Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2500 euron palkankorotuksen itselleen kiristänyt Kärnä lakkauttaa kouluruokailun Rautavaaralla!

Vierailija
10.12.2024 |

Rautavaaran kunta irtisanoo sopimuksen ruoan toimittajan Servican kanssa .

Rautavaaran kunnassa selvitetään ensi vuoden aikana, mikä taho tekisi maistuvinta kouluruokaa.

Yli 70% Rautavaaran yläkoululaisista jättää koululounaan väliin, kokevat ruoan mauttomaksi.

https://yle.fi/a/74-20130312

Voi hellandyydelis mitä hemmoteltuja kermaperseitä maaseudulla nykyään kasvatetaan. Eivät ole mausteista kuulleet?

Sillon kuulkaa kun minä olin nuori, kouluruokailussa lautanen syötiin tyhjäksi, ennen sitä ruokasalista ei saanut poistua.

Miten aikuiset ihmiset kehtaavat katsoa itseään peiliin ja olla ylpeitä jälkikasvustaan joille ei ilmainen ruoka kelpaa?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä miten sama firma toimittaa ruokaa muillekin kunnille, mutta kermapersekärnä on itkemässä.

Vierailija
22/36 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin olet kouluruokailussa nähnyt mausteita? Itse pitäisi tuoda?

Mä olen yhdessä tapahtumassa ollut syömässä kuopiolaisen koulun ruokalassa, ja siellä oli kyllä ihan pöydissä tarjolla mausteita, mm. erilaisia maustemyllyjä (niitä, mitä kaupasta saa valmiina). Kai ne siellä on myös koulupäivien aikana eikä nostettu esille tuota tapahtumaa varten, sillä tapahtuma vain käytti koulun keittiötä ruoan tarjoilemiseen ja osallistujat ruokalaa sitten syömiseen.

Opettajien pöydässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän hän voi sitä lakkauttaa, koska peruskoulussa kouluruoka kuuluu oppilaille tarjota. Hänen pitää hommata uusi ruuan toimittaja.

Ein idiot ist ein idiot.

Vierailija
24/36 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksityinen  palveluntuottaja ei viitsiasettaa mausteita saataville vaan mieluummin heittää 70% ruoasta hävikkiin, koska maksun saa jokatapauksessa 100%.

Näin se menee, mutta ei siellä ennenkään mitä mausteita ollut eikä tarvittu, aloittaja on ihan oikeassa, kasvatus on se mikä tässä pitää korjata, eikä ruoka.

Vierailija
25/36 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on tyypillinen valehteleva  persu. Persut  eivät  edes tiedä,  että  sellainen  asia  kuin totuus  on  olemassa.

Terveisin työtön yksinhuoltaja äiti, jonka kaikilla lapsilla on eri isät ja hän kyllä näyttää lapsilleen miten tupakkaa poltetaan ja kaljaa juodaan, että taisi vähän käydä tunteisiin kun ymmärsi, että lapsia pitäisi kasvattaa kunnon tavoille ja syömään kiltisti kaikki mukisematta.

Vierailija
26/36 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP:n pitäisi mennä sinne peruskouluun nauttimaan ilmaisista koululounaista, jospa se lukutaito karttuisi samalla.

"Rautavaaralla tyytymättömyys johti siihen, että kunta irtisanoo sopimuksen Servican kanssa. Kunnan ja Servican sopimus lakkaa ensi vuoden lopussa.

Rautavaara selvittää kolme eri vaihtoehtoa ruokapalvelujen järjestämiseksi. Kunta aikoo järjestää kilpailutuksen yksityisille ruokapalveluiden tuottajille, selvittää kunnan oman keittiön perustamista. Myös Servicalla on mahdollisuus osoittaa, että se pystyy valmistamaan laadukkaampia aterioita."

Minä kävisin joka päivä syömässä ilmaisen kouluruoan, jos sellainen tarjottaisiin, löytyykö muita vapaaehtoisia. T töissä käyvä aikuinen, jolla ei oikein rahat meinaa perusruokaankaan riittää

Vierailija
27/36 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkas nämä kermapeffat sitten pärjää kun se koululoppuu ja pitää tyytyä leipäjonon antimiin, kun ei niille näytä mikään kelpaavan?

Vierailija
28/36 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sillon kuulkaa kun minä olin nuori, kouluruokailussa lautanen syötiin tyhjäksi, ennen sitä ruokasalista ei saanut poistua."

Tuskin sinäkään elät, syöt tai asut kuten 50 vuotta sitten? Älä siis vaadi muitakaan palaamaan omaan nuoruuteesi. Maailma on muuttunut eikä sitä voi enää vanhaksi muuttaa.

Vierailija
29/36 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Näin se menee, mutta ei siellä ennenkään mitä mausteita ollut eikä tarvittu"

Syötkö itse täysin maustamatonta ja mautonta ruokaa? Tuskin joten älä vaadi mutakaan niin tekemään.

Vierailija
30/36 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen yhdessä tapahtumassa ollut syömässä kuopiolaisen koulun ruokalassa, ja siellä oli kyllä ihan pöydissä tarjolla mausteita, mm. erilaisia maustemyllyjä (niitä, mitä kaupasta saa valmiina). Kai ne siellä on myös koulupäivien aikana eikä nostettu esille tuota tapahtumaa varten, sillä tapahtuma vain käytti koulun keittiötä ruoan tarjoilemiseen ja osallistujat ruokalaa sitten syömiseen.

Opettajien pöydässä.

Missähän ne oppilaat sitten söivät, jos kerran koko iso ruokala kaikkine pöytineen oli varattu opettajille.

Anonyymi (Sisko)
31/36 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Servica ei kai ole yksityinen: Pääomistajat ovat Pohjois-Savon hyvinvointialue ja Kuopion kaupunki. Lisäksi omistajiin kuuluu muun muassa Itä-Suomen kuntia ja konserniyhteisöjä.

Vierailija
32/36 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele et sopimus irtisanottiin, ruoka on huonoa ja syöjät saa siitä vatsavaivoja. Tehdään kylmämä jollain valmisjauheilla (lisäaineilla) jossain muualla ja kuljetetaan Rautavaaralle jossa lämmitetään. Ei näytä miltään, ei maistu miltään. 

Kouluruoka saa maksaa muutamia euroja ja pitää noudattaa jotain suosituksia. Ei saa käyttää suolaa ei sokeria. Vaikeetahan tolla sapluunalla on tehdä mitään nuorison siosikkiruokia.

Toivottavasti siellä ees jatkossa panostetaan itse tehtyyn ruokaan ilman lisäaineita jotka sairastuttaa lapset. 

Vierailija
33/36 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ihmettele. Kuopiossakin on valtakunnan tyytymättömintä porukkaa kouluruokaan. 

Vierailija
34/36 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parilla pikkupaikkakunnalla asuessa huomannut että lapset menee lähikaupan paistopisteelle ja karkkihyllylle ruokatunnilla, ei se tarkoita sitä että kouluruuassa olisi mitään vikaa, vanhemmat ne tuon mahdollistaa.

Vierailija
35/36 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin kaupunki olis saanu irtisanoa jo aikapäiviä sitten nykyisen palveluntarjoajan niin kaameaa moskaa! Sitten ihmetellän, kun ei yläkoululainen käy syömässä ja keksitään, että opettajat veisi tunnillaaan syömään, jotta syödään 

Vierailija
36/36 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rautavaaralla kouluruoka oli parasta mitä ikinä olen syönyt. Siihen aikaan siellä oli oma keittiö, jossa tehtiin puhdasta lähiruokaa. Laatu oli erinomaista ja mitään rajoituksia ei ollut. Ruokaa sai ottaa niin paljon kuin halusi. Tuohon kun palaavat, niin ruokakin maistuu paremmin. Ja ei saa haukkua maalaislapsia, itse luulen, että tätä nykyä valtaosa lapsista on lastensuojeluyksikön asiakkaita. Joten ihan kaupunkilaiskakaroiden aatelia. Rautavaaralla on/oli hyvä asua ja elää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi