Mihin voisi mennä työkokeiluun
Suosittele jotain paikkaa mistä sinulla on ollut positiivisia kokemuksia. Mitään erityistä mielenkiinnon kohdetta ei ole, joten olen avoin kaikelle.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Ap, työkokeiluun voi mennä sinne, minne pääsee.
Esimerkiksi meidän työpaikalle ei oteta ollenkaan työkokeilijoita. Sillä heistä on helvetisti vaivaa, eivätkä osaa tehdä mitään alan töitä.
Meillä ei ole mitään helppoja töitä, eikä aputehtäviä.
Suuri osa työkokeiluun pyrkivistä on pitkäaikaistyöttömiä, joilla on elämänhallinta täysin hukassa.
Aamulla haistaan vanhalle viinalle ja tupakka haisee vahvasti. Nuoret tulee mihin aikaan saattuu aamuisin, jos viitsivät tulla olleenkaan.
Velttous on silmiinpistävää kaikilla.
Haista sinä piiitkä jaaaaskaaa peellä. Työkokeilija on työkokeilija eikä pidäkään osata työtä.
Aloittaja olen itse ollut kaupoissa ja kahvilassa, kun alan vaihtaja olin
Vierailija kirjoitti:
Ei sen ole tarkoitus olla mukavaa vaan johtaa työllistymiseen. Mieti vähän.
Itse asiassa sen ei ole tarkoituskaan johtaa työllistymiseen. Tarkoitus on kokeilla sopiiko kyseinen työ itselle (kiinnostaako ala tai kestääkö terveys). Hyvin harva työllistyy työkokeilupaikkaan.
sinne minne sä pääset. Kaikki työnantajat eivät ota työkokeiluun ihan tosta vaan.
Sun pitää nyt lähtee kierteleen ja kyseleen sellaisista duuneista, jotka sua kiinnostavat.
Lidliä en suosittele, siellä ne kuvittelee että kylmiltään voi laittaa jonkun esim. hyllyttämään samaan tyyliin kuin ne itte tekee. Siis aattele nyt, millaiset valikoimat jossakin Lidlissäkin on vaikkapa jotain säilyketuotetta... sitte jostain isosta lavasta sä otat pahvlilavan jotain tyyppiä sitä säilykettä ja sitte sä ettit etttä missähän kohtaa näitä hyllyjä sitä just olis, ja sitten sun pitää parhaassa tapauksessa myös vyöryttää siinä hyllypaikassa olevat päiväykseltään vanhemmat tuotteet eteen ja tunkee se uus pakkaus sinne taakse.... Hetkuvia pahvilavoja nämä yksittäiset tuote-erät...
Siinä ne kokeneemmat on siinä kun sä etit sitä yhden paikkaa purkaneet jo koko sen ison lavallisen kokonaan kaikista tuote-eristä...
En suosittele Lidliä.
mut onhan niitä muitakin aloja kuin vähittäiskauppa...
Ja voithan sä pyrkiä vaikka kassalle ruokakauppaan kokeiluun...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauppoja hyllyttämään (olen tehnyt ja tykkäsin)
Eikö nöyryyttänyt tai tuntunut epäoikeudenmukaiselta, kun muut saivat palkkaa samasta hommasta?
Ei, koska muutkin oli työkokeilijoita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sen ole tarkoitus olla mukavaa vaan johtaa työllistymiseen. Mieti vähän.
Ei työkokeilu johda työllistymiseen kuin aniharvoin. Se on aktivointitoimenpide joka on osa työttömyysturvan vastikkeellisuutta.
Sen ei kuuluisi olla osa työttömyysturvan vastikkeellisuutta. Sen pitäisi olla asiakasta varten (palvelu).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauppoja hyllyttämään (olen tehnyt ja tykkäsin)
Eikö nöyryyttänyt tai tuntunut epäoikeudenmukaiselta, kun muut saivat palkkaa samasta hommasta?
Ei, koska muutkin oli työkokeilijoita
Jos tuo on totta, niin rikottiin lakia törkeästi. Työkokeilija ei saa korvata palkkatyöntekijää.
Riippuu etsitkö tuöharjoittelua alanvaihtoon vai koulun vaatimaa harkka paikkaa
Minä menin heppatalliin. Aina tykännyt eläimistä ja hevosista. Olin kesäaikaan ja oli leiriläisiä, tekemistä riitti. Sai monipuolisesti tehdä kaikenlaista, niin karsinoiden siivousta kuin leirijuttujen suunnittelua. Uraa ei tuosta tullut mutta hyvät muistot jäi. Ja paria hevosta jäi ikävä, olivat ihania.
Vierailija kirjoitti:
Päiväkotiin, perhepäivähoitoon tai iltapäiväkerhoon.
Mites sinne nyt kelpaa kun ei ennen kelvannut?
Ilman koulutusta?
On niin vaahdottu, miten vaativaa työtä on.
Onkohan ap velvoitettu hakemaan paikkaa. Työkokeiluun menemisessä pitää olla selkeä syy, miksi sinne haluaa. Haluatko kokeilla eri aloja? Sitten vaan yhteyttä joka paikkaan. Jos syynä on koska työkkäri käskee niin hankalampi. Eli miksi haluat työkokeiluun,miten koet sen hyödyksi. Tältä kantilta ala miettimään paikkaa. Mukavuus ei ole se pääasia, nimittäin voi olla että joutuu heräämään aikaisin, rahaa menee eväisiin ja mahdollisesti matkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman koulutusta?
Ihan tavallista lastenhoitotyötä se on. Suuri osa palkatuistakin työntekijöistä on kouluttamattomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman koulutusta?
Ihan tavallista lastenhoitotyötä se on. Suuri osa palkatuistakin työntekijöistä on kouluttamattomia.
Nykypäivänä koulutus on minimi palkkaukselle
Samalla vaivalla tekee oikean palkkatyö sopimuksen. Ei kai työtä kokeilla kannata. Työtä tehdään palkkaa vastaan.
Ap lähestyy työkokeilua ihan väärästä suunnasta, eikä toivoaksen pääsekään mihinkään.
Työkokeilussa nimenomaan käydään kokeilemassa kiinnostavaa alaa, ei mennä päivähoitoon, josta vielä saa korvauksenkin.