Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei tule uni silmaan :( Toytaisin tosi kovaa 3v kun puri vauvaa poskeen ja lahti pieni pala. Menin jotenkin ihan paniikkiin enka " tajunnut" isompaa edes ihmiseksi.

Vierailija
24.02.2007 |

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä reagoi itekin kuin elukka. Tiedän.

Vierailija
2/10 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä sattuiko 3-vuotiasta?

-2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

viehättäviä pikkusisaruksilleen.... Ikäviä tuollaiset tilanteet, kun ei itse ehdi reagoida " järkevästi" tai siis toiminta tulee vaan jostain selkäytimestä...

Vierailija
4/10 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin miettinyt tuota, ja minulle on selitetty, että toiminta tulee juuri " selkäytimestä" eli kai se sitten on jotain, miten itseä on kohdeltu tai sitten joku eläimellinen pienemmän poikasen suojeluvaisto. Mutta ehkä näitä tilanteita varten voi psyykata itseään.

-2

Vierailija
5/10 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin tais mennä viesti perille 3-vuotiaalle ja pääset tulevaisuudessa helpommalla kuin ne jotka vaan lässyttää esikoiselle vaikka se melkein tappais vauvan (sellaisen äidinkin tunnen ja se on mun mielestä sairasta ettei osaa edes suuttua vaikka 4 v ratsastaa 2kk ikäisen vauvan päällä vauvan huutaessa paniikissa -nauroi vaan ja kutitteli esikoista sanoen hellästi ei...).

Anyway. Mä en hyväksy kovakouraista käsittelyä/lyömistä, mutta sä ymmärrettävästi toimit vaiston varassa. Äläkä nyt tee siitä liian suurta numeroa ja ala pyytelemään anteeksi esikoiselta, sillä väärinhän se teki ja nyt asian voi unohtaa.

Vierailija
6/10 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tuomitse itseäsi, jos et pahoinpidellyt 3vuotiasta. Ihan luonnollinen reaktio. Lapsi ei aamulla muista, ja jos muistaa, pyydä anteeksi.

Pikkusisaruksen satuttaminen johtuu usein mustasukkaisuudesta, joka vähenee sillä, että äidillä on aikaa isommallekin. Opeta isommalle leikkejä ja touhuja, joita hän voi tehdä pienen kanssa. Vaikka heiluttaa helistintä, tuoda vaippaa ja " vaihtaa" sitä. Halia ja pusutella vauvaa, sitten kun on siihen itse valmis, ja pöräytellä mahaa. Näytä kuinka vauva tykkää.

Älä jätä kahden, ja jos jotain sattuu kaikesta huolimatta, kiellä ja taas kiellä. Pikkujulmureissa ja Lapsityranneissa (telkkaohjelmia, yritä saada joistain, Jo Frostin kirjakin olemassa) oli hyviä neuvoja kielteisen käyttäytymisen ehkäisemiseksi ja poistamiseksi. Mutta ennen kaikkea isompikin tarvitsee omaa huomiota, haleja, syliä ja kehumista!

Koeta jaksaa!

Vierailija
7/10 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytit kolmeveelle että vauvaa ei saa purra.

Se sai ihan varmaan ihan ikuiset traumat nyt siitä, kun ollessaan puremassa pikkusisarukseltaan palaa poskesta äiti tuli ja heitti hänet väkivalloin pois. Pliisku hei, jos sun lapsesta tulee ton takia murhamies niin sitten tulee... mä en jaksa... valvo vaikka koko yö tai koko vuosi mun puolesta...aaarrrggghhh...

Vierailija
8/10 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ä siitä että puolustit omaa vauvaasi

Vierailija
9/10 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin alkanut vastaus kaatui väsymykseen. Olis voinut olla parempi mennä nukkumaan jo pari tuntia sitten.

Vierailija:

Näytit kolmeveelle että vauvaa ei saa purra.

Se sai ihan varmaan ihan ikuiset traumat nyt siitä, kun ollessaan puremassa pikkusisarukseltaan palaa poskesta äiti tuli ja heitti hänet väkivalloin pois. Pliisku hei, jos sun lapsesta tulee ton takia murhamies niin sitten tulee... mä en jaksa... valvo vaikka koko yö tai koko vuosi mun puolesta...aaarrrggghhh...

Vierailija
10/10 |
24.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet hyvä äiti molemmille lapsillesi. Näitä tilanteita tulee ja menee.