Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ette kakki opiskele DI:ksi, hyvä palkka ja rennot hommat

Vierailija
10.12.2024 |

En ymmärrä

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos AP on DI, niin on kyllä luvattoman tyhmän aloituksen tehnyt.

Ap, ainakin olet todistetusti älykäs. DI tutkintoahan ei saa vain lukemalla ja muistamalla ahkerasti kuten monen muun korkeakoulututkinnon kohdalla, vaan vaatii hyvin kovan tason loogista päättelykykyä.

DI-tutkinto ei vaadi älykkyyttä, kunhan opettelee tärpit ulkoa tenttiin. Moni DI ei osaa matematiikkaa alkuunkaan. 

Vierailija
42/64 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen DI. Ja viihdyn myös työssäni, on sopivaa itselleni.

Mutta osassa DI-töistä on melkoinen stressi ja DI-ihmiset saattavat jatkaa työpäiväänsä iltaisin ja ehkä viikonloppuisin. Vastaavat puhelimeen ja sähköposteihin myös lomillaan.

Itselläni ei onneksi näin. Olen iloinen ja tyytyväinen työstäni, johon olen päässyt DI-tutkinnollani. Haluan tehdä työni hyvin, mutta se ei saa olla ainoa sisältö elämässäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

42 jatkaa: kyllä DI:n työ helpompaa on kuin esimerkiksi sairaanhoitajan. Olin juuri äskettäin äkillisen leikkauksen takia sairaalassa.

Hatunnosto sairaanhoitajille; itse en kykenisi siihen työhön!

Vierailija
44/64 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua teititelllä tarvi.

t: Pikku Kakki

Vierailija
45/64 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo et varmaan ymmärräkään, einstein. 

Vierailija
46/64 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei kaikilla ole mun työtä, hyvä palkka ja ei stressiä. Ei voi ymmärtää.

Vierailija
47/64 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän yhteiskunta mahtaisi pyöriä tässä sun visiossa, onko tullut yhtään mieleen semmoinen pikku detalji, arvon trolli-ap. 

Vierailija
48/64 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeassa työelämässä DI on varastomiehestä seuraava.Täys uunoja.

Vierailija
49/64 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

DI-hullulla psykoosi päällä, mene töihin tai vaikka lenkille jauhamasta paskaa.

Vierailija
50/64 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei kaikki voi olla rikkaita, en voi ymmärtää. Miksei kaikki voi syntyä rikkaille, en voi ymmärtää. En voi ymmärtäääääää äääää, en voi ymmärtääääää, koska olen tyhmäää äääää, ääää ääää. Vähän ääää ääää aika tyhmäää äää. 

Vierailija
51/64 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herää kysymys, onko DI miesten aatelia.

Parisuhteessa olo yhteydessä koulutustasoon - tutkijat huolissaan eriarvoisuudesta

Korkeakoulutetuilla selvästi yleisin suhdemuoto on avioliitto. Tiedot käyvät ilmi Väestöliiton Perhebarometrista.

https://yle.fi/a/74-20121473?origin=rss

En kyllä ihmettele tätä tulosta yhtään.

Jotkut naiset aloittaa tinderissäkin keskustelun näin:

"Moi, mitä teet työksesi",

joka on tietenkin kynnyskysymys. Jos et miehenä vastaa tuohon DI niin keskustelu ei jatku.

DI on koulutus, ei ammattinimike.

Vierailija
52/64 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakki opiskelee paskahommiin.

Vierailija
53/64 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tylsän mekaanista hommaa. Palkka tosin ihan kohdillaan. Mieluummin opiskelen antiikin tutkimusta, klassista kreikkaa, assyriologiaa ja aate- ja oppihistoriaa. Tulot jää melko pieniksi, mutta kannattaa noudattaa kutsumustaan. 

Vierailija
54/64 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lukupäätä riittää niin saa varmemman työpaikan hakeutumalla lääkikseen. Diplomi-insinöörejä löytyy myös työttömyyskortistosta sekä matalapalkkaisista koulutusta vastaamattomista tehtävistä. Varmasti alallaan hyvä DI työllistyy hyvin,  mutta lääkäreistä työllistyy keskinkertaisemmatkin. 

Vierailija
55/64 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lukupäätä riittää niin saa varmemman työpaikan hakeutumalla lääkikseen. Diplomi-insinöörejä löytyy myös työttömyyskortistosta sekä matalapalkkaisista koulutusta vastaamattomista tehtävistä. Varmasti alallaan hyvä DI työllistyy hyvin,  mutta lääkäreistä työllistyy keskinkertaisemmatkin. 

Joo täällä pohjoisessa ei tarvitse montaa kertaa kuukaudessa naamaa näyttää ja palkkaa kymppitonni. Kyllä kelpaa. Mutten hiihdän ja laskettelen, käyn lämpimässä. T.lekuri v. 2010

Vierailija
56/64 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta DI:llä hommat helpompia eikä tarvi joka päivä koko päivää olla aktiivisessa vuorovaikutuksessa toisiin ihmisiin. Työajat ja -paikat joustaa. Mulle ainakin noi on sellaisia asioita, mitä mikään rahasumma ei korvaisi.

Vierailija
57/64 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insinöörien työttömyys nousi juuri. Mistä muuten johtuu? Onko ollut erotusaalto jostain firmasta?

Vierailija
58/64 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin opiskella mutta onneksi sain paremman idean ja ryhdyin miljonääriksi.

Vierailija
59/64 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin diplomi-insinööriksi ja it-alalla leppoisa asiantuntijatyö jossa ei ole stressiä eikä esimiesvastuuta. Palkkaus kohdallaan ja työni voin tehdä vaikka purjeveneestä. Suosittelen tutkintoa ja alaa varsinkin nyt etätyömahdollisuuksien parannuttua.

Vierailija
60/64 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos AP on DI, niin on kyllä luvattoman tyhmän aloituksen tehnyt.

Ap, ainakin olet todistetusti älykäs. DI tutkintoahan ei saa vain lukemalla ja muistamalla ahkerasti kuten monen muun korkeakoulututkinnon kohdalla, vaan vaatii hyvin kovan tason loogista päättelykykyä.

DI-tutkinto ei vaadi älykkyyttä, kunhan opettelee tärpit ulkoa tenttiin. Moni DI ei osaa matematiikkaa alkuunkaan. 

No miten sitten työssä voisi pärjätä, jos ei oikeasti mitään ymmärrä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän