Mitä työkkäri voi alkaa vaatimaan jos on b lausunto työkyvyttömyys
Täällä ei oo mitään töitä ja mulla on oma maksettu asunto. Lähin keskusta 12 km ja kaupunki 40km . Käskeeköhän ne mun myydä tämän asunnon?
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Kuntouttavaa ne tarjoaa.
Mä hain jo omasta kassasta ja sain hylky päätöksen.
Mulla pyydettiin nyt myös tuo b lausunto. Sen jälkeen työttömyys jatkui normaalisti ja saa perus työkkärin.
Ei ne voi mitään vaatia jos olet sairauslomalla. Jos ehdottavat kuntouttavia tms sano ei kiitos, en tarvitse sellaista kuntoutusta. Sairauspäivärahan saat kelasta, ellei sitä hylätä. Mutta vaikka hylättäisiin niin sairausloma kyllä tarjoaa immuniteetin työkkärin kerhoihin. Käsittääkseni ei niihin voi tavan työtöntäkään käytännössä pakottaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne voi mitään vaatia jos olet sairauslomalla. Jos ehdottavat kuntouttavia tms sano ei kiitos, en tarvitse sellaista kuntoutusta. Sairauspäivärahan saat kelasta, ellei sitä hylätä. Mutta vaikka hylättäisiin niin sairausloma kyllä tarjoaa immuniteetin työkkärin kerhoihin. Käsittääkseni ei niihin voi tavan työtöntäkään käytännössä pakottaa.
Olen työtön ja kun en mä oo sairaslomalla, ei mulle ole tästä taudista haittaa silloin kun en tee töitä. Se rauhoittuu heti vapaalla. En mä oo hakenut mitään saikkua mutta mulla on erikoislääkäri b lausunto jossa kehoitetaan menemään kuntoutukseen.
Jos olet työkyvytön kaikkeen työhön hae sairauslomaa ja vuoden jälkeen eläkettä/kuntoutustukea.
jos voit muuta kuin omaa työtäsi tehdä, niin hae kuntoutusta/kuntoutusrahaa. Jos et tiedä mitä, niin pyydä maksusitoumusta kuntoutuspalveluihin jossa selvitetään mm. vaihtoehtoja koulutuksesta.
Samat valitukset vuodesta toiseen, mutta yhtään ei viitsitä itse ottaa selvää selvää, ja edesauttaa omaa tilanetta. Ei ymmärrä :(
Vierailija kirjoitti:
Jos olet työkyvytön kaikkeen työhön hae sairauslomaa ja vuoden jälkeen eläkettä/kuntoutustukea.
jos voit muuta kuin omaa työtäsi tehdä, niin hae kuntoutusta/kuntoutusrahaa. Jos et tiedä mitä, niin pyydä maksusitoumusta kuntoutuspalveluihin jossa selvitetään mm. vaihtoehtoja koulutuksesta.
Samat valitukset vuodesta toiseen, mutta yhtään ei viitsitä itse ottaa selvää selvää, ja edesauttaa omaa tilanetta. Ei ymmärrä :(
No mä hain seuraavaksi kelan kuntoutusta. Odotan päätöstä.
Siis onko ammatillista kuntoutusta haettu?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kelan kautta heti sen jälkeen kun sain hylyn omasta kassasta. Näin työkkäri neuvoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kelan kautta heti sen jälkeen kun sain hylyn omasta kassasta. Näin työkkäri neuvoi.
Ja sitten se työkkäri sanoi että jos sieltä kelasta tulee hylky mä saisin opiskella päivärahalla heidän omia koulutuksiaan.
Minulla vähän sama tilanne. Sairasloma on loppumassa, enkä aio hakea uudelleen sairaslomaa. Sairasloma-aikana on työpaikka lakannut olemasta. Soittelenko työkkäriin (vai mihin pitää soittaa vuoden vaihteen jälkeen)? Työkykyinen... en tunne olevani, talous ei vain salli enää sairaspäivärahalla oloa. Toki oman firman voisin pistää pystyyn, mutta en pysty kyllä niitäkään hommia tekemään kun liikkuminen on vaikeaa.
Mikä toi kuntoutus on, oma ajatukseni kulkee niin että tästä on vain suunta ylöspäin. Onko joitain instanssia johon soittaa ja jolta kuulisi vaihtoehdot, kipulääkkeitä on vielä, mutta kolmiolääkkeet lopetin omatoimisesti, jotta pääsee edes autolla liikkeelle, ei ole enää pää sekaisin.
Siis mun pitäisi mennä uudelleen kuntoutukseen, mutta en mä sinne varmaankaan pääse. Tiukka seula näyttää olevan