Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

* ELOkuun eloisten viikonloppu *

24.02.2007 |

Huomenta! Vaihteeksi meillä päin on pilvistä ja eikä ihan niin kylmä kuin muina aamuina. Siivous- ja kyläilypäivä edessä.

Linkki loppuviikkoon http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9670014&p=1&tmode=1&smode…

Mukavaa viikonloppua!

Västis ja Taimi 15+1

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, mittarissa n. -30 astetta :o/ Eipä huvita lähteä ulkoilemaan. No, mutta pitänee viettää sisäsiivouspäivä tms tai sitten vain lorvia :oD Sais pian nää pakkaset hellittää ja tulis kevät.

Muuten helmikuun viimeistä viikonloppua viedään ! Kohta vaihtuu maaliskuulle ja kun kattoo tuota kalenteria niin maaliskuu näyttää tuhottoman pitkälle. Menis vaan tuo aika pian yli rv 24 niin ehkä sitten jo osais rentoutua ;o)

Lapset eivät vielä tiedä mikä äidin massussa asuu. Viivyttelen vielä tuota kertomista ja joku kyseli tietääkö työpaikalla kukaan : ei tiedä. En aio kertoa kuin aikaisintaan ensi kuun lopussa. Masua näkyy, mutta kun en mikään hoikkis ole niin luulkoot että olen vain vähän " ylensyönyt" :o)

Hyvää viikonloppua kaikille

Rapuäiti ja rakas Lahja 16+4

Vierailija
2/10 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ihan kamala yskä. Ärsyttää kun vatsaa repii joka kerta kun yskii mutta yskimättäkään ei voi olla. Myös kuopus yskii kamalasti ja on jo kolmatta päivää kuumeessa. Kiva kiva kun juuri oli perhe infulenssassa ja nyt heti flunssa päälle. Toivon että muut ei sairastu mutta taitaa olla turha toivo.

Välillä huolettaa onko tuolla mahassa mitään eloa kun ei tunnu liikkeitä eikä mikään muukaan kerro että siellä kaikki hyvin. Parin viikon päästä keskimmäisen neuvola ja aion pyytää että kuuntelee sydänäänet josko sitten osaisi rentoutua rakenneultraa odottamaan. Tosiaan saisi nuo viikot pian kulua ja päästä yli tuon 24rv:n.

Meillä ei lapset vielä tiedä vauvasta. Välillä tekisi mieli kertoa varsinkin kun esikoinen aina välillä kyselee miksi isi ei tahdo meille neljättä lasta ja kun se nyt kuitenkin on tulossa. Mutta en aio vielä kuitenkaan kertoa kun odotus on niin pitkä lapsille ja toisaalta en ole sukulaisillekaan vielä kertonut vaan vasta ehkä rakenneultran jälkeen jos vaan maltan odottaa sinne asti. Ja jos lapsille kertoisi tietäisi siitä sitten pian koko maailma.

Eipä tässä sen kummempia. mukavaa viikonloppua kaikille.

aliisa rv 14+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika pian 4v ollut edellisyöstä asti korkeassa kuumeessa =( paikkoja särkee,ainoastaan mehujää ja mehu maistuvat,hyvä että edes nekin. nyt aamu alkoi jo paremminm,tosin makoilee.helppo tapaus kipeänä,on aina ollut lepäävää sorttia.terveenä ei sitten paikoillaan pysykään.

oma olo on todella väsynyt!!!! raskausväsymys on helpottanut jo,mutta nyt on tullut valvottua tuon flunssalaisen takia,yhtä piehtarointia, vaatteiden vaihtoa,pissalla käyntiä ym ym 3:n viime yön unisaldo=yhden yön unimäärä.

vielä työviikonloppu,eli tänään pääsen töistä vasta klo 23 ja huomenna menen 8 taasen aamuvuoroon.olen vähintäinkin väsymyksestä kuollut kun ilta koittaa.pitää ottaa kyllä päiväunet,nytkun poikakin nukkuu päivällä.

ei olla pojalle vielä kerrottu.miehellä ois ollut jo kauhee kiirus kertoa kaikille tutuille aikoja sitten,ja pojalle nyt ainakin" mitä salattavaa siinä on" . mä taas ajattelen että odottavan aika on pitkä, siis kun tuo juuri 4v täyttävä ei viel sitä ajankulkua käsitä.muutenkin kova kyselykausi menossa ja kesään vielä pitkä aika.joten itse odottelisin suosiolla vaikka kevääseen.mutta taitaa se lähiviikkoina ehkä jo tietää,ei mies malta pysyä housuissaan.

ystäville ja muutamille sukulaisille kerroin juuri tällä viikolla, tietty vanhemmat tienneet hitusen kauemmin.

halusin tuon np-ultran käydä ennenkuin kerron " ei niin läheisille" ihmislle. parhaimmille tyttökavereilleni kerroin melkein kuin tein plussan.

pitää toivoa etten itse saa tuota pojan tautia,mitä sitten lieneekään, toiv.ei sitä influenssaa, kuume tosin ollut 39 luokkaa kokoajan ja paikkoja kolottaa *kop kop*

nyt vihdoin kun oma olo on kohentunut ja olo alkaa olla " hehkeä" niin mitään ylimääräisiä pöpöjä ei kaivattaisi.

mukavaa viikonloppua kaikille!

neitiniiskunen rv 14+2

Vierailija
4/10 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkin tullut superpitkä paussi täällä palstalla käynnissä ja viimeksi taisin kirjoitella joskus rv 10 tienoilla. Laskettua-aikaa tarkistettiin ekassa ultrassa ja se siirtyi 6.8. -> aiemmaksi 30.7.

Jotenkin mulla ekakertalaisena se alkuajan loputon kuvotus sai vähän toivottomaksi, kun mistään töistä ja tekemisistä ei meinannut tulla mitään. Eli nyt kun vointi on normalisoitunut, niin olen innoissani puuhannut ja nauttinut jokaisesta päivästä kun ei okseta ;) Vähän jo mietityttääkin välillä, että pitäisikö sitä olla enemmän kiinnostunut " alan lehdistä" ja mitä tässä on elämään tulossa, kun en usein edes muista koko työpäivänä maha-asukin olemassaoloa. Mahan rasvauskin pitää iltaisin oikein muistamalla muistaa suorittaa. Toisaalta olen järkeillyt, että on vain hyvä kun en turhia huolehdi ja vatvo asioita mielessä...

Kysyisinkin teiltä, että millainen " kriittinen raja" tuo rv 24 on? Itse olen raskaudesta sanonut jo pari viikkoa sitten lähiperheelle ja parhaille kavereille, mutta töissä ei vielä tiedetä mitään.

Hyvää viikonloppua kaikille ja toivottavasti flunssasta kärsivät pääsette pian kuntoon!

odottaja RV 17+5

Vierailija
5/10 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinen päivä oli sen verran touhukas, että kyllä illalla liitoskivut kolottivatkin. Toivottavasti liitoskivut eivät tule olemaan koko ajan riesana, vaan olisivat välillä tauolla. Maha on tullut yhtäkkiä aika mahtavan kokoiseksi, enää ei tosiaan voi edehtyä, mistä on kyse. En itse taas tajunnut vatsan huimaa kasvupyrähdystä, mutta kaveri jäi katsomaan mahaa suu auki.. Sitten itsekin vasta tajusin.

Ihanaa, että on vielä vapaapäivä. Harmi, että itsellä ei ole hiihtolomaa. No, on sitten huhti- toukokuussa enemmän lomapäiviä ja sitten kesäloma alkaakin jo aikaisin.

Joku jossain vaiheessa kyseli, mikä se rv24 rajapyykki oikein on. No, niiden viikkojen jälkeen vauvan on mahdollista selviytyä ennenaikaisesta synnytyksestä hengissä.

Mukavaa päivää!

Västis ja Taimi 15+2

Vierailija
6/10 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko olla sitä itseään? Nimittäin kolmena päivänä olen tuntenut pienten potkujen tuntuista tuolla oikealla vatsassa. Aluksi olin täysin varma, että oli suoliston temppuja, mutta esim. eilen oli niin pienten potkujen tuntuisia, että voinko erehtyä?? Ja eilen " potkiskelua" kesti jotain tunnin putkeen? Siis onko mun suolisto solmussa kasvavan kohdun takia, vai voinko jo tuntea noita liikkeitä?? Nyt menossa rv 14+5. Viime raskaudessa tunsin liikkeitä muistaakseni joskus rv16 alkaen. Istukka on mulla nyt vasemmalla ylhäällä, joten liikkeet voisivat tuntua tuolla oikealla.

Tämän päivän " liikkeitä" odotellessa..

S rv14+5

Vierailija
7/10 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipparallaa pitkästä aikaan!

En ole täällä kauheasti jaksanut käydä kun olen ollut kipeänä ja iltaisin töitten jälkeen tosi väsynyt. Nyt flunssa on helpottanut ja etovaolokin on tiessään.. kop kop koputtaa puuta ettei vain palaisi. Väsymys on kuitenkin melkoinen iltaisin. Voi johtua siitäkin, että töissä on vähän uudet hommat ja kauheasti uutta opeteltavaa. Eli muutenkin varmasti olisi iltaisiin väsynyt.

Lapsivesitutkimustehtiin viime tiistaina, kun nt- arvo oli kohollaan ja nyt odotellaan tuloksia. Ainakin tietää kumpi siellä yksiössä köllöttelee :)

Olen myös huomannut iltaisin kun makaan sohvalla, että pientä kutitusta tuntuu alamasusta... olisikohan se masuasukki joka siellä temppuilee...

esmaralda rv 16+3

Vierailija
8/10 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin ulkoilemassa juuri koko perhe. On jäänyt minulta tuo ulkoilu aika vähiin kaiken maailman selkä- ja liitoskipujen ja masun kiristelyiden kanssa, jotka alkoivat sopivasti heti perään kun pahoinvointi loppui. Käytännön ongelman ulkoiluun tekee myös se, että minulla on enää kahdet housut joihin mahdun, ja niistäkin vain toiset kelvolliset julkisille paikoille... ja nämä ainoat säädylliset housut ovat sen verran ohutta kangasta, että kauppareissun tarkenee, mutta puistoreissua ei. Ja istuessa tekee useimmiten mieli kiskoa näistäkin vetskari auki, joten taitaa olla aika lähteä äitiyshousuostoksille :)

Kyllähän se piristää mieltäkin, kun saa vetää kivat muodikkaat mammafarkut jalkaan, eikä tarvi alkaa miehen kaapista housuja kaivamaan.

Liikkeistä: Isoimmat muksahdukset tuntuvat, mutta varsinaisia potkuja en ole vielä erottanut. Vauva tuntuu heittävä kuperkeikkaa kerran-pari illassa, niin että minä sen huomaan.

Väsymystä meinaa pukata päälle, hemoglobiini oli tipahtanut, oli 118. Kävin ostamassa ferrofortea, se nosti hempan viime raskaudessakin suht nopeasti ilman ikäviä vatsavaivoja. Iltaa kohden jämähdän usein joko tietokoneelle tai sohvalle, kun pystyasennossa tuntuu vatsaa kiristelevän ikävästi. Masu myös edelleen turpoaa iltaa kohden, aamulla olo on siedettävä, mutta illalla on ihan norsu olo :)

Lapsille on kerrottu jo, ekaluokkalainen neiti otti jo rutiinilla, kun muistissa on pikkuveljien vauva-ajat. Tuumasi vain että tulispa tyttövauva. Viisivuotias kyselee koko ajan että joko se vauva tulee, ja kolmivuotiasta pitää lähes päivittäin muistuttaa siitä, miksi äidin päällä ei saa pomppia... :)

Vierailija
9/10 |
25.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan!

Flunssa alkaa hellittämään meidän perheessä. Kuopuksella enää nenä vähän valuu. Hyvä homma!

Liikkeistä:

Olen ollut tuntevinani " jotain" viime viikkoina, mutta hyvin vähän. Tänään ruoan jälkeen istahdin ja sitten alamasulla alkoi mieletön myllerrys. Tätä kesti noin 10 sekuntia. Minua ihan nauratti, kun niin hassua se oli. Vauva siis ilmoitti kunnolla itsestään, ihanaa! <3

Viime päivinä on väsyttänyt jonkin verran, mutta etominen alkaa väistymään. Vieläkään ei ole mitkään hyvät ruokahalut.

T: Ona rv 16+2

Vierailija
10/10 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää viesti menee kyllä jo maanantain puolelle. Eipä ole tullut juuri kirjoiteltua, mutta seurattua kyllä. Täällä masu kasvaa aivan älytöntä vauhtia. Töissäkin jo kyseltiin, että onko kaksosia suvussa. Onko sitten sitä vaan kun en ole ehtinyt vatsalihaksia treenaamaan kuntoon edellis raskauden jälkeen.

Pientä kuvotusta on jatkuvasti, mutta ruoka ja hyväskät maistuu jo paremmin. Irtokarkit on nyt jees, mutta suklaata en pysty syödä vieläkään. Paljonko teille on tullut kiloja? Mulla on jo kolmisen kiloa plussaa. On kyllä rinnatkin kasvaneet melkoisesti. Mikä sinänsä ihan positiivista :-)

Huolestuttaa, kun liikkeitä ei pahemmin tunnu. Ihan pari kertaa olen pikkasen tuntenut kopsuttelua, mutta menee päiviä, ettei tunnu mitään.

Rakenneultra olis parin viikon päästä, jolloin on jo rv 20 menossa. Np-ultraa ei täällä tehdä.

Ollaan innostuttu talon ostoon ja kovasti nyt suunnitellaan tän rivarin myyntiä. Olis kiva päästä isompaan ennen tän toisen syntymää. Meillä on kaksi koiraakin taloudessa.

Nyt kyllä pitää lähteä nukkumaan, että jaksais taas huomenna töihin.

Hyvää viikonalkua kaikille!

//monic rv 18