Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rekrytointitoimiston pelleily hakijoiden kustannuksella - turhauttaa

Vierailija
09.12.2024 |

Yksi rekrytointitaho soitti minulle kun olin edellisperjantaina siivoamassa varastoa. Olin seissyt siellä hanskat kädessä aamu varhaisesta lähtien, joten en ollut tarkistanut sähköpostejani enkä sen enempää tiennyt oliko postikaan tuonut mitään. Soittaja kuulosti hämmästyneeltä, etten ollut tarkistanut mailejani kuluneen päivän aikana, mutta sanoi laittaneensa rekrytointiin liittyviä linkkejä. Katsoin nopeasti puhelun aikana, ja olin tosiaan saanut muutaman viestin. Kun klikkailin viestit auki vasta puhelun jälkeen, niin sieltähän paljastui vain tehtäviini hakemat ei kiitokset muihin hakemuksiin. Tehtävät piti olla valmiina maanantaiksi, mutta oli hirveä kiire saada joku toimistolta kiinni ja lähettämään materiaalit. 

Nada. Kukaan ei vastannut viesteihini, soittoihini tai sähköposteihini. Odotin, ja tiistaina tekopirteä tekoälyvaikutteinen viesti tuli vastauksena, että mihin tarvitsen apua ja viesti sisälsi linkit älykkyys- ja persoonaallisuustesteihin. Menemättä enempää testien luonteeseen tein ne saman päivän aikana, ja sen jälkeen jatkui odotus mikä huipentui äsken saman soittelijan jättämään viestiin, jossa kerrottiin etten ole jatkossa. Syyksi eivät olleet sentään laittaneet testien teon viivästymistä vaan englanninkielen puutteellista taitoa. Olin suurin piirtein pudota, koska olen kaksikielinen ja asunut vuosia ulkomailla. 

Ei kai siinä, uutta putkeen, mutta ihmetyttää tämä mistä he keksivät näitä. 

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä. Voihan sitä sanoa missä oli. Ja ei kaikki pysty päivystämään. Ehkä rekryfirmoissa ei muillekaan toimi joku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla