.

Vierailija
24/30 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä hassu kirjoitus, että kirjoitta julistaa otsikossa ettei väkivalta ole oire ja sitten kirjoituksessaan kertoo kuinka väkivalta on huonosta kasvatuksesta johtuva oire.

Vierailija
25/30 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä olin nuori, niin ei ollut mielenterveyttä 🤣

Vierailija
26/30 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katos, kerrankin joku ei syytä väkivallasta apeita verhoja tai huonoja näköaloja.

Virkistävää toisinajattelua vihervassuttelun sijaan.

Vierailija
27/30 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin ma tut leirille.

Vierailija
28/30 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko AP 100-vuotias?

Ainakin 50 vuotta sitten oli lapsille ja nuorille mielenterveyspalvelut. Ne poikkesivat nykyisistä palveluista sillä tavalla, että niihin sai aikoja tatpeen mukaan.

Vierailija
29/30 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä nuo mielenterveyspalvelut tarjoavat?

Miesvihaa, lapsien sairauden tunnon lisäämistä, hyssyttelyä, loputtomasti nappeja, eristämistä, pakkokeinoja, kiristämistä, uhkailua, juoksutusta jne.

Hoitoputki on sellainen, että kukaan terve ei edes kestä sitä..

Vierailija
30/30 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret ei kaipaa mitään mielenterveyttä, vaan kaljaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi